„Felsétálsz az űrbe és találkozol Marxszal” – Wolf Eyes-interjú

2014.09.01. 15:50, rerecorder

WolfEyes-DougCoombe-teaser.jpg

A detroiti Wolf Eyes noise-körökben már intézménynek számít, lassan 20 éves fennállásuk alatt körülbelül ötven félelmetesen csörömpölő kiadványt adtak ki. Ebből saját bevallásuk szerint is mindössze néhány az igazi lemez, a többi csak az odavezető út megörökítése. Ugyan OFF-fesztiválos koncertjük teljesen értelmezhetetlen volt, de azok alapján ebben semmi meglepő nincs, hogy John Olsen úgy esett be az interjú alatt az egyik sarokba, mint egy zsák krumpli. Nate Young  zenekarfőnök hatalmas napszemüveg mögül magyarázta hagymázas dolgait, Jim Baljo gitáros pedig néha kiabált valamit. Trip metál minden mennyiségben!

- Rendben srácok, meséljetek  valami vicceset, hadd röhögjek én is.

wolfeyes.jpgNate Young: - Hol voltunk tegnap?
Jim Baljo: - Oslóban, haver.
NY: - Ja, igen, Oslo. Jól éreztem magam, részegen lövöldöztem egy airsoft puskával.
John Olson: - Hát ez kurva vicces tényleg.
NY: - Oké, de az azért vicces volt, amikor Jim beszart pár hónapja.
JB: - Ó, istenem, ezt ne már.
NY: - Elég súlyos tripen volt, és összeszarta a gatyáját a turnébuszban.
JB: - Jó, oké, begombáztam rendesen, azt se tudtam mi vagyok, és beszartam, ez van.

- Már értem miért hívjátok Jimet minden interjúban “őrült  Jimnek”.

NY: - Már nem hívjuk így, cratediggernek hívjuk inkább.
JB: - Nem vagyok lemezturkász.
NY: - De az vagy! Ma realizáltuk, hogy Jim hatalmas lemezturkász, szinte megőrült, mert nem talált meg egy northern soul lemezt, amin szerinte van egy gyilkosan jó  bridge.
JB: - Ne égessetek már, ha ezt bárki elolvassa, mit fog hinni rólam?

- Jim jóval fiatalabb nálatok, bírjátok még vele a tempót?

NY: - Persze, amúgy szelíd fiú. Kis szaros, mi rontottuk meg. Ő most a vicces fiú a bandában. Ő fog először kórházban kikötni.

- Jól tele vagy felvarrókkal, az ott ugye Demilich?

JO: - Bizony, Demilich baszki, hatalmas zenekar! A vokálok benne a legjobbak, meg ez az egész sci-fi hülyeség. Nézd csak, itt egy jó kis Suffo- Sufffo-mi is, ja igen, Suffocation.
NY: - Az összes felvarrója trip metál! Egy két lábon járó fanzine, csak olyan bandák felvarróit hordja, amiről soha senki nem hallott.

- Neked nincsenek felvarróid?

NY: - Én leginkább golyóálló mellényt hordok, csak most tiszta izzadtság, elég undorító, és inkább nem vettem fel, majd a bulira felkapom. Ezen a dzsekin itt egy Grateful Dead, a hátán meg egy nagy jimi hendrixes van.
JB: - Nekem meg Menace II Society van!

wolf eyes live_1.jpg- Miért, veszélyes elemek vagytok?

NY: - Nézd, nagyon szomorú az a film, mondjuk az első fele elég szórakoztató. Egyébként nem a válasz, fenyegetőek vagyunk, de nem a társadalomra!
JO: - Menace II Society baszd meg!
NY: - Sose gondolkozunk a társadalomról.

- Furcsa, mert olvastam veled egy interjút, ahol arról beszélsz, hogy a noise-nak politikája van?

NY: - Politikája? Mit hordtam össze?

- Valami olyasmit, hogy a noise lázadás mindenféle rend ellen. Meg a marxizmusról is magyaráztál.

