„Saját zsebből, nagy lelkesedéssel” – Kodály Method-interjú

2014.05.26. 17:28, rerecorder

balintmarci_kicsi.jpg

A viszonylagos csend ellenére a jó két éve nagy sikert aratott Kodály Method video- és partisorozat két kulcsembere manapság is nagyon aktív – jelenleg épp egy klipeknél hosszabb, alapvetően közönségfinanszírozással készülő film, a Balaton Method, valamint a Sennheiser fejhallgatómárkával – annak is What’s Your MOMENTUM? kampányával – folytatott kooperáció teszi ki Szimler Bálint rendező és Rév Marcell operatőr napjainak jó részét. Ja, és az utóbbi által fényképezett Fehér isten című Mundruczó Kornél-film nyerte a cannes-i filmfesztivál Un Certain Regard kategória fődíját néhány napja.

- A Kodály Method projekt mintha hibernált állapotba került volna, úgy másfél éve nem jelent meg új videó az oldalatokon. Mi volt ennek az oka? Elfogytak a zenészek?

Szimler Bálint: - Nem a zenészek fogytak el, hanem egyszerűen nagyon sok dolgunk lett, plusz picit alábbhagyott a kezdeti lendület. A kisfilmeket ugyanis nem ketten csináltuk, hanem rengeteg munkatársunk szívélyes segítségével. Egy idő után viszont mindenkinek lett más elfoglaltsága, így pedig nem volt olyan könnyű egybetartani a csapatot.

Rév Marcell: - Ezért is gondoltuk, hogy jobb valami koncentráltabb formát találni az egésznek – mint például az éppel alakuló Balaton Method doksi, amibe rövid idő alatt nagyobb mennyiségű anyagot sűrítenénk, így pedig nagyobb, látványosabb is lenne az eredmény.


A RECORDEREN ÖSSZESEN HAT KODÁLY METHOD-PREMIER VOLT, KÖZTE A LEGELSŐ VIDEÓ IS.


- Akkor nem is tervezitek, hogy folytatjátok a külön klipes módszert?

SZB: - Meglátjuk. Mindig azt akartuk a Kodály Method kapcsán, hogy kicsit különlegesebb legyen, hogy valami pluszt nyújtson a nagy átlaghoz képest, szívből csináltuk a videókat. A bulikat is egyedivé akartuk tenni, hogy legyen egy kis plusz akció. Sosem megrendelésre dolgoztunk, hanem mi kerestük fel a csapatokat, a pénzt is saját zsebből raktuk bele Muhi Andris Pires jóvoltából. Persze voltak felkérések, és volt, aki valamekkora összeget is ajánlott volna, viszont nálunk mindenki ingyen melózott, önerőből, így pedig kizárólag miénk maradt a projekt, senkinek nem volt beleszólása. Aztán pont emiatt találtuk ki azt is, hogy ne érjen véget 11 kisfilmnél a dolog, hanem legyen ennek egy méltó vége, és így jött a Balaton Method ötlete. Szó volt róla, hogy kiegészítjük 15 videóra a már meglévő füzért, de az, amit mondott a Marci, hogy egy utolsó lendülettel összetettebb, kompaktabb munkát készítsünk, reálisabbnak tűnik.

- Március végén nyilvánosságra került, hogy közönségfinanszírozásból összejött a 10 ezer eurós alaptőke a már említett Balaton Method filmhez. Meséljetek, hogyan alakul a munka, milyen fázisban áll a dolog?

SZB: - Az érdemi részt június elején szeretnénk elkezdeni, július közepén-végén pedig nekifognánk a konkrét felvételeknek, úgyhogy amint eljön a nyár, száz százalékosan a Balaton Methodra fogunk koncentrálni.

RM: - Ráadásul a körülbelül hárommillió forintos alaptőke felajánlói mellé találtunk más külső befektetőket is, de persze a tárgyalások még nagyban folynak.


- Lehet már tudni pontosan, hogy milyen zenészek lesznek Balaton Method szereplői?

RM: - Van egy listánk arról, hogy kikkel szeretnénk együttműködni, viszont sajnos még nem tudtunk mindenkivel kapcsolatba lépni. Természetesen vannak, akik már biztosak. Az Indiegogo-kampány promóvideojában zenélők valószínűleg mind részesei lesznek végeredménynek.


kodály 2.jpg

- És sikerült igazán nagy halat kifognotok?

RM: - Az említett minifilmben is szerepelt a supernemes Papp Szabi, és úgy néz ki, hogy a Quimby is jön. Ők talán a leghíresebbek, de azt gondoljuk, hogy a legtöbb zenekart azért ismerik országszerte, vagy legalábbis kellene.

SZB: - Sajnos nagyon sok zenekar van nagyon kevés időre, már önmagukban a muzikális részek kiteszik a 90 perces célhossz nagy részét, és akkor még nem vettük számításba az átvezető etűdöket. Jó lenne összevonni az együtteseket, van, ahol amúgy is van átfedés.


- Hol és hogyan lehet majd megnézni a kész filmet?

SZB: - Amivel indítanánk, az biztosan egy exkluzív, turnészerű forgalmazás lenne, közösen a zenekarokkal.

RM: - Aztán persze, ha akkora az érdeklődés, be lehetne mutatni mozikban is, ha nem is a nagy multiplexekben, de a kisebb filmszínházakban.


- Magyarországról ti csatlakoztatok a Sennheiser What’s Your MOMENTUM? nemzetközi kampányához. Elmondanátok, mi is ez?

RM: - A Sennheiser minden olyan országból, ahol képviseltetve van, keres egy-egy projektet, ami valamilyen szempontból innovatív és így vagy úgy, de köze van a hanghoz, a zenéhez. Idehaza a Recorder javaslatára mi lettünk a szerencsés kiválasztottak, így egy videós miniportré keretében bemutathatjuk a világnak mindazt, amit csinálunk. A kezdeményezés egyébként elég bizalomgerjesztőnek tűnik, a kampány YouTube-videóiban bőven van fantázia. Mi is valami olyasvalamit csinálunk, ami stílusában méltó mind hozzánk, mind pedig ahhoz, amit fejhallgatóival a márka közvetít.


- Mikorra készülhet el ez a kisvideó?

SZB: - Ha minden a terv szerint halad, májusban elkészülünk vele és júniusban már látható is lesz az interneten.


- És ha minden flottul megy, a Balaton Method film mikorra várható?

SZB: - 2015-re biztosan nem szeretnénk áttolni, valószínűleg november környékén meglesz a bemutató.


A Sennheiser What’s Your MOMENTUM? inspiráló videói: www.sennheiser-momentum.com

A Kodály Method összes videója: itt.

https://recorder.blog.hu/2014/05/26/_sajat_zsebbol_nagy_lelkesedessel_kodaly_method-interju
„Saját zsebből, nagy lelkesedéssel” – Kodály Method-interjú
süti beállítások módosítása