Gosheven a Wire magazinban, Fischer Iván és a BFZ a Timesban, kb. három és fél magyar a világzenei listán. Meg is lehet rögtön hallgatni, hogy miket szeretnek a külföldi kritikusok.
A 12z-ben is improvizáló Szabó Bálint szólóprojektje, a tiszta hangolású gitáron játszott, jobb híján az ambienthez sorolható Gosheven korábban profilcikket is kapott a kísérleti, underground zenék legfontosabb magazinjában, a Wire-ben (a Recorderen itt olvasható vele interjú). A lap év végi, ötvenes listáján az 50. helyre került az Opal Tapes által kiadott Leaper. "A gitárra alapuló, sokrétű kompozícióik legalább annyira ellenállhatatlanok, mint amennyire zavarba ejtenek" - írja a méltatás.
Azt már megszokhattuk, hogy a világzene legfontosabb éves listája, a World Music Charts Europa tartalmaz magyar albumokat, de persze ez nem csökkenti az örömünket, hogy idén a 200-as toplistán három magyar és egy erőteljesen magyar vonatkozású lemez szerepel. Cserepes Károly Blacklake albuma (Fonó) az 59., a Kerekes Band Back To Folkja (szerzői) a 130., Cimbaliband Recycle-je (Fonó) a 176. helyre került. A 28. helyen áll a Klezmatics-vezető Frank London zenekara, a Glass House Orchestra Astro-Hungarian Jewish Music című lemeze (Piranha), aminek címéből nemcsak nekünk, hanem egyébként a zenében is fontosabb a "magyar", mint az "osztrák". A zenekarban három magyar zenész szerepel: Szirtes Edina Mókus (ének, hegedű), Lukács Miklós (cimbalom), Ágoston Béla (fúvósok). (A fenti képen a borító részlete.)
Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar Mahler 3. szimfóniájából készült felvételét (Channel Classics) a Times kritikusai választották be 2017 legjobb lemezei közé (a teljes lista regisztráció után olvasható itt). A lap százas listáján húsz klasszikus album szerepel (külön sorrendbe nem állítva), a rövid méltatás szerint "Mahler epikus szimfóniájának mélyen átérzett interpretációja" a BFZ és Fischer Iván albuma.
Ezeket szeretik tehát a küföldi kritikusok a magyar termésből: