Nyáron a strandolás mellett a legklasszabb szabadidős tevékenység a kirándulás (és minden outdoor aktivitás, ami ebbe beletartozhat a kempingezéstől a túrázásig), ami pedig nem az igazi, ha nincs velünk hátizsák. Hogy a hátizsák a funkciójának való megfelelésen túl lehet nagyon kúl is, azt bizonyítja a budapesti székhelyű YKRA, amelynek naturál tatyói menő módon viselik magukon a hetvenes évek "csehszlovák" dizájnstílusát. Akár a Másfélmillió lépés Magyarországon Rockenbauer Pálja vagy a Le a cipővel! ifjúsági film szereplői is hordhatták volna őket, ahogyan most teszik ezt szerte Nyugat-Európában, illetve Japánban, természetjáráshoz és mindennapi urbánus dzsungel-túrákhoz egyaránt. A külföldre orientálódó YKRA-t Divat&magyar rovatunkban a márka alapító tervezője, Lakatos Balázs mutatja be.
Mióta: Lassan másfél éves a cég. Kb. két éve született meg a gondolat, hogy létrehozom az YKRA-t, de már gyerekkoromtól foglalkoztatott egy saját márka gondolata.
Kik: Barátnőm Balogh Judit segít mindenben, amihez már egy személyben kevés lennék, valamint másfél évig Soós Eszter és mellette egy évig Komlovszky Ákos segítette a gyártást munkájával. Most Déri Ákos veszi át a gyártás szervezését, és Teri néniék készítik a webshopos rendeléseket, a nagy külföldi megrendelések pedig egy kelet-magyarországi üzemben készülnek.
Kiknek: Exportra gyártunk, nincs kifejezett célcsoport, nagyon sokan első látásra beleszeretnek egyszerű termékeinkbe. Főleg Nyugat-Európában és Japánban vagyunk sikeresek.
Mottó: Follow the sun!
Inspirációk: Minden, ami hetvenes évek; sportruházat, KGST-s / csehszlovák szivárványszínes, lomtalanításból kitúrt kincsek, hegymászó, sí-, szörf-, gördeszka felszerelések, óvodás színes cuccok, meg hát persze a jó öreg túrahátizsákok.
Anyagok: Csak a legeslegjobb természetes anyagokkal dolgozunk: pamut vászon, minőségi természetes cserzésű marhabőr. A táskáink összehúzó kötele az egyetlen, ami műanyag: ehhez hegymászó- és vitorlásköteleket használunk, az eltéveszthetetlen stílusért. (Illetve még magyar gyártmányú fémalkatrészeket használunk.)
Színvilág: Piros, sárga, kék a meghatározó, de szezononként előrukkolunk mindig valami új színnel, mintával.
Egyedi jegyek: Az alapszíneinken túl főleg egyedi mintáink, minőségi anyagaink, és egy jól meghatározható retró hangulat. Ügyelünk a részletekre - a bőr alkatrészekre, a filc alátétekre, stb. - a legkisebb elem is átgondolt.
Stílus / koncepció: A logó, az anyagok, a színek együttese azt a hatást kelti, hogy a táskádat valamikor 1973 körül gyártották egy baráti kommunista országban. Ezt nálunk sokan nem értik, vagy értékelik, ahogyan a Tisza cipő is sokáig lenézett gagyi volt az Adidas mellett, pedig volt, hogy ugyanazon a gyártósoron készültek. Viszont például Japánban ez az életérzés nemcsak ismeretlen, de friss és nagyon piacképes is, ez az alapja a sikerünknek.
Következő kollekció: Hamarosan két új modellt mutatunk be, ezektől várjuk az igazi nemzetközi sikert, és a márka hosszútávú megalapozását. Maradunk a természetes anyagoknál és a hetvenes évek KGST-hangulatánál, de elmozdulunk a luxus, valamint a funkcionális túrahátizsákok irányába.
Vízió: Rövidtávon folytatjuk apró lépésekkel a hódításainkat világszerte. Másfél éves céghez képest nagyon jól állunk. Ősztől várjuk a nagy áttörést, és utána reméljük, meg tudunk maradni egy olyan kis márkának, ami nem adja el a lelkét. Jó lenne, ha a jövőben úgy tudnánk ebből megélni, hogy évi pár ezer táskát gyártunk, vagyis nem növi túl magát és veszti el az értékét a márka, mint például a Fjal Raven Kankenje, ami egy szuper táska, de Nyugat-Európában már mindenkinek van. Előbb fogunk új márkákat létrehozni, mint hogy megerőszakoljuk a mostanit a nagyobb haszon érdekében. A hosszútávú célunk azzal foglalkozni, amit szeretünk, és mellette jobbá tenni a világot, menteni, ami még menthető.
Kedvenc / a márkához passzoló zene:
Legismertebb viselő: Nem ismerjük :)
Árak: 90-130 euro
Üzlet / showroom: Retrock