Jövő héten indul a Beats Music

2014.01.16. 13:55, BizRecorder

beats_music01.jpg

Január 21-én tényleg elindul a Jimmy Iovine (Interscope lemezkiadó) és Dr. Dre által alapított új streamimgszolgáltatás, a Beats Music, amelynek főmunkatársa Trent Reznor, a Nine Inch Nails frontembere.

A Beats Music 2013 egyik legmisztikusabb digitális zenei vállalkozása volt. A sokak által kedvelt, de túlzottan nagy piaci szeletet magának kihasítani nem tudó MOG felvásárlásával elindult - az elején Daisy néven emlegetett - projekt jó ideig csendben, már-már eseménytelenül haladt (állt?), mígnem a nyár első felében, a Deezert és a Warner Music-ot a tulajdonló Acces Industries 60 millió dollárt fektetett a szolgáltatásba. Innen pedig nem volt megállás, az események felgyorsultak, és novemberben már arról szóltak a hírek, hogy a Beats Music 2014 januárjában indulhat, akár mindenki mást megelőzve, telekommunikációs háttérrel. És lőn:a a jövő héten el is indul. Az időzítés nem véletlen: a Beats Music "az nyer, aki kockáztat" alapon a Grammy-díjátadó, illetve a Super Bowl előtti, reklámpiaci szempontból az USA-ban felfokozottnak számító időszakban startol, és a marketingkampányára Super Bowl-közvetítés alatti reklámmal is ráerősít. 

Az alábbiakban összeszedtünk minden fontos tudnivalót a Beats Music-ról

Funkcionalitás: Az egyelőre csak az USA-ban elérhető szolgáltatás funkcióiról még mindig meglepően keveset tudunk, az azonban biztosnak tűnik, hogy a Beats Music - a korábbi híreknek megfelelően - hangsúlyosabb szerepet szán a szakértők által összeállított playlisteknek, mint a vetélytárs szolgáltatások. Mindez azonban nem jelenti majd azt, hogy nem lesznek gépileg, számítógépes algoritmusok által összeállított játszási listák, ajánlatok.

at&t_beats.jpg

Árazás: A legtöbb vetélytárssal ellentétben a Beats Music semmilyen ingyenes lábbal nem kedveskedik majd a zenefogyasztóknak, illetve csak az AT&T előfizetők részesülnek majd ebben az ajándékban (lásd alább). Mindenki más az iparági szabványnak számító 10 dolláros áron használhatja Beats Music-ot, amely ugyancsak bevett módon 20 millió dalt kínál.

AT&T együttműködés: A Beats Music egy valamiben az első az Egyesült Államok digitális zenei piacán, ez pedig a telekommunikációs szolgáltatóval való együttműködés, ami itt, az óceánnak ezen az oldalán már-már rutinszerűen alkalmazott megoldás. Azzal, hogy az AT&T előfizetői három hónapig ingyen vehetik igénybe Dr. Dre-ék szolgáltatását, az amerikai telekommunikációs szektor tett egy nagyon fontos lépést a tartalomipar felé.

A fentiek alapján is elmondható, hogy a Beats Music az elmúlt tíz év egyik legjobban előkészített zenei szolgáltatása lesz, amely az alapokat jelentő MOG színvonalát megtartva, a funkcionalitást komolyan átgondolva, a fontosabb streamingszolgáltatások szinte mindegyikétől valamilyen hasznos funkciót átvéve, borzasztóan erős marketinggel megtámogatva kezdi meg működését, és igenis számolnia kell majd vele a már piacon levő szereplőknek. Mégis, nehéz lenne azt mondani, hogy ez elég lehet a sikerhez. Elsősorban pont azért, mert a Beats Music igazi, lényegi újdonságot - jelenlegi ismereteink alapján - nem nyújt majd. Havi tízdolláros streamingszolgáltatásokkal tele a piac, és szakemberek által összeállított lejátszási listák is elérhetőek már máshol is. Az AT&T-vel való együttműködés is csak első látásra forradalmi, alapvetően egy teljesen szabványos, és a fogyasztók számára hosszú távon egyáltalán nem biztos, hogy vonzó ajánlatról van szó.

Az igazi kiugrási esélyt a Beats Music számára a Beats brand jelentheti, az ugyanis egy erős, ráadásul prémium zenei márka, amelyhez egy streamingszolgáltatás alapvetően könnyen és jól kapcsolható lenne.

Pléh Dániel 

Címkék: beats music
https://recorder.blog.hu/2014/01/16/jovo_heten_indul_a_beats_music
Jövő héten indul a Beats Music
süti beállítások módosítása