Magyarradar: Seaside

2014.06.13. 19:06, Frontrecorder

seaside.jpg

Magyarországnak nincs tengere, van viszont tengernyi felfedezésre váró hálószobazenésze. Nálunk most a szentendrei Garamvölgyi Dániel ért partot intim atmoszférájú, kifinomultan érzelmes, akusztikus folkot, posztrockos gitárzenéket és elektronikát ötvöző angol nyelvű dalaival, melyeket Seaside néven jegyez. Ha tengerpartra nem is, elfüggönyözött szobában merengéshez tökéletes.

seasidesmall.jpgKezdet: 2013-ban adtam ki az első számomat.

Tagok: Garamvölgyi Dániel

Stílus: Dream pop, vagy csak simán alternatív.

Hatások: Leginkább talán a Nine Inch Nails, Radiohead, Bon Iver hármas formálta a zenei ízlésemet. Mostanában inspirációképp főleg elektronikus dolgokat hallgatok (Atoms For Peace, Neat Beats, Boards Of Canada). Meg sokat olvasok.

Kiadók: Nincs kiadóm. (Remélhetőleg előbb-utóbb a 4AD... de ez csak távlati terv.)

Történet:  Egészen kiskoromtól kezdve zongorázom, tíz évig tanultam klasszikust, ez alapozta meg a zenei pályafutásomat. Meg az, amikor 10-11 éves koromban a bátyám megmutatta a Reason zeneszerkesztő programot és elmagyarázta pár szintetizátor és effekt működését. Ekkoriban kezdtem el zenét írni - illetve a korai dolgokat inkább csak próbálkozásoknak nevezném. Időközben viszont megtanultam énekelni, gitározni és valamilyen szinten dobolni is, úgyhogy tágultak a lehetőségeim az dalírás terén. Tavaly pedig úgy döntöttem, hogy itt az idő komolyabban elkezdeni foglalkozni ezzel a dologgal, így lett a Seaside. Azóta igyekszem legalább havonta kiadni egy új számot, több-kevesebb sikerrel (inkább a kevesebb jellemző, az egyetem mellett hajlamosak háttérbe szorulnak a zenei törekvéseim). A dobokon kívül minden hangszert magam veszek fel és a keverést/maszterelést is én végzem, ami azt jelenti, hogy jó sok munkám van egy-egy dalban - cserébe minden kiadott számot tényleg teljes mértékben sajátomnak mondhatok. Ami magát az írást illeti, kb. félévente szokott lenni egy termékenyebb időszakom - illetve két nyugodt hetem leülni és kidolgozni a felgyülemlett zenei ötleteket -, ilyenkor születik 6-8 szám, amiken aztán dolgozgatok. Persze van olyan is, hogy sokáig nem jön az inspiráció, de mostanában szerencsére mindig több ötletem volt, mint amennyi időm megvalósítani őket.

Megjelenések: Tavaly tavasz óta 18 számot tettem közzé, minden rendszeresség nélkül.

Küldetés: Jó lenne idővel a zenémből megélni. És megírni a 2010-es évek Kid A-jét.

Jövőkép: Most egy kislemezen dolgozom, amit remélhetőleg még a nyáron kiadok. Aztán ki tudja, sok ötletem van.

Mellékprojektek: Voltak és minden bizonnyal lesznek is, de jelenleg csak a Seaside-ra koncentrálok.

Szexepil: Erre lehet bármi értelmeset írni? Sok hangszeren játszom. És minden este használok fogselymet.

Legnagyobb eredmény, elismerés: A YouTube-on időnként kapok nagyon szívmelengető kommenteket mindenféle messzi országból. Azt hiszem ez számomra a legnagyobb elismerés, a tudat, hogy a zeném jobbá tette valaki más életét, bármilyen klisésen is hangzik ez.

Az első publikus Seaside-dal, az A Sign:


egy instrumentális darab a Seaside elektronikusabb oldaláról, a Mirage:

egy Bon Iver-feldolgozás, a Flume:

és a legfrissebb Seaside-dal, az Away:

Címkék: seaside magyarradar
https://recorder.blog.hu/2014/06/13/magyarradar_seaside
Magyarradar: Seaside
süti beállítások módosítása