Trafó Kortárs Művészetek Háza – A bookolás szépsége (Magyar koncertszervezők, promóterek 2018-ban)

2018.01.31. 10:12, rerecorder

trafo_logo_fekete.jpg

A hazai lemezkiadókat bemutató körképünk után most a magyar koncert- és partiszervezőcégekről, promóterekről készítünk pillanatképet. „A dolgok állása” a koncert- és partiszakma felől nézve – elsőként íme, a Trafó Kortárs Művészetek Háza.

Minden megkérdezett promóternek, szervezőcégnek az alábbi kérdéseket tettük fel:

01. A cég neve.
02. Alapítás éve.
03. Alapító, cégvezető.
04. A lefedett műfajok, a lefedett rendezvénytípusok és rendezvényméretek.
05. Évi átlagos buliszám (magyar/külföldi arány).
06. A cég 2018-as tervei.
07. Booking, amire a legbüszkébbek.
08. Az eddigi legsikeresebb esemény.
09. Hitvallás.
10. Célok.
11. Miért éri meg koncertszervező, partiszervező céget működtetni? Mi motiválja, mi hajtja a céget?
12. A hazai promóterszakma értékei, sajátosságai, hiányosságai.


01. Trafó Kortárs Művészetek Háza.

02. 1998.

03. Szabó György.

04. Minden, ami kortárs: koncert, tánc, színház, újcirkusz, kiállítás.

05. Húsz koncert évente.

06. James Ferraro, Richard Dawson, Mike Cooper, The Master Musicians Of Jajouka, Grouper, Rajan és Sajan Mishra, Colin Stetson

07. Dean Blunt, Jenny Hval, Meredith Monk.

08. Dean Blunt.

09. A Trafó indulása óta kialakított egy rendkívül eklektikus, mégis jól körülhatárolható zenei profilt a koncertek tekintetében. Nincs stílusbeli megkötés, minden, ami kortárs, érdekes-újszerű és aktuális, valamint megfelelően elhelyezhető a Trafó intim színházi terében, az támogatandó. Az e profil mellett való elköteleződés kiemelten fontos, hiszen a hazai zenei piac egyre jobban telítődik és kommercializálódik. 

10. A továbbiakban is kiemelt cél a több éves múlttal rendelkező, nagy sikerű sorozatok és irányok folytatása: autentikus tradicionális zene, kortárs fiatal generációs jazz, modern elektronikus zene, kísérleti elektronikus zene, újító magyar popzene, kortárs zene. 

11. A Trafó fővárosi fenntartású nonprofit intézmény, elsődleges célja a kortárs kultúra minél szélesebb körű terjesztése

12. A profitorientált szereplőkön feltételezhetően akkora a pénzügyi kényszer, hogy csak nagyon ritkán tudnak értékes dolgokat elhozni, az állami támogatású intézményeknél ehhez képest valamivel több érdekes dolog történik, de a nagy költségvetésű fesztiválok esetében elég lehangoló az összefogó művészeti koncepció teljes hiánya, sokkal inkább jellemző a közpénzek elköltésére való koncentrálás. Ezekhez a költségvetésekhez képest nevetséges pénzekből működnek a legjobb alulról szerveződő underground fesztiválok itthon, amik sokkal inkább az előítéletektől mentes befogadásra és nyitottságra tanítanak, minthogy a piac krémjét tálalják ízlésesen az arra éhes nagyérdeműnek. Biztató a sok egyestés program a fővárosban, sokszor nehéz eldönteni, mit válasszon az ember, akkora a kínálat.

A Trafó oldala
Facebook-oldala

https://recorder.blog.hu/2018/01/31/trafo_kortars_muveszetek_haza_a_bookolas_szepsege_magyar_koncertszervezok_promoterek_2018-ban
Trafó Kortárs Művészetek Háza – A bookolás szépsége (Magyar koncertszervezők, promóterek 2018-ban)
süti beállítások módosítása