A hazai lemezkiadókat bemutató körképünk után most a magyar koncert- és partiszervezőcégekről, promóterekről készítünk pillanatképet. „A dolgok állása” a koncert- és partiszakma felől nézve – íme, az NVC.
A promóterkörképünkben eddig szerepelt a Trafó, az A38 Hajó, a Live Nation, a Bladerunnaz, a New Beat, a Be Massive, a Fingers Crossed, az InConcert, a Cudi Purci Booking.
Minden megkérdezett promóternek, szervezőcégnek az alábbi kérdéseket tettük fel:
01. A cég neve.
02. Alapítás éve.
03. Alapító, cégvezető.
04. A lefedett műfajok, a lefedett rendezvénytípusok és rendezvényméretek.
05. Évi átlagos buliszám (magyar/külföldi arány).
06. A cég 2018-as tervei.
07. Booking, amire a legbüszkébbek.
08. Az eddigi legsikeresebb esemény.
09. Hitvallás.
10. Célok.
11. Miért éri meg koncertszervező, partiszervező céget működtetni? Mi motiválja, mi hajtja a céget?
12. A hazai promóterszakma értékei, sajátosságai, hiányosságai.
01. NVC (Selected Sounds, Casino Bangkok).
02. 2004.
03. Breuer Péter, Kustán Gergő, Papp László, Togay Jónás.
04. Elektronikától az élőzenéig, 300 - 1500 fő.
05. 20-40 attól függően, mennyire vagyunk aktívak éppen.
06. Klubnyitás.
07. Berlin Calling: Paul Kalkbrenner-, Moderat-koncertek, az első nemzetközi Glass Animals-turné utolsó és legnagyobb állomása, Jon Hopkins Immunity album launch.
08. Electronic Beats fesztiválok.
09. A tömegízlést kiszolgálni könnyű. Egy kis szubkultúrát megszólítani szintén. Sokaknak örömet okozni értéket közvetítve: művészet.
10. Összefűzni egy helyen a két dolgot, amivel foglalkozunk, a koncerteket/bulikat és a vendéglátást.
11. Nem mindig éri meg, de óriási motivációt jelent formálni a budapesti kulturális életet, mivel elég régi csapatnak számítunk, már felnőtt egy generáció, akikre így vagy úgy hatással voltunk és reméljük, hogy sikerült inspirálnunk őket.
12. Családias, de kicsit egysíkú.