PopMarket és FanDistro: két új üzleti modell a közvetlen online zeneértékesítésben

2010.12.11. 09:52, -recorder-

Két olyan új szolgáltatás is megjelent a piacon, amely felpezsdítheti az eddig főként az Amazon üzleti modelljét követő, közvetlenül a fogyasztók felé irányuló (direct-to-consumer, azaz D2C) online zenekereskedelmet.

A közvetlenül a felhasználóknak nyújtott online vásárlási lehetőséget, ezzel a disztribútor kiküszöbölésének jelentőségét már korábban felismerték a független kiadók (mint például a Beggars Group, a Warp vagy a Ministry Of Sound), a nagyobbak pedig mostanában kezdtek el behatóbban is foglalkozni az új üzleti modellel: ez év augusztusában például az EMI megvásárolta a D2C-specialista Digital Storest, de az utóbbi hónapokban két olyan szolgáltatás is megjelent, amely újabb irányokat jelölhet ki a hanglemezeladás és merchandise-értékesítés piacán.

A Sony november végén indította el a PopMarketet, amely speciális napi ajánlataival igyekszik eltérni a tradicionális D2C modelltől. Minden nap más és más ritka, gyűjtői kiadású albumokat, CD-szetteket és egyéb merchandise termékeket kínál eladásra, amelyeket 24 órán keresztül lehet csak megvásárolni. A vásárlás regisztrációhoz kötött (ez utóbbi ingyenes), cserébe a tagok 15%-kal a bolti ár alatt juthatnak hozzá a prémium termékekhez. A kiszállítás egyelőre csak az USA-ban működik, de sikeressége esetén a szolgáltatás globálisan is terjeszkedhet majd.

A New York-i székhelyű FanDistro a rajongók bevonásával próbál újdonságot hozni a piacra: a zenedisztribúciót ugyanis a közösségi oldalakon aktív rajongókra bízza. A vállalat egészen egyszerű üzleti modellel működik: a regisztrált előadók és kiadók megkapják az eladott lemezekből bejövő összeg 60 százalékát, maga a vállalat az összeg 20 százalékát, azoknak a rajongóknak pedig, akik eredményesen reklámozták az albumot barátaik körében, szintén 20 százalék jut. Az oldal profiljába egyelőre csak új és feltörekvő együttesek tartoznak, de ez az ösztönzésre és a felhasználó díjazására alapuló modell más, nagyobb nevekkel kereskedő D2C-szolgáltatások számára is iránymutató lehet.

(themusicnetwork.com)
Tóth Anett
 
A ZENEIPAR rovat a
Zenei Hálózatok egyesület támogatásával készül.
 
http://www.popmarket.com/pages/5693045/
http://fandistro.com/
 

https://recorder.blog.hu/2010/12/11/popmarket_es_fandistro_ket_uj_uzleti_modell_a_kozvetlen_online_zeneertekesitesben
PopMarket és FanDistro: két új üzleti modell a közvetlen online zeneértékesítésben

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr772508408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.