bow_wow_wow_see_jungle_go_join_your_gang_yeah_city_all_over_go_ape_crazy1981.jpg

Sokan tartják, hogy a nagylemezborító már formátuma alapján is kínálja magát művészeti alkotásokhoz. És valóban, most jelent meg az Arcade Fire új lemeze egy Rodin-szoborral, valamint Lady Gaga friss albuma Jeff Koons művével. Art és pop fókusztémánk keretében megnéztük, hogy milyen híres festmények láthatók albumcímlapokon – most sorra vesszük a legismertebb, festményeket megidéző, azokat kifordító alkotásokat. Ilyenkor már kell egy kicsit gondolkodnia a lemezborító tervezőknek, ez néha szerencsés, néha bizony kudarcos vállalkozás. Valamint mutatunk néhány magyar példát a festményes albumcímlapokra.

Magritte például az idézetek témakörben is előjön szellemesen, Jackson Browne: Late For The Sky, 1974:late-for-the-sky-4e1576c7d629d.jpg


a másik híres-hírhedt példa a Bow Wow Wow 1981-es lemezén Édouard Manet festményének élőszereplősítése:bow-wow-wow-see-jungle1.jpg


gyakori megoldás még az "átfestés", a Pogues Géricault-t (Rum Sodomy & The Lash, 1985):Rum-Sodomy-The-Lash-cover.jpg


a Crash Test Dummies Tizianot (God Shuffled His Feet, 1993):Crash_Test_Dummies-God_Shuffled_His_Feet-Frontal.jpg


Rod Stewart Renoir-t (A Night On The Town, 1976):Rod_Stewart-A_Night_On_The_Town-Frontal.jpg


a Fleetwood Mac pedig Rousseau-t (Tango In The Night, 1987) koppintott:tango-in-the-night-51bed07eaccac.jpg


a konkrétan festőként is elismert Joni Mitchell pedig egyszerűen Van Gogh-osította önarcképét (Turbulent Indigo, 1994):Turbulent-Indigo-cover.jpg


az amúgy is gyakori idézet-Mondrian a Silverchairnél háromdimenziósodott (Young Modern, 2007):young-modern-4dcdde53cd582.jpg



Boticelli Vénusza borzasztóan született újjá (Judi Pulver: Pulver Rising, 1973):judy pulver.jpg


a Coldplay egyszerűen megbecstelenítette Delacroix-t (Viva La Vida…, 2008):coldplay.jpg


a Siouxsie And The Banshees Gustav Klimtnek csak a motívumaival díszítette a Kiss In The Dreamhouse (1982) címlapját:siouxsie.jpg


Florence Welch pedig Frida Kahlót „vitte át” fotós borítójára (Lungs, 2009):lungs-2.jpg


a legelcsépeltebb, gyakran visszaköszönő festménymotívum? Edward Hopper magányos éjszakai bározója (a Nighthawks című 1942-es festmény) egyszer az Eggs Over Easy Good n Cheapje 1974-ből:Good-N-Cheap-cover.jpg


az OMD Crush-án 1985-ből: omd.jpg


és végül, de messze nem utolsósorban a szintén festő Chris Rea The Blue Jukeboxa 2004-ből:chris rea.jpg



ITT PEDIG EGY MÁSIK VARIÁNS, POPELŐADÓK ÁLTAL FESTETT LEMEZBORÍTÓK.

A magyar képzőművészek közül Szász Endre (Omega: Éjszakai országúton, 1970):omega_1.jpg



Gross Arnold (Mini: Vissza a városba, 1978):mini.jpg



Szurcsik József (több East-album) például az 1982-es Hűség:east hűség.jpg



Nyári István (Fonográf: Útközben, 1978):2 útközben_1.jpg


szintén az ő festménye látható a Hobo Blues Band 1980-as első lemezén:hbb_1.jpg


vagy épp Rácmolnár Sándor (Kistehén Tánczenekar: Szerelmes vagyok minden nőbe, 2006) alkotása szerepel lemezborítón:kistehén.jpg


a Kispál és a Borz utolsó albumával (Én, Szeretlek, Téged, 2004) pedig hozzájárult a nemzetközi nagy Teremtés-portfólióhoz is (Vetlényi Zsolt festménye látható a lemezen):en_szeretlek_teged_front_144615_83981.jpg


összeállította: Dömötör Endre

https://recorder.blog.hu/2013/12/15/elcsepelt_vagy_eredeti_kepzomuveszet_lemezboriton_2_resz_idezetek_torzitasok
Elcsépelt vagy eredeti? – Képzőművészet lemezborítón (2. rész: idézetek, torzítások)

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr115693138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása