Kilépés az elszigetelődésből – itt a mïus új nagylemeze

2018.04.04. 13:00, RRRecorder

Nagyszabású albummal zárja le trilógiáját a mïus: a mélypont és a gyógyuláshoz szükséges elszigetelődés után itt a nyitás lemeze, a Twentytwo 22. Először a Recorderen hallható.

Az immár évek óta Álmos Gergő egyszemélyes projektjeként működő mïus március elején megjelent EP-jét itt mutattuk be; a Torso először a BBC-n volt hallható, a Brandt Brauer Frick és a Vessels készített rá remixeket – pusztán ezek a tények is már komoly várakozást keltenek a nagylemez iránt.

Most tehát itt a Twentytwo 22, ami az előző – a berlini Sonar Kollektiv által gondozott – nagylemez, illetve a tavalyi EP által megkezdett trilógia lezárása. Arról, hogy mit jelent ez, Álmos Gergő mesélt a Recordernek: „A trilógia egyfajta lelki és egyben zenei fejlődési folyamat volt, amiben az Eigengrau valamiféle mélypont felismerése volt - a szín, amit a sötétben látunk -; az Isola volt a gyógyulás alatti elszigetelődés, a Twentytwo 22 pedig a lehetőségek felismeréséről, a nyitásról szól. Egyszóval a zene a legjobb kúra.”

A lemez címe egy véletlen pillanatnak köszönhető, amikor 22:22-t mutatott a digitális óra. „A Világosi Csabi által tervezett albumborító is erre reflektál, ami egy szingularitás görbe, egy kimerevített pillanat a végtelenben” – tette ehhez hozzá Álmos Gergő.

Az elektronikát és akusztikus hangszereket (köztük fúvósokat, vonósokat) vegyítő zenét három énekes hangja egészíti ki: Hegyi Dóri (OHNODY), Raf Skowroński (JÓGA) és Szőke Zoli (Tape DelayDeep Glaze). Gulyás Kristóf dobos és Mezey Tamás basszusgitáros játszik még az albumon, akik az élő formációnak is tagjai.

Álmos Gergő a dalokról így mesélt a Recordernek:

mius_22_cover_300.jpgSo Rotten So Sweet: Pulzáló Minilogue basszus Dóri lágy hangjával kontrasztba állítva, mely a végén egy teljesen más irányt vesz, és 70-es évekbeli pszichedelikus rockkal átitatott elektronikában köt ki.

Aureola: Latinul dicsfény, glória. Számomra a zongora filces hangja mellett a női templomi kórusének adja ezt a felemelő, éteri érzetét a számnak.

Heavy Heart : A legkorábban született dal a lemezről, ami legutoljára lett kész, míg Zoli hangjával teljes nem lett. Magány, útkeresés.

Colours: “She is red, and I am blue. Purple is the colour of you.” Mindig is akartam egy dalt, ami koncepcionálisan egy szimpla kolompra épül.

Mont: Franciául hegyet jelent. A dalt egy nagyon szuper emlék szülte, amikor is egy vulkán hosszú szerpentinén autóztam barátokkal, mintha semmi sem számítana, és miénk lenne a világ.

Torso: Az igazi szépség a tökéletlenben lakozik. Ha már torzó és reneszánsz, a fúvós szólam négyes akkordjai adják számomra a dal legizgalmasabb karakterét.

Galatea: A görög mitológiában Pügmalion király beleszeretett az általa készített szoborba, Galatea alakjába. De imái meghallgatásra találtak, ugyanis Aphrodité életre keltette a szobrot, és egyesítette a párt.

Dust: Tangóharmónika reggae ritmusbeütésekkel, mindez Raf megunhatatlan hangjával.

Archaeologist: Delfinhangú gitár és tape delay-es szintihangok erősítenek rá a kommunikáció hiányára egy meg-nem-értett kapcsolatban.

Hunters in the Storm: Az én fejemben ez a dal mindig is egy vadról szólt, akit vadászok és vérebek űznek. Egy olyan mash-up, mintha Bruegel festményét vegyítenéd egy Doors-számmal, innen is a cím.


A lemez egy éven át készült, szegedi, budapesti és londoni stúdiókban. A Twentytwo 22-t a Théque Records jelentette meg, fent van minden digitális platformon, és vinylen is kapható lesz.

A mïus a Facebookon itt található. A lemezbemutató turné Berlin, Prága és Brno után május 12-én, szombaton ér Budapestre, az Akváriumba, a vendég iamyank  lesz, részletek itt.

Ez tehát a nagylemez, alatta pedig a legújabb mïus-videó.

 

Címkék: premier mius
https://recorder.blog.hu/2018/04/04/kilepes_az_elszigetelodesbol_itt_a_m_us_uj_nagylemeze
Kilépés az elszigetelődésből – itt a mïus új nagylemeze
süti beállítások módosítása