Megjelent a Recorder magazin kilencedik száma

2013.02.28. 12:00, rerecorder

borító.jpgÚj év, új Recorder-szám! Ismét elkészült és utcára került egy friss, minden eddiginél színesebb (és szőrösebb) Recorder magazin: a REC009, azaz a nyomtatott Recorder 2013. január-februári száma, amely mától Budapest közel 100 terjesztési pontján felkapható, sőt már postán is megrendelhető. Az egyetlen magyar nyelvű, ingyenes, minőségi magazin popzenéről és annak határterületeiről a megszokott módon érdekesen, értékes információkkal, sokszínűen kínál bőséges olvasnivalót.

A friss lapszámban a 2011. júliusi REC001 Popzene és nyár, a 2011. szeptemberi REC002 Popzene és homoszexualitás, a 2011. novemberi REC003 Popzene és gyerekek, a 2012. februári REC004 Popzene és drogok, a 2012. májusi REC005 Vidék vs főváros, a 2012. augusztusi REC006 Popzene és sport, a 2012. októberi REC007 Popzene és divat és a 2012. decemberi REC008 Popzene és édesség viszonyait körüljáró cikksorozata után most a zene és háttere  került sorra: Zenepuzzle cím alatt a zenekészítés folyamatára, a zenei termékek közönség elé tárásának csatornáira irányítottuk a fókuszt. A REC009 címlapsztárja a Soerii & Poolek duó, akik nemcsak a magazin borítóján tártak fel egy s mást, de a velük készült nagyinterjúban is kendőzetlenek maradtak. Rajtuk kívül azonban még rengeteg popsztár, nem sztár és téma szerepel a lapban. Na de ki? És mi?

Fókusztémánk cikkeit egy ívre helyeztük fel, egyszerű koncepció mentén: írásaink azt mutatják be és illusztrálják érdekes vagy éppen informatív példákkal, milyen összetevőkből, hogyan állnak össze a zeneszámok, milyen folyamat során, milyen szereplők kezeiben, hogyan alakulnak, mire eljutnak a hallgatókhoz. Olyan előadókról írunk, akiknek voltak kisebb slágereik, de dalszerzőként sokkal többre jutottak. A producereket hazai viszonylatban vizsgáljuk - hogy ment ez a szakma régen és hogyan működik ma? Benyitunk a legfontosabb magyarországi hangstúdiókba, aztán a lemezkiadók kerülnek sorra, itt nyilván az átalakulás a leginkább aktuális kérdés, amit körüljárunk, de a következő cikkben, a digitális zenevásárlásról szólóban is a trendeket vizsgáltuk. Mi kell még a zeneiparban ahhoz, hogy gördüljön a szekér? Hát a menedzser! Bemutatunk néhány legendás figurát ebből a szakmából is, sőt, azt is, hogy itthon milyen a zenei menedzserképzés helyzete. Ha mindez megvan, akkor jöhet a nagy kép a zeneiparról, amit maguk az előadók rajzolnak: tíz olyan dalt mutatunk be, melyek a zeneiparról szólnak. Hát, egyik se túl dicsérő véleménnyel. Mi maradt? Egy kerekasztal-beszélgetés a hazai koncertéletről - négy jelentős szervezőcég képviselőjével. Ha még ez se elég, akkor két állandó rovatunk is foglakozik a fókusztémával. A Könyvajánlóban öt olyan kötetet mutatunk be, melyek így vagy úgy a zeneiparról szólnak (lemezcéges mogulokról, menedzserekről, a zenebiznisz piszkosságairól), a VideoRecorderben pedig a 24 Hour Party People, azaz a Factory lemezkiadót alapító Tony Wilson életrajzi filmje szerepel, illetve a lapzárta óta Oscar-díjat is nyert Searching For Sugar Man.

Nem csak fókusztémából áll a világ, azon már ugye túl vagyunk, hogy a Front ezúttal a Soerii & Poolek párosé (további eszetlen fotókkal az interjúnál), Trend rovatunkban pedig egy kapcsolódó jelenség, a novelty act-ek, a novelty-zene itthoni és külföldi jellemzőbb példái kerültek összegyűjtésre. Az örökzöld anyag után egy egészen friss jön, az új brit house-duók legjavát mutatjuk be a Disclosure idei sikere nyomán. A Trend lehet régi is, vagy régi-új: három nagynevű, mostanában új albummal jelentkező előadót egymás az terelt egymás mellé - a Recorder lapjain legalábbis -, hogy mindegyiküknek volt jelentős berlini periódusa. David Bowie a hetvenes évek végén, a Depeche Mode a nyolcvanas évek közepén, Nick Cave pedig a nyolcvanas évek második felében élt és alkotott Berlinben, mint annak nyomát legalább fél tucat remek nagylemez őrzi.

Interjúk. Igen, interjút is készítettünk: Szikora Róbert az R-GO 30 évéről beszélt, Sena az első és a napokban megjelenő második lemeze közti tíz esztendőről. A befutásközelben lévő Haim, a már befutott Raveonettes és a nagyon futó Blawan is nyilatkozott nekünk, ezek az anyagok már online is olvashatók.

Nézzük állandó rovatainkat! A Lemeztáskában az ausztrál The Presets duó és a lapmegjelenés napján Budapesten koncertező Patrick Wolf mesél hatásokról, kedvenc zenékről. Koncertélményeit ezúttal a swinglemezzel visszatérő Csepregi Éva osztja meg, közös LP Shoppingra pedig két dalszerző-előadót, Dinnyés Józsefet és Hó Mártont hívtuk. Tech rovatunkban a Myspace újraéledése a téma, Zene & Reklám sorozatunkban Yonderboi és a Vodafone nemzetközi díjat nyert együttműködésének kulisszatitkait kutatjuk. A Divat & Magyar ezúttal Németh Juci Nemruci üzletével foglalkozik. A Profülben a Hangmás-frontember, Minda Endre jelentkezik egy Nick Cave And The Bad Seeds-kritikával, kiemelt lemezajánlót közlünk a Foxygen és a My Bloody Valentine friss albumairól, de még további tucatnyi új (és most felfedezett) lemez kerül elő a Recorderben.

A magazin ezúttal is a Kijáratnál végződik, most az éppen húsz éve felvett, utolsó Nirvana-stúdiólemezről mondjuk el, hogy szerintünk miért figyelemre méltó, izgalmas alkotás.

Izgalmasnak izgalmas alkotás volt elkészíteni a kilencedik Recordert is - reméljük, méltó lesz olvasóink figyelmére.

https://recorder.blog.hu/2013/02/28/megjelent_a_recorder_magazin_kilencedik_szama
Megjelent a Recorder magazin kilencedik száma

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr395107162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.