teenmusic.jpg

A tizenévesek mindenek előtt a YouTube-on hallgatnak és ismernek meg zenét - hogy ez tény, azt a Nielsen legutóbbi kutatásának eredménye támasztja alá. Az Egyesült Államokban lefolytatott felmérés néhány ennél meglepőbb következtetéssel is szolgál; a tinik zenevásárlási kedve igen magas, a fájlcserélés viszont annyira már nem menő náluk.

A zenei szolgáltatások szempontjából két nagy célcsoportot szoktak elkülöníteni: egyrészt vannak az átlagos zenekedvelők, akik fogyasztásban magas igényűek, de az ingyen megoldásokat keresik és a zenéért csak akkor hajlandóak fizetni, ha hozzáadott értéket látnak mögötte, illetve a másik csoportot a prémium zenekedvelők adják, akik tisztelik a zenei tartalmat létrehozó művészeket, ezért természetesnek, sőt, egyfajta kötelezettségüknek érzik, hogy fizessenek a szolgáltatásokért, akár nagyobb összegeket is. A korábban készült kutatások alapján demográfiailag az első csoportba alapvetően a fiatalabbakat sorolták, az utóbbiba pedig az idősebbeket. A Nielsen legutóbbi kutatása cáfolni látszik ezeket a sztereotípiákat.

carly.jpg

Ami a zenemegismerési, -felfedezési szokásokat illeti, ott továbbra is a rádió a vezető platform: a megkérdezettek közel fele a különböző típusú rádióadókon keresztül értesül új zenékről. A rádiót messze lemaradva gyakorlatilag holtversenyben követi a YouTube illetve a barátok ajánlásai. Teljesen más a helyzet ugyanakkor a tiniknél: náluk a YouTube vezet magasan (64%), utána jön a rádió és az iTunes, fej-fej  mellett.

Ami a zenevásárlást illeti, a megkérdezett tinédzserek 2%-a fizetett valamilyen formában zenéért az elmúlt egy évben, ami az összes korcsoport közül a legmagasabb! Érthető módon a tinik elsősorban digitális formában vásároltak zenei tartalmakat (51%), kisebb részük (36%) vett cédét.

A ZENELETÖLTÉSEK PEDIG LEGJOBBAN OKOSTELEFONON PÖRÖGNEK - EZT IS NIELSEN-KUTATÁS MUTATTA KI. 

A másik olyan terület, amely a tinédzserekkel kapcsolatban megkerülhetetlen, a fájlcserélés. Korábbi felmérések alapján a fájlcserélés volt e korcsoport egyik legfontosabb zenebeszerzési módja, mára ennek a divatja meglehetősen alábbhagyott: a Nielsen felmérése szerint ugyanis csupán a tinédzserek 17% alkalmazza ezt a módszert rendszeresen (míg a többi korcsoport átlag 10%-a), azaz messze nem annyira jellemző a körükben, mint azt sokan gondolják.

A tinédzserek zenefogyasztási szokásain egyértelműen látszik az a trend, ami  más korcsoportokra is jellemző:  a legális szolgáltatások minőségének javulásával, árainak csökkenésével a vonzerejük (és igénybevételük) is nő.  A tinik ráadásul sok tekintetben könnyebben hozzák meg a vásárlási döntést, hiszen legtöbb esetben nem saját, hanem szüleik pénzét költik.

Pléh Dániel

https://recorder.blog.hu/2012/11/21/a_youtube_az_uj_radio_a_tiniknel
A YouTube az új rádió a tiniknél

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr964915598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása