A Twitter rárepülne a digitális zenebizniszre

2013.03.25. 10:30, BizRecorder

twitter.jpg

Azt csiripelik, hogy hamarosan elindítja zenei alkalmazását a Twitter: a felhasználók a Soundcloudról linkelhetnék be kedvenc zenéiket, a követőik pedig, ugyanúgy, mint bármilyen más status update esetében, erről is értesülnek majd.

Blip.fm

A Twitter, mint az internet egyik legjelentősebb közösségi oldala, a tartalommegosztás mai napig (a Facebook mellett is) egyik legjelentősebb eszköze természetesen a zeneipar számára is kulcsfontosságú. Az előadók, együttesek, lemezcégek és az összes többi szereplő nagy hányada használja ügyesen a rövid szöveges üzenetekre szakosodott oldalt (Lady Gaga például több mint 35 millió követőt ér el ily módon), amely azonban mint zenei szolgáltatás és tartalommegosztó eszköz, nem él a köztudatban. Persze nem mindig volt ez így: 2009-ben a blip.fm egy szenzációs ötletet és a Twitter erejét meglovagolva pillanatok alatt a közösségi oldal egyik legnépszerűbb alkalmazásává nőtte ki magát. A Blip.fm későbbi - nevezzük nevén - ellehetetlenítése viszont mély nyomokat hagyott mind a lehetséges fejlesztőkben, mind a Twitter tulajdonosaiban, így az oldal az elmúlt években gyakorlatilag nem került közelebb a digitális zenéhez. Mindez azonban a közeljövőben változhat, ugyanis több beszámoló szerint gőzerővel folynak az előkészültek a Twitter saját, önálló zenei alkalmazásának, a Twitter Music-nak elindítása érdekében.

ladygagatwitter.jpg

Twitter Music

A hírek alapján az alkalmazás segítségével a twitterezők a Soundcloudot felhasználva linkelhetnék be kedvenc zenéiket, a követőik pedig ugyanúgy, mint bármilyen más status update esetében, erről is értesülnek majd. Az alkalmazás négy menüpontból állna: Suggested, #NowPlaying,Popular, valamint Emerging. Az első segítségével lesz lehetőség zenét ajánlani, a második tartalmazza majd a Twitter felhasználó által követtett többi felhasználó zenei tweetjeit, a harmadik a legnépszerűbb, a negyedik pedig a népszerűségében legnagyobbat  ugró zenei tartalmakat mutatja majd meg.

VAN TWITTERED?  A RECORDERT KÖVETED? ITT MEGTEHETED.

A Soundcloud választása sok tekintetben ésszerű, bár mi a magunk részéről sokkal jobbnak tartanánk, ha egy Spotify vagy Deezer szintű, hatalmas zenei adatbázissal rendelkező streamingszolgáltató állna az együttműködés másik, kiszolgálói oldalán. Ez a lépés egyben vastag vonalakkal rajzolja körbe a Twitter zenei stratégiáját, amely nagyon sok tekintetben a Facebook zenei stratégiájával harmonizál, azaz kínosan kerüli a tartalomtulajdonosokkal való konfrontációt, de még az üzleti viszonyt is. Emiatt elsősorban már létező szolgáltatások számára tulajdonképpen forgalomterelést kínál, azáltal, hogy a tweetben megjelenhetnek és adhatják a zenei tartalmakat.

ZENÉSZEK TWITTERES AKTIVITÁSAIRÓL SZÓLÓ CIKKEINK EGYBEGYŰJTVE.

A Twitter lépése fontos - és a partner Soundcloud számára roppant előnyös -, mivel újabb internetezők számára nyithatja meg az utat a digitális zenefogyasztás felé. Ugyanakkor bátortalan lépés, amely anélkül próbálja a zenében rejlő tartalomfogyasztási potenciált kiaknázni, hogy abba érdemben invesztálna. Ez a modell a Facebook esetében is komoly forgalmat generált a partneroldalak (elsősorban a Spotify) oldalain, azonban érezhetően nem jelentett, jelent igazi megoldást arra, hogyan tudnának a közösségi oldalak involválódni a  digitális zenefogyasztásba.

Pléh Dániel

Címkék: twitter soundcloud
https://recorder.blog.hu/2013/03/25/a_twitter_rarepulne_a_digitalis_zenebizniszre
A Twitter rárepülne a digitális zenebizniszre

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr535164536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása