Prüntyögés, őrjöngés - Rec.hu

2018.08.02. 16:37, RRRecorder

the_coworkers.jpg

Flört a nyári tánctéren, saját tengerpart, rejtélyes múltidézés. Ötletekkel telezsúfolt indie rock, Farbwechsel-válogatás, Fine Cut Bodies-remixek, szolidarítás a megtámadott klubokkal. A Recorder új magyar zenéket bemutató rovata.

Két megjelenése is volt a This Is Our Time kiadónak mostanában, mindkettő igazi nyári kiadvány. DJ Ciderman, aki valójában az egyik kiadóalapító (és nemrég pompás EP-vel jelentkező) Route 8, diszkós editeket készített, előtte pedig Imre Kiss (a találó kiadói jellemzés szerint) nyári, tánctéren flörtölős-szerelembe-esős, The Donna Smith Experience nevű alteregója jött ki egy EP-vel. (Neki egyébként saját nevén tavasszal volt fontos megjelenése). Az elsőről kettő, a másodikról egy szám hallgatható meg online, mind nagyon erős; újabb bizonyítékok arra, hogy a Recorderen 2016-ban itt bemutatott újsulis magyar house továbbra is szárnyal. Premierjük a Houseum francia kiadó Soundcloud- és YouTube-csatornáján volt. (Ha már, akkor a kiadó összes megjelenését összegyűjtő playlistet rakjuk be alább.) Route 8 FacebookImre Kiss Facebook.


Címlapsztárunk, a Coworkers indie popot játszik, közelebbről gitár és elektronika működik együtt ügyesen az alapokban, az énekdallamok pedig ravaszul tekeregnek, kissé megfoghatatlanul, de izgalmasan. A bemutatkozó, négyszámos EP utolsó számában ráadásul egy feltörekvő amerikai rapper, Oxpharm is megjelenik, pedig már előtte is nehéz volt összeszámolni, hány műfajból merítenek. Szerencsére egyben ez a szám a legslágeresebb is. Az ilyen zenékről szoktak olyasmiket írni, hogy "érződik, hogy az első EP-re minden ötletüket összezsúfolták", de a Coworkersnek ez a halmozás nem áll rosszul, sőt, ez adja a sajátosságukat. Ráadásul a Facebook-profiljuk is szórakoztató.


Fine Cut Bodies
nem sok új megjelenéssel jelentkezett azóta, hogy itt a Recorderen egy nagy mixben összefoglalta pályája első 15 évét; mondjuk közben Los Angelesben ír film- és alkalmazott zenéket. A legutóbbi nagyobb lélegzetű kiadványa a 2015-ös Paper Tales EP volt, amihez most készült el a remix EP. Az ausztrál Enig'matik Recordsnál megjelent hat remix mindegyike a tánczenéből, filmzenés hatásokból és nagyon aprólékos sound designból más-más elemeket emel ki jobban, mint ahogy az már az ilyen gyűjteményeknél lenni szokott. A remixelők között vannak magyarok: AMB, Occam, Planet4, valamint az amerikai Sixis és Asteroids And Earthquakes és az ausztrál Traim. HonlapFacebook.


"P€PA & Z$OLI két székesfehérvári srác, akik a breakek és az MPC-k megszállottjai" - írja a brit E-Beamz kiadó a rejtélyes duóról, akik "egyesek szerint Gnorkkal vagy DJ Sharkkal állnak kapcsolatban, de ki tudja". Mindenesetre a nosztalgikus, a korai rave, hardcore, jungle bűvöletében készült négyszámos EP, a Psz_Rave remek kis múltidézés, ilyen számcímekkel, hogy: Psz_Rave, pzs_elektro és pzs_dzsungel. Meg egy track02, ami szintén breakes, a többinél kicsit szétcsúszottabb, és nyomokban (a magas szintidallamban) talán még a G-funkot is megidézi. Digitálisan és vinylen jelent meg. (A Mmmnmnm hívta fel rá a figyelmünket.)


Egészen másként múltidéző a Magyarradar rovatban itt bemutatkozott Veszélyes Faszfej új EP-je. A Deep Glaze kissé talán kacsintgatós electropunknak indul, hogy aztán a 2018 (Totál Childish Gambino) egy klasszikusan dühös punkdalban térképezze fel a hazai politikai élet teljes spektrumát, senkihez nincs egy szép szava. Aztán megint elektronika, a végén pedig a hipszterek kapják meg jól a magukét. Öt szám, kb. hét perc, de rohanó világunk több fontos témáját is feldolgozza az alkotás. Facebook


A Magashegyi Underground a manapság egyre megszokottabb több-mint-szövegvideót készített új számához. A zenéjében könnyed számhoz Beck Zoltán írt nem annyira könnyed szöveget. "Azért szeretem ezt a szöveget, mert drámai, de mégis nyugodt, azt a lelkiállapotot idézi fel bennem, amikor képes vagyok örülni az idő múlásának" - mondta róla Bocskor Bíborka a Hvg.hu-nak. HonlapFacebook, legközelebbi koncert: augusztus 22., Strand Fesztivál.


Az elektronikus zene kísérletezőbb végét két nagy válogatás is bemutatta mostanában. A Recorderen sokszor szerepelt Farbwechsel megjelentette évi rendes válogatását. A Diverse Künstler Vier Alpár, aztán Imre Kiss & Norwell a szintik bűvöletében készült számaival nyit, de aztán egy figyelemelterelő AIWA után jön a keményebb, zajosabb rész (bár J. Mono acidje oldja egy kicsit). A végén a két irány keveredik; S Olbricht és Gryllus Ábris is szép ambientet hozott, Új Bála viccesen túlzsúfolt őrült táncot, a zárás pedig egy kifejezetten kedves darab. Farbwechsel Facebook


Az EXILES válogatása a techno-közeli zenéből indul el, ám a kilenc zenész még távolabbra jut a tánctértől, a káosz és a zaj felé. Ugyan a számok instrumentálisak, ez a nem-táncolhatóság mint összefogó téma lehet politikai jelentésű - hiszen a kiadó szerint a Free-space Path Loss egy "szolidaritási válogatás, ami az éjszakai élet és a klubkultúra elleni szisztematikus jogi támadásokra reagál, amik Budapesten és világszerte tapasztalhatók". Mint arra a válogatást bemutató Mmmnmnm felhívja a figyelmet, két előadó is debütál itt, a nyitó és záró szám köszönhető nekik, mindkettő kifejezetten erős (sirulia, vagyis Szirmai Júlia kezdő száma, a pruntyoges_orjonges címe mókás összefoglalása lehetne az egésznek, bár az FSPL egyáltalán nem mókás). EXILES Facebook


Na jó, a végére egy kis önfeledt mókázás: a Koalabell saját magának épített tengerpartot az egyik tag kertjében, és ott szórakozott egy jót. Facebook


Összeállítás: Rónai András

https://recorder.blog.hu/2018/08/02/pruntyoges_orjonges_rec_hu
Prüntyögés, őrjöngés - Rec.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr1214158157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.