Egy hét se kellett a hétmillióhoz - Boggie klipje még mindig érdekli a világot

2014.01.24. 20:47, rerecorder

boggie 2_1.jpg

2014 januárjának negyedik hete Boggie-ról szólt a magyar könnyűzenében. Meg kicsit a világéban is. A Recorderen még tavaly decemberben debütált videót az énekesnő stábja hétfőn körbeküldte néhány blognak, felkapta a Gizmodo és egy nap alatt egymillió megtekintést produkált különböző videómegosztókon, mára ez a szám elérte a hétmilliót, de még mindig komoly beszédtéma - végre itthon és - külföldön, paródiák készülnek belőle, a világ minden pontjáról elkezdték Boggie többi dalát is hallgatni, valamint venni és letölteni a lemezét - mely cikkünkben végig is hallgatható.

A Nagy Bálint-Lőrincz Nándor rendezőpáros által a Studiolamb utómunka stúdió segítségével készített videó - amely eredetileg franciául Nouveau Parfum címen és Parfümként magyarul is megszületett - mostanra tényleg bejárta a világsajtót és a különböző videomegosztókon a megtekintése alig pár nap alatt elérte a hétmilliót (a Vimeón a legnépszerűbb 2,7 milliónál, az egy hónappal korábbi ottani feltöltés 400 ezernél jár, a Youtube-on a magyar nyelvű változat közel 2 milliónál, a francia 1,2 milliónál tart, a kínai Youku-n 700 ezer felett és akkor még nem számoltuk a rengeteg további megosztást, vagy például a Dailymotionön egy közel 50 ezres megtekintést).

A KLIP KÉSZÍTÉSRŐL ITT MESÉLT A KÉT RENDEZŐ ÉS BOGGIE.

Csak, hogy érzékeltessük mennyire nagy ez a szám egy magyar videó esetében: az Artisjus, negyedévente megjelenő magazinjában, a Dal+szerzőben listázza az eltelt időszak YouTube-os nézettségeit, a legutóbbi összesítésben (25. oldal) a legnézettebb klip (Majka és Curtis: Elvitted a szívemet) három hónap alatt ért el 1,4 milliós nézettséget (az eddigi legjobb eredmény 5,8 millió volt Majkáék egy másik számával). A következő összevetéskor aligha lesz kérdéses az első hely...

Boggie népszerűsége minden téren látszik, hétfőn még úgy 1500 Facebook lájkolója volt, ez a szám négy nappal később, a cikk írásakor 7414. Az énekesnő kiadója, a Tom-Tom Records a Recordernek elmondta, hogy cd megrendelés is érkezett négy országból (USA, Franciaország, Németország, Ausztrália), de a digitális letöltés is erős (USA, Kanada, Egyesült Királyság és Magyarország a sorrend itt - péntek délelőttig összesen 30 országból vásárolták meg a lemezt), valamint folyamatos a streamelés is (péntek délelőttig 39 országból hallgatták a lemezt, Magyarország után legtöbben Franciaországból, Brazíliából és az USA-ból). A Deezer aktuális magyarországi albumlistáján (ami a leghallgatottabb lemezeket mutatja) jelen pillanatban Boggie 2013 tavaszán megjelent Boggie című albuma az első.

a lemez itt hallgatható végig a Deezer lejátszóján:


Az egészben tehát az a szép, hogy a klipen túl is nagy az érdeklődés Boggie iránt, a napokban persze megnőtt a Youtube-ra feltöltött többi dalának is a nézettsége (a Japánkert 75 ezer, a Je veux l'Aventure 70 ezer, a Un an á Paris 60 ezer pillanatnyilag).

Boggie itthon élőben legközelebb március 14-én ad koncertet az MR2 Akusztik felvételén, de március 19-én az A38-on nagyobb közönség is láthatja majd.

és akkor íme, a szóban forgó klip:


ha valami sikeres, annak gyorsan érkezik a paródiája, íme a Blind Myself-féle klipes retusálás péntben:


ez pedig egy klasszikuson mutatja be a mágikus videóretus működését: 


a végére meg egy állati jó duett a Parfümre - egy papagájjal:

Címkék: boggie
https://recorder.blog.hu/2014/01/24/egy_het_se_kellett_a_hetmilliohoz_boggie_klipje_meg_mindig_erdekli_a_vilagot
Egy hét se kellett a hétmillióhoz - Boggie klipje még mindig érdekli a világot
süti beállítások módosítása