kelela.jpg

Ha van 21. századi R&B (márpedig van), akkor az etióp származású amerikai Kelela a 22. századi R&B királynője, az emberi érzések, érzelmek hangja egy inhumán, robotok és számítógépek uralta techno-világból. Pontosan egy hónap múlva, május 1-jén Kelela a Donaufestivalon lép fel az ausztriai Krems-ben.

KELELA MÁR SZEREPELT A NAGY 2014-ES ELŐREJELZÉSÜNKBEN IS, ITT.

kelela2.jpgMegalakulás éve: 2013-ban

Honnan: Washington D.C.

Stílus: futuro-R&B

Kiadók: Fade To Mind

Olyan, mintha Aaliyah szelleme feltámadna a kibertérben

Történet: A 30 éves Kelela bele is illik, meg nem is a jelenlegi újvonalas vagy poszt-R&B dívák sorába. Figyelemreméltó tehetségű, csodás és képzett hangú előadó, ugyanakkor zeneileg "túl future” a többiekhez (pl. Jhené Aiko, SZA, Jessy Lanza) képest, és ahhoz meg pláne, hogy játsszák a rádiók. Simán lehetne belőle a következő Cassie, vagy akár az új Aaliyah is, de ő szándékosan nem a kommersz utat választotta. Rendszeresen hangoztatja, hogy miközben az énekstílusában a Faith Evans-iskolát követi, a zene direkt fura és nehezebben emészthető, hogy a hallgatók ne tudják összerakni a kettőt, hogy meglegyen a WTF-faktor. Ez a konfúz kettős identitás az egész életére jellemző: a hetvenes években az USA-ba menekült etiópiai szülők egy szem lányaként felnőve folyamatosan azt kellett tapasztalnia, hogy míg ő 100%-ig amerikainak érzi magát, őt mégis „másnak” tekintik. Kelela Mizanekristos gyerekkorában hegedűn játszott egy nagyzenekarban, otthon viszont Miriam Makebát és Natalie Cole-t hallgatott. Az első meghatározó zenei emléke Janet Jackson Rhythm Nation 1814 filmje, illetve Tracy Chapman 1988-as első albuma. Kamaszként metálosokkal lógott, később bárokban énekelt Washingtonban. Az egyetemen szociológia és nemzetközi kapcsolatok szakra járt, az utolsó szemeszter előtt kezdett dalokat írni. Az iskolát nem fejezte be, mert érezte, hogy neki a zenével kell foglalkoznia. Los Angelesbe költözött, ahol megismerte a Fade To Mind-brigádot, és tudta, hogy megtalálta azt, amit keresett. A brit Night Slugs amerikai fiókkiadója a jövőbemutató bass music egyik fő inkubátora, cerebrális, de a testre is ható zenei világuk (megint egy látszólagos ellentmondás, ami mégis működik) nem is jelenthetett volna nagyobb kihívást egy klasszikus torkú R&B-énekesnőnek. Kelelát persze pont ez inspirálta, és - a kiadót vezető Kingdom tavalyi EP-jén való közreműködés (Bank Head) - után 2013 októberében megjelent a Fade To Mind/Night Slugs producer válogatottal készített első mixtape-jével lerakta egy távolabbi, hidegebb jövő R&B-jének alapjait.

Megjelenések: Cut 4 Me mixtape 2013

Mellékprojektek: közreműködések (Daedelus, a TRAM és a Teengirl Fantasy egy-egy albumán)

Szexepil: egzotikus megjelenése, (jövő)zenei eltökéltsége

Legnagyobb eredmény, elismerés: Felkerült a BBC Sound Of 2014 listájára. Élvezi a Knowles-lányok supportját: Beyoncé a rajongója, Solange-dzsel turnézott is, illetve szerepel a kiadója első válogatásán (Saint Heron).

Radarjel-erősség: Kelelában minden megvan, hogy nagy sztár legyen belőle, ha „kinövi” a tánczenei undergroundot, vagy fordítva: ha megvalósul az álma, hogy a mai legnagyobb R&B slágergyárosok, mint Mike Will Made-It vagy The-Dream berántsák a mainstreambe az ő mostani producereit.

 

 a Kelelával készült Teengirl Fantasy-dal:

Kelela élőben a Boiler Roomban, tavaly júniusban:

ez pedig egy új, Bok Bokkal közös szám, a napokban megjelent Melba's Call klipje:

https://recorder.blog.hu/2014/04/01/globalradar_kelela
Globálradar - Kelela

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr545889438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása