EP-premier! Charles B. Barkin: T E A L

2016.02.05. 14:00, Frontrecorder

gallusnagy.jpg

Amikor nem a Mayberian Sanskülotts zenekarban gitározik, Balogh Gallusz a lo-fi kísérleti ambient-elektronika terepén kalandozik Charles B. Barkin néven. Az itt debütáló T E A L című EP-je a harmadik megjelenése, mely egészen idilli hangzugba csalja el a hallgatót. 

"A Charles B. Barkint akkor kezdtem, mikor a Mayberian Sanskülotts fél évig szünetelt, mert Zita (a zenekar énekese, Csordás Zita -  a szerk.) kiment Valenciába. Nem akartam abbahagyni a zenélést, úgyhogy elkezdtem egyedül számokat írni, és valamiért fura ambient, vagy nem is tudom mi lett belőle" - mondja az indulásról Gallusz. Ezekből a talált hangokkal operáló, sejtelmesen idegen atmoszférájú, filmzeneszerű  felvételeiből állt össze 2013-ban a Minden kutya a mennybe jut rajzfilmmusical német juhász főhősétől kölcsönzött Charles B. Barkin alteregójának első albuma The Wave cím alatt. "Aztán mikor véget ért a zenekari szünet, nem álltam le, és azóta is folyamatosan írok magamban zenéket. Azt találtam ki, hogy mindenféle koncepció nélkül évente kihozok egy albumot az addig felgyülemlett számokkal. Ennek megfelelően következett egy hatszámos anyaga ( ᶣ ᵄ ᵗ ᵊ), most pedig itt a legújabb, szintén hat tételt egybefogó hangtájkép-kollekciója, melyet így kommentál: "Eléggé eltávolodtam a kezdeti hangzástól, ez az EP sokkal összeszedettebb. Most olyan számokat akartam írni, amik megnyugtatnak, bár lehet, hogy csak engem nyugtatnak meg. Mindet éjjel írtam, amikor nem tudtam aludni, ez nem tudom mennyire fontos, de nappal nem is nagyon tudom hallgatni ezeket a számokat, olyankor olyan, mintha nem is lenne létjogosultságuk."

Íme tehát a Normafa Records gondozásában - kazettán is - megjelenő friss Charles B. Barkin EP:

https://recorder.blog.hu/2016/02/05/ep_premier_charles_b_barkin_t_e_a_l
EP-premier! Charles B. Barkin: T E A L
süti beállítások módosítása