Németh Róbert – Kedvenc 2015-ös dalok

2016.01.01. 13:00, rerecorder

sufjan_0f4b1d2f.jpg

Az év végi összegzés hagyományos módja a Recordernél, hogy a közösen összeállított Top 50-es albumlistát követően kedvenc dalainkat szerzőnként publikáljuk. A 2011-es, 2012-es, 2013-as és 2014-es sorozat után itt a 2015-ös daldömping, a stáb ABC-rendjében haladunk, a felvételek egy rögtön meghallgatható playlistben, rövid kommentárokkal – a sort Biczó Andrea és Csada Gergely nyitotta, Dömötör EndreElekes RolandJudák BenceKálmán AttilaLékó Tamás és Mika László után ma Németh Róbert az első lemezlovas! (A nyitóképen Sufjan Stevens.)

Jó sok dal volt velem 2015-ben, ezek közülük az ideiek. Nem lista, csak úgy ömlesztve, jobban mondva abc-sorrendben, de azt azért lábjegyzetben, hogy a Pyongyang, a False Hope és a Depreston volt a három legfontosabb – a melankolikusak; biztos öregszem.




A RECORDER SZERZŐINEK - KÖZTÜK NÉMETH RÓBERT - KEDVENC 2015-ÖS ALBUMAI.


Blur:
Pyongyang

blur_for_web.jpgNagyon vártam az új Blur-lemezt, és nem is csalódtam. Ezt a dalt pedig minden alkalommal legalább ötször hallgattam meg egymás után.


David Bowie:
Blackstar

A daltól is, a kliptől is seggre ültem.


Courtney Barnett:
Depreston

Puhán simogató lötyögős depresszió. A legjobb.


Circa Waves:
T-Shirt Weather

Egylendületű romantikus/fiatalos nyári sláger márpedig kell. És lett is. 2015 Coming Of Age-e (legalábbis nekem).


Ezra Furman:
Body Was Made

Egy nagyon vicces dal egy nagyszerű (és nagyon vicces) fejtől, egy saját jogán is szuper, kekec Lou Reed/Bowie-parafrázis. Ja, és még koncerten is láttam, ott is tetszett, szóval a listán a helye.


Kendrick Lamar:
King Kunta

Egy helyben állva táncolok a négyes-hatoson.


Laura Marling:
False Hope

3f06eaa0-87aa-4b15-a8f7-63df5c4a1a12-2060x1236.jpegEnnél többször egy dalt sem hallgattam meg 2015-ben. A szívem szakad bele.


Lusts:
Illumination

Tökéletes, gitárpopos MTV 120 Minutes/Alternative Nation-időutazás. És néha jól esik visszafelé utazni.


Sufjan Stevens:
Should Have Known Better

Nincsenek szavak. De tényleg.


Szabó Benedek és a Galaxisok:
Felkelek, elmegyek boltba

„Felkelek / elmegyek boltba / Borostás vagyok és sápadt / Valaki utánam kiabál / Baszd meg a kurva anyádat.” Van kérdés? Egyébként az egész lemez csodás.


Tame Impala:
Let It Happen

Balatonról hazafelé, vonaton, az ezerszínű lenyugvó napnál hallgattam meg először. Nincs egyéb mondandóm róla.

NÉMETH RÓBERT KEDVENC 2014-ES DALAI ITT HALLHATÓK.

A 2013-ASOK PEDIG ITT.

https://recorder.blog.hu/2016/01/01/nemeth_robert_kedvenc_2015-os_dalok
Németh Róbert – Kedvenc 2015-ös dalok
süti beállítások módosítása