Válogatás a Recorder 2017-es cikkeiből – kis rovatok, nagy témák

2017.12.31. 10:06, corecorder

cesaria.jpg

A hagyományhoz hűen újból összegezzük a Recorder legjobb, legfontosabb írásait az évből. Idén a fókusztémákkal kezdtünk, aztán jöttek a külföldi és magyar interjúk, lemeztáskák, a hosszú cikkek, a Magyarradarok és a Profülek, most pedig az összes többi kis rovatunkra kerül a sor – Világrecorder, Rerecorder, What The Faq és minden egyéb ebben a cikkben.

Januárban online is megjelent a 48. Recorder magazinnal indított Rerecorder rovatunk első cikke - ebben 2016 legjobb újrakiadásai kaptak helyet, afféle téli kiruccanásként a Világrecorder rovat pedig Kolumbiába látogatott a Circulart fesztiválra. Még egy What The Faq is befért a hónapba, Ricsipít (jobbra) kérdeztük az Animal Cannibalsből.

ricsipi_02_foto_kovacs_marton_1.jpgAz első, februári idei magazin Világrecorderje az UNESCO zenei világörökséggel foglalkozott.

Márciusban a Világrecorder Ázsia felé tekintett: Japán, Korea és Indonézia zenéjéről olvashattak az érdeklődők, a Zeneiparból pedig kiderült, hogy a Ford nem épít az autóiba többé cd-lejátszót.

Áprilisban, az 51. magazinban a Világrecorder pedig a diktatúrák és a világzene kapcsolatát vette górcső alá.

Az 52. magazinban a Világrecorderben tíz alaphangszer kapott helyet két részben (első, második), Kollektor rovatunk pedig Oroszi Iván hatalmas koncertplakát-gyűjteményét mutatta be itt és itt. Ugyanebben a hónapban What the Faq-oltunk a Mindenki-rendező Deák Kristóffal.

Júniusban Weyer Balázs Világrecorder rovata a world music fél évszázadát foglalta össze, 1967-től 1991-ig itt, '91-től napjainkig meg itt. Még a Sziget előtt, összevont július-augusztusi számunkban What the Faq készült Gerendai Károllyal.

220px-russell_simmons.jpgBár az ősz beköszöntével elmúlik az igazán utazós, nyaralós időszak, szeptemberi Világrecorder rovatunk délre látogatott: megnéztük az albán zene helyzetét a Fustanella fesztiválon. Nem csak a hideg idő jött el újra: Rerecorderben Prince Purple Rain lemezének újrakiadásáról írtunk.

Az októberi Világrecorder a tíz legfontosabb jelenlegi world music kiadót foglalta össze.

Novemberben a világzene elmúlt harminc évét összegeztük, illetve a zaklatási botrány hullámaként a svéd zeneipar szexuális kizsákmányolásáról írtunk, de megnéztük az év második felének legfontosabb újrakiadásait is – utóbbit a Rerecorder rovatban.

Az év végére a Def Jam-es Russel Simmons (balra) erőszakolós ügyeiről írtunk, a brit zeneiparban dolgozó nők pedig már pontokba szedték, hogy lehet vége a sötétségnek a zeneiparban. Ezen kívül Galactic Jacksonnal bővítettük a Kollektor rovatot, az italo diszkós dj-nek két zenéhez köthető gyűjtőszenvedélye is van: analóg szintetizátorokat és lemezeket gyűjt. What The Faq-oltunk két alkotóval, a színésznő Farkas Franciskával és Rufus Wainwrighttal, utóbbi például azt is elárulta, hogy túl sokat túrja az orrát. Némi visszatekintés is akadt azért, gondolatban visszarepültünk a nyári Despacito-láz közepére, ennek kapcsán pedig Világrecorder foglalta össze a reggaeton történetét, illetve a karácsonyra készülvén két részben (első, második) tekintettük át az évzárás legfontosabb reissue-jait a Rerecorderben.

Jó olvasást!

https://recorder.blog.hu/2017/12/31/valogatas_a_recorder_2017-es_cikkeibol_kis_rovatok_nagy_temak
Válogatás a Recorder 2017-es cikkeiből – kis rovatok, nagy témák

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr7813534005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.