Mit keres Péterfy Bori és Fluor a Vodafone kampányá(ba)n?

2014.01.10. 13:06, rerecorder

voda.jpg

A Vodafone Red díjcsomagjának legújabb reklámkampányába a világbajnok vízilabdázó Nagy Viktor, illetve a színész Fenyő Iván mellett két zenész-előadó, Fluor Tomi és Péterfy Bori is beszállt. Persze megkérdeztük őket, miért - és persze megmutatjuk a főszereplésükkel készült reklámfilmeket, plakátokat is, a forgatáson kattintott néhány exkluzív werkfotóval együtt.  

20131210-IMG_7969.jpgA hirdetéseket a tavalyi MIDEM-en díjnyertes, Yonderboi fémjelezte Hangtérkép projektet is felügyelő Team Red reklámügynökség készítette, a tévészpotok rendezője Kiss Rudolf Péter volt. Istvánffy Zoltán, az ügynökség kreatívigazgatója elmondta, hogy a Vodafone a célközönség különböző szegmensei számára minél inkább aspiratív személyiségeket keresett. A Red kampányában ezért esett a választás többek között Fluor Tomira és Péterfy Borira, akiknek a segítségével Istvánffy szerint két eltérő célcsoportot érhetnek el. A sokak által megosztónak tartott Fluor, aki a Facebookon már régóta büszkén vállalja, hogy Redet használ, főként a fiatal, aktív online életet élő közönség felé kapocs, Péterfy Bori pedig vele szemben egy érettebb célcsoport számára lehet érdekes. Kérdésünkre, hogy zenészek szerepeltetése mennyire prioritás a cégnél (a Yonderboi-jal való együttműködés mellett a Red-kampányt egy Punnany Massif-koncerttel indították el, még bő egy évvel ezelőtt) Istvánffy elmondta, hogy ugyan ez nem véletlen, de a hangsúly nem elsősorban azon van, hogy a zenei életből válasszanak partnert, hanem, hogy a megfelelő célcsoporthoz eljusson a kívánt üzenet, amire a zene éppen nagyon jó átvivő közeg. Megkerestük hát az átvivő közeg két képviselőjét, akik egyöntetűen örültek a Vodafone felkérésének.

A YONDERBOI-JAL KÖZÖS, NAGYDÍJAS VODAFONE-KAMPÁNYNAK IS UTÁNAJÁRTUNK.

- Miért vállaltad a szereplést?

Fluor Tomi: - Nekem alapból volt egy hosszúra nyúlt sztorim egy másik szolgáltatóval, aminek a lényege az volt, hogy nem voltam velük elégedett, olyannyira nem, hogy miközben még fizettem a havidíjat nekik, már váltottam is a Vodafone-ra magamtól. Úgyhogy úgymond Voda-szimpatizáns voltam, ezért örültem, hogy megkerestek. Tetszett a díjcsomag is, ebben vagyok már vagy másfél éve, ezért kézenfekvő volt, hogy elvállalom. Egyébként is úgy gondolom, hogy a Vodafone rendszeresen elég igényes anyagokkal jön ki, és ez a Red-kampány is nagyon jól sikerült, a legjobb, amiben eddig szerepeltem.

Péterfy Bori: - Még soha nem vállaltam reklámot. Őszintén szólva már vártam is, hogy jöjjön valami olyan, amit szívesen elvállalnék, ami tetszik. A Vodafone-nak pedig nagyon jók a reklámjai, a tavalyi Yonderboi-kampány kifejezetten szuper volt.

20131210-IMG_8113.jpg


- Hány hasonló felkérést kapsz egy évben? Mennyire gyakori ez?

FT: - Elég sok megkeresés érkezik a legkülönbözőbb helyekről, de azért mindent nem vállalok el, csak olyat, ami alapjaiban közel áll hozzám.

PB: - Én annyira sokat nem, lehet azért is, mert az elején nagyon elutasító voltam ezzel az egésszel, aminek lehet, hogy híre is ment. Egyébként sincs nálunk itthon sok jó lehetőség szerintem. Külföldön az teljesen természetes, hogy énekesnők reklámoznak valamilyen kozmetikumot vagy ruhát, de itthon azért kevés termék van, amivel ez elképzelhető. Nekem a NON+ ruhamárkával és a Matyodesign-nal volt egy-egy – inkább baráti alapú - együttműködésem, egyébként más nem. (Illetve a Csodaidő tavalyi klipjében látványosan jelen volt a BB pezsgőmárka, de ez inkább a termékelhelyezés kategóriájába tartozik - a szerk.)

- Mi alapján döntitek el, hogy elvállaljátok-e az adott szereplést vagy sem?

FT: - Az elengedhetetlen szimpátia mellett a legfontosabb szempont, hogy alapvetően megváltoztatna-e valamit az életemben. Tehát ha le kell cserélnem egy nekem kedves tárgyat a reklám miatt, azt nem teszem meg. Volt például egy telefonmárka, amivel már nagyon közel álltunk a megállapodáshoz, de egyszerűen annyira iPhone-mániás vagyok, hogy végül nem tudtam telefont váltani, amit ugye meg kellett volna tennem a munkához. Azt meg nem csinálom, hogy a mindennapokban használok valamit, a plakátokon pedig egy konkurens termékkel virítok.

PB: - Természetesen fontos, hogy szimpatikus legyen maga a termék, de amellett az is, hogy a reklám, ami kikerül, jól sikerüljön. Ez a Red-videó például tök jó lett. Rám jellemző, egyáltalán nem akartak megváltoztani benne engem, aminek nagyon örültem. Szóval egy olyan anyag, amit én is szívesen megnézek.

20131210-IMG_7880.jpg


- Milyen hasonló jellegű szerepléseitek vannak jelenleg?

FT: - Ennyire nagyszabásúak nincsenek, egy-másfél évente csúszik be ilyen méretű kampány. Nagyon sűrűn úgysem érdemes ilyenekbe belemenni, mert hamar elhasználódik az ember arca.

PB: - Most ez az egyedüli. Sajnos (nevet).

- Tomi, téged szponzorál az Adidas, de a Red kampányban nem az ő ruháikat viseled. Kikötötték, hogy nem lehetsz Adidasban a filmen és a plakáton?

- Nem, egyszerűen a "reklámban reklám" felállás nem működik, főleg, mert a két cég között nincs ilyen egyezség. Egyébként is úgy gondoltuk, hogy összezavarná az embereket, ha a nagy Adidas-logót látnák meg először aztán még a Vodafone-ét is, de a legfőbb oka, hogy egyszerűen nincs ilyen megállapodás a két cég között. 

FLUORT AZ ADIDAS ÖLTÖZTETI, MÁS ZENÉSZEKET MEG MÁS RUHAMÁRKÁK. LÁSSUK, KIT KI! 
          

interjú: Csada Gergely

 

A kampány citylight-plakátjai:

RED_Peterfy_CLP_650.jpg

RED_Fluor_CLP_650.jpg

Péterfy Bori ugrik...

ÉS HA MÁR BORI+UGRÁS: A CSAK EGY UGRÁS CÍMŰ KLIPET IS A RECORDER MUTATTA BE.


... Fluor körül pedig ugrálnak (lányok, nyilván)

https://recorder.blog.hu/2014/01/10/mit_keres_peterfy_bori_es_fluor_a_vodafone_kampanya_ba_n
Mit keres Péterfy Bori és Fluor a Vodafone kampányá(ba)n?
süti beállítások módosítása