A Margaret Island sztorijai, praktikái és új akusztikus dala. By Vodafone You.

2017.05.09. 09:00, Recorder.hu

vodafoneyou_margaretisland_650.jpg

Miután a Recorder márciusban ott volt a Vodafone You által tető alá hozott előző ProjektMusic workshopon, ahol kilestük a stúdiózás titkait és részt vettünk a Pilvaker Intro című dal elkészítésében, április végére újabb meghívást kaptunk a szervezőktől; nem álltunk hát ellen és egy rapid Facebook-sorsolás nyertesei mellett mi is igyekeztünk mindent megtudni, amit a Margaret Island tagjai már megtanultak a koncertszervezésről. Plusz mutatjuk a legfrissebb akusztikus Margaret Island-dal helyszínen készült videóját is. Mihályi Dávid beszámolója.

A Flashback Photo Studio óbudai székhelyén Lábas Vikivel, Füstös Bálinttal, Törőcsik Kristóffal, Verók Tomival és Gerendás Danival találkozhattak a workshop vendégei, akikkel a Mary Popkids-ből ismert Bártfalvi Sándor beszélgetett. A programot két akusztikus dal lejátszásával nyitotta meg a zenekar, majd belevágtak a koncertszervezés rejtelmeinek ismertetésébe. A budapesti zenekarnál nehezen találhatott volna a témával pillanatnyilag többet foglalkozó előadót a Vodafone You csapata, hiszen a formáció éppen első önálló Budapest Park-koncertjére készült.

Lábas Vikitől, a zenekar frontemberétől megtudhattuk, hogy azért is sok meglepetéssel készülnek, mert a Margaret Island a harmadik születésnapját is a Parkban ünnepli vendégekkel, feldolgozásokkal és egyedi vizuállal is. A látványtervek bemutatásakor Füstös Bálint gitáros megjegyezte, hogy ők leginkább csak felvételekről szokták visszanézni a színpadképet, hiszen  milyen meglepő  a színpadon állva ők azt pont nem látják. Azt is elárulták, hogy egy ilyen volumenű koncertre a zenekarral együtt dolgozó stáb több specialistával is bővül az év többi fellépéséhez képest. Megismerkedhettünk a riderrel is, ez a zenekar "használati útmutatója" avagy igénylistája: ebből tudják meg az esemény helyszíni felelősei, hogy mi mindenre lesz szüksége az előadóknak, de olyan részleteket is, hogy hogyan helyezkednek majd el a színpadon a tagok. Emellett egy csatornalistát is szemügyre vehettünk, amelyen negyven sáv szerepelt: ezek a sávok vannak a különböző hangszerekhez és mikrofonokhoz rendelve, azaz ennek a dokumentumnak a segítségével tudja a hangmérnök beállítani a hangosítást és például azt is, hogy a tagok melyik hangszerből kérnek többet vagy kevesebbet a fülmonitorukba.

A beszélgetés során felmerült következő kérdésre, azaz hogy mennyit is próbáltak a születésnapi koncertjükre, frappáns választ kaptunk: azt, hogy ezt nem lehet pontosan megmondani, hiszen minden egyes koncert is egy-egy próba a következőre. És noha nyilván vannak külön alkalmak, amikor a közreműködőkkel összepróbálják a dalokat, de ettől függetlenül is folyamatosan zajlik az ötletelés és az ötletek tesztelése arról, hogy hogyan is lehetne feldobni a repertoárt. 

És fény derült még olyan apróságokra is, mint hogy a tagok hogyan szoktak egymásnak jelezni, amikor mondjuk egy új rész jön egy dal élő verziójában. Viki ekkor nevezte a zenekar karmesterének a dobosukat, Gerendás Danit, hiszen a tagok például az ő jelzéséből tudják meg, ha egy kevésbé begyakorolt rész következik a számban, miközben persze arra is van példa, amikor egy szimpla kacsintás is elég emlékeztetőnek.

De nemcsak ezek miatt volt érdemes benézni a workshopra: kiderült például az is, hogy azért hívták meg a koncertre a VoiceStation kórusát is, mert a zenekar így szeretné felhívni a figyelmet az együtt éneklés örömére. „2017-ben az a zenekar célja, hogy a szabadon éneklést, az erősen éneklést, akár a koncerteken, akár otthon, erősítsük” – mesélte Viki. Erre fel Pejtsik Panna, a kórus művészeti vezetője nemcsak elmesélte, hogy hogyan dolgozta ki a Margaret Island Veled minden című számához a kórusrészleteket, de a zenekarral közösen rögtön be is mutatott egy kis ízelítőt a produkcióból.

