jenny-hval-that-battle-is-over-700x422_1.jpg

Az oslói énekes-dalszerző előbb saját nevén adott ki egy sikerese EP-t, majd a Rockettothesky moniker alatt két, hazájában feltűnést keltő albumot, aztán visszaváltott Jenny Hvalra és már nemzetközi figyelem övezte, amikor mostani, ötödik lemeze előtt leszerződött a jónevű Sacred Bones lemezcéghez. Hogy mindez jót tett-e neki?

jennyhval-300_1024x1024_1.jpgKiadó: Sacred Bones

Megjelenés: 2015. június 9.

Stílus: experimentalista dalszerző-előadó

Kulcsdal: Heaven

Reménykeltő fejleménynek tűnt, hogy a norvég Jenny Hval harmadik lemezét a kísérletező, zajosabb popzenéket összegereblyéző Sacred Bones dobta piacra. Az Apocalypse, Girl mégis hatalmas mélyrepülés az énekesnő 2013-as Innocence is Kinkyjéhez képest. A Kate Bush-ból diplomázott (nem vicc!) Hval az előző lemezén hitelesen és fájdalmasan tálalta a feminista toposzokat, itt viszont nem jut sokkal tovább puha farkak és elcsigázott nők emlegetésén. Egy-két szám kivételével olyan a lemez, mint egy béna slam poetry-est, felejtsük is el.

5/10

Kálmán Attila


a lemez: 


a That Battle Is Over klipje: 


a Sabbath videója: 

https://recorder.blog.hu/2015/08/28/jenny_hval_apocalypse_girl_lemezkritika
Jenny Hval: Apocalypse, Girl (lemezkritika)

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr117726690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.