Megjelent a Recorder magazin negyedik száma

2012.02.08. 15:55, rerecorder

Új év, új magazin! Ezúttal is örömmel és továbbra is büszkeséggel jelentjük, hogy elkészült a nyomtatott Recorder negyedik száma, ami mától-holnaptól Budapest több mint 100 pontján felkapható. Az ingyenes prémiummagazin 2012. január-februári kiadásához a Dürer Kertben megrendezésre kerülő szombati Recorder Party vendégei garantáltan hozzájutnak, sőt a számos fellépő (Hangmás, Marionette ID, Drum & DJ, Heaven Street Seven DJs, Kodály Method DJs, Grabowsky, Popbitch, Gumipop) produkciója mellett a REC004 címlapsztárjának, Lana Del Reynek a friss lemezét is megkapja ajándékba minden szerencsés 25. látogató. A popzenéről és a popzene határterületeiről szokott módon érdekes, értékes, sokszínű és minőségi olvasnivalót kínáló friss lapszámban a 2011. júliusi REC001 Popzene és nyár, a 2011. szeptemberi REC002 Popzene és homoszexualitás, valamint a 2011. novemberi REC003 Popzene és gyerekek viszonyait körüljáró cikksorozataink után ezúttal a Popzene és a drogok kapcsolódási pontjait vizsgáljuk meg alaposabban. És ez még nem minden.

A Recorder történetének leghosszabb, monumentális cikkében foglaljuk össze – még így is tömören – a popzene és a drogok által kijelölt nem kicsi közös halmazt, obskúrus drogos dalokkal és nyilvánvalóan kábítószerekben tocsogva készített albumokkal. A drogos múltjukat felvállaló hazai zenészek közül Pajor Tamás nyilatkozott nekünk Neurotic-ban eltöltött éveiről és súlyos, szeres kalandjairól. És ha már addikció: nem mehettünk el szó nélkül egy elfogadottabbnak számító drog, az alkohol és a zene románca mellett sem, sőt magyar zenészeket, előadókat megszólaltató cikkünkben a mindenféle egyéb függőségek is előkerülnek – az orrcsepptől a színpadon át a Maggi-leveskockáig. Bemutatjuk a drogokkal való kísérletezésben talán legmesszebb jutó The Flaming Lips történetét is, melynek tagjai ma már leszokva, tisztán is elszálltabb ötleteket valósítanak meg, mint bárki más (bármilyen) műfajban. Fan Page-rovatunk egy tavaly Magyarországon járt sztárzenekar témába vágó, csattanós sztoriját meséli el, csakúgy a VideoRecorderben bemutatott friss zenés dokumentumfilm, ami egy drogosból drogprevenciós szakemberré lett rockzenész példázata.

A másik nagy dolog a lapban, hogy megmondjuk, mi lesz a Következő Nagy Dolog idén a popzenében. 2012-es előrejelzésünk külön cikkben foglalkozik a befutás előtt álló csajelőadókkal, egy másik írásban a férfi dalszerzőkkel és zenekarokkal, egy harmadikban az elektronikus tánczenei reménységekkel, egy negyedikben az idén várhatóan nagy utat bejáró mexikói globáltánczenés 3ball műfajával, sőt címlapsztárunknak, Lana Del Reynek is nagy jövőt jósolunk.

A West Balkán-tragédia első évfordulóján tartott kerekasztal-beszélgetésünkön részt vevő partiszervezőkkel és DJ-kkel azt jártuk körül, hogyan rajzolták át a budapesti partitérképet az újonnan piacra lépő buligründolók, és hogy az eltelt egy évben mi történt az éjszakai életben, mi változott a partikat befogadó helyek és közönségük tekintetében.

A januárban itt járt Jane Birkin és Serge Gainsbourg-dalai apropóján sorra vesszük a 60-as évek legfontosabb francia popsztárjait, egy másik cikk pedig a maszkos és arcukat festő zenekarok, előadók bemutatásával ad inspirációt a közelgő farsangi szezonra. A tél legnagyobb visszatérőjének, Leonard Cohennek külön életmű-áttekintő profilt szenteltünk, akárcsak a bő egy éve elhunyt Captain Beefheartnak, akinek most jelent meg a hetvenes évek óta dobozban álló, elfeledett, ám fontos albuma.

Ennyi elég is a halott és nyugdíjas idolokból! A korfa túlsó végéről leszedtünk pár aktuális, fiatal, elektronikus alkotót is: Scuba és Ital kisprofiljából kiderül, miért szerepelnek friss kiadványaik a tánczene téli kulcsmegjelenései között.

Interjúból ezúttal is egész hosszú sor gyűlt össze: Jamie Woon és a Lamb nálunk járt, amikor elkaptuk őket néhány szóra, Patrick Wolfért és frappáns válaszaiért mi utaztunk Bécsbe, Astronautalis, a minneapolisi rapper pedig ugyan még csak ezen a héten fog Budapesten fellépni, de nekünk már adott interjút. A hazai reménységek közül Hajós-Dévényi Kristóffal, az EP-jét januárban bemutató friss dance-projekt, az Empty Music (és korábban az Unbending Trees) énekesével beszélgettünk, és a már régóta aktív, ám eddigi legerősebb albumával most jelentkező mezőkövesdi rapperrel, Funktasztikussal is készítettünk egy keményen odamondogatós anyagot. Grabowskyval készült nagyinterjúnkban nemcsak a tehetséges magyar re-editálót mutatjuk be, de a műfaj teljes történetére is rázoomolunk – ráadásul a Recordernek készített exkluzív, csak magyar re-editekből álló háromnegyed órás Grabowsky-mix-szel be is mutatjuk, hogy miről van szó.

Az év elején újjáalakult Refused és At The Drive-In érdemeik elismeréseként természetesen külön kiemelést kaptak egy-egy profillal, állandó rovatainkban pedig extra jó búcsúalbum (Talk Talk), anomáliákkal terhelt vicces rapbrigád (Fat Boys), eltűnt és itt is bujkáló magyar produkció (Faxni), illetve egy ma már mainstream sztár (Szörényi Levente) drogos „átlátások” vádjai miatt a hetvenes években betiltott lemezborítója is szerepel. Életét (legalábbis zenészi értelemben) megváltoztató koncertélményéről ezúttal a Kampec Dolores-es Hajnóczy Csaba számol be, lemeztáskáját pedig két, már nem kezdő, de a nagy dobásra 2012-ben számító külföldi előadó nyitotta ki nekünk: a kanadai Grimes és a svéd Air France. És végül a visszafogottabb évkezdés ellenére azért csak megkritizáltunk több mint 30 nagylemezt, kiemelt pozícióban Leonard Cohen, Lana Del Rey, Grimes és a homoerotikusan macilacis The 2 Bears duó friss kiadványaival.

https://recorder.blog.hu/2012/02/08/megjelent_a_recorder_magazin_negyedik_szama
Megjelent a Recorder magazin negyedik száma

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr184077365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.