Ezt követően a zenekar menedzsere, Ligeti Szilvi mesélt a kommunikáció fontosságáról. Annak érdekében, hogy egy ilyen, önálló, nagy koncert előtt a lehető legtöbb embert érhessék el, több csatornára is figyelni kell. Elsősorban a saját csatornáikra, ahová úgynevezett extra tartalmakat kell gyártani, amelyek kicsit személyesebbek, mint az átlagos bejegyzések. Jelen esetben a Facebook-oldalukra olyan képeket raktak ki, amelyek a zenekar elmúlt három évével foglalkoznak. De ilyenek lehetnek akár a nyereményjátékok is, amelyek során exkluzív tárgyakat, például dedikált cd-ket lehet nyerni. A közösségi oldal mellett a zenekar aktívan használja az Instagramot is, sőt mivel Magyarországon rendkívül nagy figyelmet kapnak a frontemberek, ezért Viki péládul saját Instagram-profilját is használja a zenekar népszerűsítésére. Azt is megtudhattuk, hogy fontos különböző médiamegjelenéseket intézni. Ilyenkor minél több interjút - legyenek ezek rádiós, televíziós vagy éppen magazinokban megjelenő anyagok - kell adnia a zenekar tagjainak, hogy felhívják a figyelmet a közelgő eseményre. A sok részlet megismerése után nekünk is be kellett látnunk, amit összegzésként minden résztvevő megállapított: úgy tűnik, a sikeres kommunikáció tényleg elhanyagolhatatlan faktora a sikeres koncertszervezés folyamatának.

De volt még ennél is izgalmasabb téma: a backstage demisztifikálása. Bár sok elképzelés él arról, hogy mi minden történhet e mitikus helyen, a Margaret Island igyekezett azt a koncertek egy mindennapi, funkcionális elemként bemutatni azt: itt zajlik például a zenekar koncert előtti rítusa, ami felér egy kondizás előtti bemelegítéssel: ilyenkor a tagok körbeállnak, elkezdenek guggolásokat csinálni, majd a tizediknél a magasba ugranak. De itt lehet enni is, bár a Margaret Island szerint teli hassal nem lehet jó koncertet adni, főleg ha az énekesekről van szó. A tapasztalatok szerint nekik két-három órával a koncert előtt már nem szabad enni, viszont jó, ha minél több vizet isznak. Ellenben  és erre Verók Tomi egyik vicces backstage-élménye a bizonyíték – a gitárosoknak már nem kell ennyire szigorúan venni a szabályokat. Egy mezőtúri fellépésen nagyon nagy csúszás alakult ki és így a tagoknak elég sok szabad ideje lett, Tomi nagy örömére a backstage-ben pedig ingyen volt a whiskykóla. Ennek következményeként a színpadon végül a megszokottnál jóval metálosabbra vette gitározást – amiből nem lett baj, sőt így született meg egy gitárszóló, amit az adott szám részeként végül meg is tartott utána zenekar. Ide kapcsolódik Dani egy megjegyzése is a fesztiválok backstage-hangulatáról: „Ez ilyenkor egy zenész-gyűjtőhely. A koncertek után összegyűlnek a zenekarok, beszélgetnek és iszogatnak. Én például vettem most egy vízipipát, amit viszek mindenhová magammal.”

Az eseményt egy újabb akusztikus dal zárta, amit egy születésnapját ünneplő rajongónak küldött a zenekar. Viszont a workshop-sorozatnak még közel sincs vége, ugyanis a műhelymunka folytatásaként nemcsak további hasznos ismeretekkel, de minden bizonnyal további izgalmas sztorikkal is gazdagodhatnak a zeneipar hátterével ismerkedni vágyók.

Ha ott akarsz lenni, kövesd és figyeld te is a VodafoneYou Facebook-oldalát, hamarosan jönnek a következő esemény részletei.

(X) A cikk a Vodafone You támogatásával készült.

A Margaret Island és a VoiceStation-kórussal dúsított akusztikus Veled minden

Ők pedig a workshop élményekkel dúsított résztvevői:

vodafoneyou_margaretisland_csapat_650.jpg

https://recorder.blog.hu/2017/05/09/a_margaret_island_sztorijai_praktikai_es_uj_akusztikus_dala_by_vodafone_you
A Margaret Island sztorijai, praktikái és új akusztikus dala. By Vodafone You.
süti beállítások módosítása