Egy csomó zene The National- és Bon Iver-tagoktól, csak úgy, szabadon

2018.06.07. 14:24, RRRecorder

national_people.jpg

Az indie-hősök People néven hoztak létre egy oldalt, ahová spontán fel lehet tölteni a születő zenéket. Fel is töltöttek egy csomót. Lesz fesztivál is, ahol nem lehet tudni, ki lép fel, ha egyáltalán fellép.

PEOPLE néven indított egy sajátos oldalt, kb. stream szolgáltatót Aaron és Bryce Dessner (The National) és Justin Vernon (Bon Iver). A lényeg az, hogy rengeteg, spontán születő zene, köztük számos alkalmi együttműködés eredménye található itt meg. Többek között az alapítók zenéi, mondjuk a Big Red Machine projekt EP-je, amin mindhárman játszanak, plusz rengeteg közreműködő. Vagy Leonard Cohen Memories című számának feldolgozása, amin még Sufjan Stevens is hallható, és Bryce Dessner és felesége kapta nászajándékba. Vagy egy válogatás a National instrumentális vázlataiból, amik a lemezkészítés közben születtek, de nem nőttek dallá (a fenti képet innen szedtük). Továbbá Nico Muhly, a Polica és sokan mások. A kissé átláthatatlan oldalról az izgalmasabb dolgokat a Stereogum gyűjtötte ki.

THE NATIONAL-INTERJÚNK 2011-BŐL

Arról, hogy mégis mi ez az egész, az alapítók a Guardiannek meséltek. 2016-ban, a berlini Funkhausban tartott fesztiválon élték azt az élményt, hogy milyen jó csak úgy szabadon együtt zenélni mindenféle emberrel (egyik pillanatban egy perui gitárossal, a következőben a Boys Noize-zal - mondta Bryce Dessner), és arra gondoltak: "Miért ne lehetne gyakrabban ez az érzésünk zenélés közben?" Mert akármennyire szeretik a kiadóikat (4AD, Jagjaguwar), a zeneipar részeként ezek kötve vannak bizonyos struktúrákhoz: a lemez elkészülése után hónapokat várni kell a megjelenésig, megfutni a PR-köröket stb. stb. Itt viszont meg lehet mutatni a megszületett vagy éppen születőfélben lévő zenéket, amikor az ember úgy érzi, hogy meg akarja mutatni őket, és ennyi.

ILYEN VOLT A LEGUTÓBBI BON IVER-LEMEZ

Justin Vernon szerint az, hogy a dalok elkészülése és megjelenése közötti hónapok telnek el, "az egyik legfőbb oka annak, hogy a professzionális zenészek elveszítik a fókuszt, az önbizalmukat, a konzisztenciát", ugyanis a zeneipar és a kreativitás ritmusa nem esik egybe. Bryce Dessner pedig arról beszélt a Guardiannek, hogy a tízszámos lemezekhez készült maradék harminc szám is érdekes, izgalmas lehet, vagy mondjuk a megjelent dalok korai változatai, és ezeknek általában nincs meg a helyük. De most már van! A PEOPLE amúgy nem egy teljesen nyitott platform; az együttműködések és baráti kapcsolatok által bővül a zenészek névsora.

Az említett fesztivált idén nyáron, augusztus 18-án és 19-én követi egy újabb, szintén a berlini Funkhausban, de titok, hogy ki fog játszani és mikor; az is belefér, hogy ha eljön egy zenész, de nem akar fellépni, akkor nem fog fellépni. Vagy éppen a számos stúdió egyikében rögzít valamit.

https://recorder.blog.hu/2018/06/07/egy_csomo_zene_the_national-_es_bon_iver-tagoktol_csak_ugy_szabadon
Egy csomó zene The National- és Bon Iver-tagoktól, csak úgy, szabadon

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr7414030106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.