Nagyon nem egyszerű összevetni a mai zenefogyasztási szokásokat az akár csak tíz évvel ezelőttiekkel (pláne mondjuk a nyolcvanas évekbeliekkel), de a manapság leginkább mérvadó mérőeszközök (streaming, YouTube-nézettség) szerint a Puerto Ricó-i Luis Fonsi és Daddy Yankee év elején megjelent közös reggaeton-latinpop dala, a Despacito lassan minden rekordot megdönt. Az már biztos, hogy mostantól ez minden idők legtöbbször streamelt szerzeménye.
A Despacitót, azaz azt a későbbi változatot, amelyben Justin Bieber is vendégszerepel, több mint 4,6 milliárd alkalommal streamelték eddig, ezzel a dal letaszította a trónról Justin Bieber Sorryját (szóval Bieber azért alighanem mégse szomorkodik). Igaz, a harmadik helyen is friss dal szerepel, Ed Sheeran Shape Of Youja, ami szintén idén januárban jelent meg. Ez persze arról is árulkodik, hogy a streamingszolgáltatásokat (sőt, nyilván általában az internetet is) egyre többen használják, természetes, hogy aktuális dalok a leghallgatottabbak, de a Despacito sikere ezzel együtt is elképesztő.
A szám január 13-án jelent meg, a két, helyi szinten és a latinpop világában is népszerű előadó számíthatott sikerre a spanyol nyelvű közönség körében, és a latin-slágerek időnkénti felfutása okán esetleg nemzetközi áttörésre is, de a dal sikere máris minden korábbit felülmúlt. Fonsi a dalt még 2015-ben írta a panamai Erika Ender dalszerző-énekessel közösen, később került bele a helyi reggaeton egyik királya, Daddy Yankee, majd a dalt a kilencvenes évek óta aktív Fonsi kilencedik stúdiólemezének beharangozójául adták ki. A felvétel hamar népszerű lett a latin listákon, a Billboard Hot Latin Song listáját például 26 hete vezeti. Aztán áprilisban készült belőle egy verzió, amelyben Justin Bieber is belevokálozott és szerzemény menthetetlenül tört előre, május végén az amerikai kislemezlista élére is felkerült, ahol tíz hete őrzi vezető pozícióját – ha még hat hétig kibírja az élen, akkor beéri Mariah Carey és a Boyz II Men 1995 óta a One Sweet Dayjel őrzött csúcsát.
A legtöbbször streamelt dal rekordját pedig már átvette a szám, de hamarosan a YouTube legnézettebb videója cím is megilletheti, ugyanis ez a klip jutott el a második leggyorsabban az egymilliárd kattintásig és a leggyorsabban a kétmilliárd kattintásig. Jelenleg a YouTube harmadik legnézettebb videója Wiz Khalifa See You Againje (2,938 milliárd) és Psy Gangnam Style-ja (2,905 milliárd) mögött, de azoknál lényegesen gyorsabban érte el jelenlegi 2,677 milliárdos nézettségét. Most naponta 20-25 millióval nő a szám és így heteken belül átveheti ezen rangsorban is az első helyet (ugyan Khalifa videójának is nő még a nézettsége és alighanem az a dal előbb éri el a hárommilliárdos határt).
Talán már akkor ez lesz a legnézettebb videó is, amikor augusztus 7-én Fonsi fellép a Budapest Parkban.
A NYÁR SLÁGEREI KÖZÖTT MAGYAR PRODUCEREK IS ELMONDTÁK VÉLEMÉNYÜKET A DESPACITÓRÓL.