Az idei Gombold újra! pályázat különdíjasaként tört a felszínre a Wonderground, amely laza és merész vonalaival, illetve a Budapest alatti kristálybarlangrendszer által inspirált, vad színösszeállítású printjeivel kitűnő kollekciójával végre valami igazán friss és vagány irányt képvisel a hazai tervezésű urbánus utcai viseletek sorában. A Wondergroundnak hamarosan elkészül a kampányvideója, amelyből mutatunk néhány fotót, és természetesen a nagyon fiatal márka is bemutatkozik.
Magunkról: Az erősen print-orientált Wonderground nem szigorú értelemben vett ruhatervező csapat. Márkánkkal egy olyan urbánus életérzést igyekszünk megtestesíteni, mely a hordható, uniszex utcai divat mellett a legkülönfélébb kollaborációkat is magában foglalja. A ruhák és táskák, amiket terveztünk strapálhatóak, kényelmesek és ellenálló anyagokból készülnek.
Mióta: Idén tavasszal indultunk, a Central European Fashion Days-en volt az első bemutatónk. A kollekciót a Budapest alatt húzódó kristálybarlangok inspirálták, így jött a Wonderground név .
Kik: Ketten vagyunk tervezők, a jelenleg a MOME textil szakán másodéves Hársfalvi Réka és az épp Berlinben tanuló Karácsony Ilona Léna. Eredetileg hárman, Hegedűs Dórával együtt indítottuk a márkát, ő időközben kivált a csapatból, de az első kollekciót még vele közösen csináltuk, és most a BP Shoppal a következő tavasz-nyári kollekciójukon is hárman együtt dolgozhatunk. A menedzsmentben Csala Kriszti segít.
Kiknek: mindenkinek, aki nyitott ránk! Nincs kitűzött célközönségünk, mindenkinek szánjuk, aki szívesen viseli
Mottó: Come as you are
Inspirációk: zene (most épp hiphop, rap, dub), Berlin-Budapest, szub-pop-queer-underground, képzelt lények, rajzfilmek, trash, állatok…
Anyagok: A hordhatóság, a kényelem és a minőség fontos szempont. A hátizsákunkat például napernyők alapanyagából készítjük, ami ellenálló, jól bírja a terhelést, a napot és az esőt, ugyanakkor élénk rajta a minta. Sem a táskákat, sem a ruhákat nem kell vasalni.
Színvilág: Az első kollekció retinapróbáló lett, teljesen elszálltunk színekben, akkor lett jó, amikor már szédültünk tőle. Most viszont monokróm az irány. Szeretünk kísérletezni ezzel is.
Egyedi jegyek: Nagyvonalú, egyszerű és egyben merész. Nem koncentráltunk célcsoportra, eladhatóságra, vagy az itthoni közönség befogásának határaira. Nem hozunk kompromisszumos megoldásokat.
Stílus / koncepció: Prémium streetwear. Fontos része a koncepciónknak együtt dolgozni más területen alkotókkal, legyen az videó, zene, ékszer, vagy színház és film. A kampányvideónkat két MOMÉ-s médiadesign szakos hallgatóval, Somos Attilával és Tóth Balázzsal, illetve a fotószakos Ladocsi Andrással készítettük. A videó trailere itt látható. Januárban pedig megjelenik egy kollab ötvös hallgatókkal.
Következő kollekció: A BP Shop számára tervezett kollekció tavaszra várható.
Vízió: Hosszú távú terveink között elsősorban a nemzetközi piac felé nyitás szerepel.
Kedvenc / a márkához passzoló zene: Ghost Dog soundtrack, Aza: Stress In A Dress mixtape, Odd Future, Dilated Peoples, Outkast, Erykah Badu, Missy Elliott, Bobakrome, Clean Bandit, IAM, Keinemusik, Fugees, Hudson Mohawke, DJ Koze, Disclosure, Buraka Som Sistema, Frank Ocean, Bahamadia, Melo-X, Crystal Fighters, Salt 'N' Pepa, Ol' Dirty Bastard, DJ Slow, The Notorious B.I.G., LV, Mos Def, Lil Kim, Eve, No Doubt, Zion I...
Legnagyobb eredmény: A BP Shoppal való közös tervezés lehetősége.
Legismertebb viselő:
Árak: Nagyon széles skálán mozognak. Fontosnak tarjuk, hogy bárki számára elérhető legyen a márka, ezért már pár ezer forintos darabok is vannak.
Üzlet/showroom: Jelenleg a GardenStudióban lehet megtalálni a Wondergroundot.