„Most egyszerűen minden él” – The Biebers-interjú

2015.05.29. 11:15, rerecorder

img_7863a_biebers.jpg

Ha a popzene – amin itt nemcsak a pop popzenét értjük – az utóbbi egy-két évben nem is a legjobb formáját mutatja a világnak, és ha a zene/zeneipar témakörében itthon is bőven van min fennakadni, azért az kétségtelen, hogy mostanában sokkal több a jó feltörekvő magyar előadó, mint korábban. Ráadásul egyre többen játszanak közülük évtizedes lemaradás után végre jelen idejű, kompromisszummentes, előremutató popzenét. A friss, 32. Recorder magazin címlapján a három kedvencünk: a PASSED eddig egyetlen dallal hódított, de többi szerzeményük is üdítően friss, az elektropopos The Biebers élőben pillanatnyilag a 110%-on pörgő ellenállhatatlan funkrockos csúcszenekar, a Bermuda pedig úttörő dalsorozattal lép folyamatosan új szintre. Mindegyikükkel készítettünk interjút, a Bermuda-beszélgetés után jöjjön a Nagy-Szín-Pad! 2015 kilences mezőnyébe bekerült, onnan a holnapi, május 30-i hármas döntőbe is bejutott The Biebers!

A Biebers titkolózva startoló projektként kezdődött, de hamar kiderült, hogy a 2005-ben a Megasztár harmadik évadában feltűnt Puskás Peti énekli a Sorry című 2013-as második slágerszámot, és aztán az is, hogy öccsével, Puskás Danival (valamint akkor még egy Relph Stuart nevű zeneszerzővel) alkotják az együttes magját. Tavaly vált hivatalossá a formáció teljes koncertfelállása, legutóbb Ekanem Bálint Emota színész-énekes csatlakozott, akivel Peti együtt játszik a Madách Színházban. Aztán a Biebers idén bekerült a Nagy-Szín-Pad! 2015 tehetségmutató kilenc versenyzője közé, az elődöntőkből pedig a hármas döntőbe (hajrá!) és miközben remek popdalokkal jelentkeznek, fű alatt – gyakorlatilag teljesen váratlan módon – az ország pillanatnyilag talán legjobb koncertzenekarává váltak.


- Mennyire terveztetek előre, amikor elindítottátok a Bieberst? Volt távlati stratégia, hogy hová lenne jó eljutni két-három év alatt, vagy egyszerűen csak nyomni szerettétek volna lesz, aztán ami lesz?

Puskás Peti: - Az indulásnál semmi stratégiánk nem volt. Üldögéltünk otthon, csináltam a szólódalaimat, Dani is csinálta a szólódalait és voltak olyan ötleteink, amiket soha nem valósítottunk meg, és egyszer csak nekem tetszett meg Dani egyik alapja. Úgy gondoltam, hogy marha jó lesz, ha rappelek majd egyet. Ebből született meg a Tánc című Puskás Peti-szólódal, ami hálistennek soha nem jelent meg és nem is fog, mert egy katasztrófa! Mondjuk Dani fenyegetésképp őrzi a gépén.

Puskás Dani: - Ha azt bedobom, akkor mindennek vége!

Puskás Peti: - Ha lenne rólam szexvideó is, vajon melyik kikerülése miatt izgulnék jobban? Valószínűleg a dal miatt. (nevet) Megmutattuk néhány ismerősnek, jól kiröhögték, viszont annyira tetszett az alap, hogy kitaláltuk, meghívunk rá valakit, így jutottunk el MC Kemonhoz.

biebers_dalok.jpg


- Akkor másképp kérdezem: mikor éreztétek azt, hogy a Biebers betalált és hagyjuk a szólókarriert, koncentráljunk erre?

Puskás Peti: - Azt gondolom, hogy ez a második klipes dalunk, a Sorry után jött el. Amikor kiderült, hogy nem egy csaj énekel benne, hanem ez én vagyok. Hogy nem volt ciki hallgatni ezt a zenét, meg kiderült az is, hogy magyar előadók készítették, és mindenki kifejezetten azzal jött, hogy de menő! Ekkor már mi is azt gondoltuk, hogy mi lenne, ha komolyan vennénk és folytatnánk? Zenekart építeni persze nem két perc, de ekkor gondoltuk, hogy nem sessionzenészeket válogatunk, hanem olyan tagokat hívunk meg, akiket szeretünk, zenészként is nagyra tartunk és bízunk benne, hogy valamit hozni is tudnak a közösbe. Azt hiszem, hogy épp mostanra alakult ki az igazi Biebers-hangzás. Bálinttal (Füstös Bálint – a szerk.) bekerült az elektromos gitár funkos témákkal, élőben sokat számítanak Dani (Gerendás Dániel – a szerk.) dobjai és Bálint (Ekanem Bálint Emota – a szerk.) is behozott egy teljes új hangzást az összképbe. 


- A tavaly őszi hivatalos zenekari start mennyiben alakította a megszólalást?

the_biebers_2.jpgPuskás Peti: - Eleinte ugye dj-setekkel próbálkoztunk, amit nagyon élveztünk, szórakoztató volt, és a közönség is szerette, de ezen szerettünk volna túllépni.

Puskás Dani: - Meg ha folytatjuk, akkor valószínűleg már nem élnénk.

Puskás Peti: - Gyakorlatilag három napig nem tudtunk járni egy-egy dj-set után. (nevetnek)

Puskás Dani: - Igazság szerint az nem volt túl előremutató, éreztük, hogy szintet kell lépni, és szerencsére találtunk olyan zenészeket, akik örömmel kapcsolódtak be és hozzá is tudtak tenni a Biebershez. Eleinte csak egyes számokba játszottak bele-bele, ám ahogy egyre több élő hangszert vontuk be, kialakult a zenekari formula. Eleinte csak Bálintka volt benne, Milán (Miklós Milán basszusgitáros – a szerk.) csak egyes számokban játszott, aztán jött Dani és végül Ekanem Bálint, aki egyszer csak betoppant a hálószobánkba és szuperül hozza a James Brown-os témákat.

Puskás Peti: - Plusz szeretünk a koncertekre további vendégeket is hívni, MC Kemon amikor csak tud fellép velünk, Herold Peti szokott néha szaxofonozni. Egyszerűen jópofa dolog, jó úgy zenélni, hogy nem trendeket követünk, hanem megvalósítjuk, ami az eszünkbe jut. És szerencsére ma már nem kell senkit győzködni. Megmondom őszintén, még a Sorry után is ment a győzködés. Meghívtunk egy csomó vendégénekest és akkor még az volt, hogy „Öö, köszi, pont nem érek rá!” Most viszont már nem ez van, és az jó érzés, hogy szólunk valakinek és szívesen jönnek velünk zenélni. Ebből következik, hogy hamarosan a Kool & The Gangnek a buszával kell majd járnunk, mert aki éppen ráér, azt mi megkérjük, hogy jöjjön. (nevet)


- Hogyan születnek a dalaitok, ki milyen munkafolyamatokba szól bele a leginkább?

Puskás Peti: - Monitorai vagyunk egymásnak Danival. A Sorryt úgy írtam, hogy találtam négy akkordot az akusztikus gitáron, pedig nem nagyon tudok gitározni, és akkor Dani meghangszerelte. És fordítva, máskor Dani ír valamit én meg ötletek, hogy ezzel a tökjó akkordmenettel mit lehetne kezdeni. Azért is jó ez a felállás, mert néha nagyon elrugaszkodunk, és akkor szólni kell egymásnak, hiszen most már van egy biebers-es hangzás, amit valamennyire meg kell tartani.


biebers_live.jpg- Mi volt a legszélsőségesebb elrugaszkodás?

Puskás Peti: - Koncerten néha már elmegyünk metálba, vagy az új daloknál mindenki elkezdte nagyon megfejteni a saját hangszerét, és az már sok volt, előjöttek a zenészek. Koncerten is arra törekszünk, hogy megmaradjon tánczenének, de ott már van tere egyszer-egyszer megmutatnia magát mindenkinek és akkor lehet bólogatni, hogy „azta!” Amúgy ez elég nehéz határ, eltalálni azt, hogy megérje a nézőnek eljönni, mert kap plusz élményt a YouTube-on megnézett klipen túl, ugyanakkor meg megkapja meg azt is, amit ott megszeretett.


- A Biebers-dalok itthon abszolút trendben levő szintis-elektropopos-soulos popszámok, élőben pedig mindez kap egy őrült és eleven funkrockos lüktetést. Mire figyelve alkottok? Kik hatnak rátok?

Puskás Peti: - Egyszerűen kurva jó pillanatban vagyunk. Hallgatod a rádiót és megy egy drum’n’bass, aztán egy nyolcvanas évekbeli szintipop, aztán egy kilencvenes évekbeli popszám, aztán egy hatvanas évekbeli soul dal. Egyikre se tudod azt mondani, hogy öreg zene, most egyszerűen minden él. Mindnek van egy kis varázsa, már egyikre sem tudod azt mondani, hogy ciki. Ezek a hangzások teljesen egybeolvadtak. Szerintem most nincsenek abszolút sztárok, akik viszik előre a zenét, hanem nagyon széles lett a spektrum, és valahogy mi ezt jól elkaptuk.

the_biebers.jpgPuskás Dani: - Kétségtelen, hogy mi is rengeteg régi zenét hallgatunk. A nyolcvanas években rengeteg olyan innovatív megoldás épült be a zenébe, amiből lehet meríteni. A mostani zenék egyszerűek, de a kiállásokba, díszítésekbe rengeteg apróságot lehet belecsempészni, amitől sajátos lesz a megszólalás. A kortársaktól viszont hangzásban lehet nagyon jó dolgokat meríteni, ma már egy catchy refrénnel önmagában nem lehet megnyerni a közönséget, kell valami plusz mozgatóerő is. Ez nagyon jól működik a Chromeónál, aztán ott van a norvég Lemaitre, akik tisztán szóló velős dalokkal jelentkeznek. Próbálunk mindenfelé tekingetni.


- Rendre klipes dalokkal jelentkeztek, számotokra van még jelentősége a nagylemez-formátumnak?

Puskás Peti: - Kétségtelen, hogy az elmúlt pár évben áttért a világ arra, hogy már nem a lemez a fontos, hanem gyakorlatilag egy folyamatos hájpot kell fenntartani magunk körül. De ezt mi szeretnénk tartalommal, az élő megszólalással megtölteni. A múltkor például a Punnany Massif előtt léptünk fel és a közönség teljes kussban fogadott minket, de odatettük magunkat, erre a negyedik számnál már egy eszméletlen baszoda alakult ki. A rádióban sem az szól, amit élőben játszunk, és ezt a közönség eddig el sem tudta képzelni, de úgy tűnik, hogy mindez nagyon megmozgatja a fiatalokat.


interjú:
Dömötör Endre
nyitókép: Lékó Tamás


a Memories szövegvideója: 


a Rhythm Of Joy klipje: 


a Stay videója: 


a Summer Love Ghost


a Sorry című slágerszám: 


és az MC Kemonnal közös Dance, amivel startolt a Biebers: 

https://recorder.blog.hu/2015/05/29/_most_egyszeruen_minden_el_the_biebers-interju
„Most egyszerűen minden él” – The Biebers-interjú

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr657500362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.