JO: - Nagyon kemény vagy, Nate!
NY: - Marxista dolgokat mondtam, na ez fasza. Biztos kurva okos voltam, jézusom.
JB: - Haha, de okos vagy, nem is tudtam.
NY: - Őszintén fogalmam sincs mire gondolhattam. Noise és politika…
JO: - Hagyd már abba. Trip és metál!
NY: - Igen, trip metált játszunk. Ennek nagyon komoly elméleti alapja van, az emberi kommunikáció hiányosságait hangsúlyozzuk, amik ellehetetlenítik a megértést. Ezt mind felvetted? Na jól van akkor.

- Élvezitek, hogy itt ülünk Kelet-Európa kellős közepén egy üres konténerben és hatalmas baromságokról beszélgetünk?

(fél perc részeg röhögcsélés)

NY: - Ez amúgy nagyon igaz, és eléggé tetszik. Az élet a zűrzavarról szól, mi pedig nagyon szeretjük a felfordulás minden formáját.

- A zavarról ugrott be. Mit gondoltok a Spacemen 3 Taking drugs to make music to take drugs to ethoszáról?

NY: - Egy nem olyan régi interjúra gondolsz, ugye? Ott arról beszéltem, hogy egy egészséges adag LSD mindig jól jön. Ebből kiemelném, hogy egészséges adag. Tudod, hogy felszabadítsuk a tudatot, meg ilyen közhelyes szarok. Az egész egy nagy közhely, de nem ok nélküli közhely.
JO: - Várjál, hét egész bélyeg egészséges adag?
NY: - Te miről beszélsz? Csak négyet szoktam bevenni egyszerre.
JB: - Az elég gyenge teljesítmény.

- Beszéljünk kicsit zenéről is. Úgy tudom, építesz mindenféle dolgokat, például oszcillátorokat.

wolf eyes live 2.JPGNY: - Ja, szeretünk barkácsolni. Ezt-azt a turnéra is elhozok magammal, de mondjuk ezek az otthon összerakott eszközök nem a legjobbak. Ezek a cuccok bombaként is működnek, na mindegy, ezt sose mondtam.

- Fogtok poposodni?

NY: - Persze, éppen áttörünk. Hallottad egyáltalán a zenénket? Az áttörés küszöbén állunk. Imádjuk, amit csinálunk, és hamarosan ostromoljuk a listákat. Hogy még nem jött meg a bomba siker, az a pop sztenderdeket minősíti, nem minket.
JB: - Sub Pop! Náluk adtunk ki lemezt.
NY: - Ja, ha már áttörésről beszélünk. Nagyon befostunk, amikor megkeresett minket a Sub Pop. Azon gondolkoztunk, hogy ezek meg mit akarnak tőlünk? Akkora hülyeségnek tűnt, hogy egyből leszerződtünk.

- Mi lenne az igazi áttörés?

NY: - Láttad a MasterCard sátrat?  Nem tudom, hogy kerültünk oda, de a MasterCard az komoly dolog. Alapíthatna a MasterCard lemezkiadót, rögtön megkeresnénk őket, bárcsak kiadnának minket. No Limit Records.
JO: - Trip metál kiadó!
JB: - Yeah! Trip metál!
(furcsa nyögdécselés mindhármuk részéről, nagyon hosszan)
NY: - Mi jobb egy limit nélküli hitelkártyánál, de most komolyan?
JO: - Semmi.
JB: - Semmi.
NY: - Pontosan, semmi.
JB: - Várj, az űr!
NY: - De hát meg tudod venni az űrt is!  Vagy veszel egy csomó lépcsőt és felsétálsz rajta az űrbe és találkozol Marxszal.

interjú: Kálmán Attila
(a fotók nem az OFFon készültek)


egy Wolf Eyes-koncert 2013-ból, Amszterdamból, ami inkább értelmezhető: 


JÖN A 25. RECORDER MAGAZIN! JÖN AZ AUSTRA! REC025 LAUNCH PARTY SZEPTEMBER 11-ÉN. 

https://recorder.blog.hu/2014/09/01/_felsetalsz_az_urbe_es_talalkozol_marxszal_wolf_eyes-interju
„Felsétálsz az űrbe és találkozol Marxszal” – Wolf Eyes-interjú
süti beállítások módosítása