Az NME (New Musical Express) nyerte az év legjobb magazinja és az év digitális publikációja díját, valamint – a lapot tavaly szeptemberben átvevő és tavasszal teljesen megújító – Krissi Murisonnal az év szerkesztőjének járó elismerést is bezsebelte a Record Of The Day zenei sajtós és kommunikációs díjainak átadóünnepségén. A november utolsó hétvégéjén megrendezett RoTD Awards (teljes nevén: Record Of The Day Awards for Music Journalism and PR) másik nagy nyertese az EMI lemezkiadó lett.
Az EMI a legjobbnak járó elismerést PR és zenei újságírás kategóriákban is megkapta: a kiadó sajtófőnöke, Janet Choudry nyerte a legjobb PR-kampányért járó díjat, a friss felfedezett rappernek, Tinie Tempah-nak szervezett kampányért, valamint a legjobb házon belüli PR-szakembernek járó díjat is hazavihette. Emellett az EMI előadókat népszerűsítő részlege nyerte meg legjobb házon belüli PR-részlegért és online PR-ért járó elismerést is.
A Guardian filmes és zenei részlegét is díjazták, a nyomtatott sajtóban megjelent legjobb zenei tudósításért a lapnak dolgozó Alexis Petridis nyerte el az év lemezkritikusa elismerést. Charles Shaar Murray, Terri Hall és az immár négy évtizede a legnagyobb rockfotósok között jegyzett Mick Rock kiemelkedő munkáikért kaptak díjakat, zenei újságírás, PR, illetve zenei fotózás kategóriákban.
A Record Of The Day kiadója, Paul Scaife szerint a díjak megmutatták, hogy az NME és az EMI is megőrizték helyüket a britek szívében, annak ellenére, hogy jónéhány nehéz évet kellett elszenvedniük. „Érdekes volt az EMI-re és az NME-re érkező szavazatokat látni: két különböző intézmény, amelyek példátlan változásokat láttak az elmúlt években, mégis szerethetőek maradtak” – fogalmazott Paul Scaife.
A Record Of The Day független vállalkozásként egy heti Pdf-magazint és egy napi online hírlevelet ad ki, zeneipari és médiahírekkel. A kiadó emellett immár hetedik éve adja át a kiemelkedő zenei újságírói és kommunikációs teljesítményeket elismerő díjait.
A díjazottak:
Diákújságíró (az újságírók bizottsága szavazta meg): Kate Allen, Reading Egyetem
Legjobb kiadvány (diákok szavazták meg): Drowned in Sound
Legjobb szerző (diákok szavazták meg): Peter Robinson
Legjobb blog: My Band’s Better Than Your Band
Legjobb PR-kampány, friss felfedezettnek: Janet Choudry, EMI Artist Publicity (Tinie Tempah kampányáért)
Az év koncertkritkusa: Simon Price, The Independent on Sunday
Legjobb PR-kampány, befutott előadónak: Ruth és Beth Drake, Toast Press (Plan B kampányáért)
Az év lemezkritikusa: Alexis Petridis, The Guardian
Legjobb zenei tudósítás, nyomtatott sajtó: The Guardian Film & Music
Az év digitális kiadványa: NME.COM
Legjobb házon belüli PR-szakember: Janet Choudry, EMI Artist Publicity
Legjobb házon belüli PR-részleg: EMI Artist Publicity
Legjobb házon belüli online PR: Stuart Freeman, EMI Artist Publicity
Az év zenei tudósítója: Peter Robinson, Popjustice
Az év cikke: Caitlin Moran, The Times (Come party with Lady Gaga)
PR-hírnévmenedzsment: Sundraj Sreenivasan, Supersonic (Cheryl Cole)
Legjobb független PR-szakember: Nikki Wright-McNeill, Global
Legjobb független PR-ügynökség: Dawbell
Legjobb online PR-ügynökség: Anorak
Legjobb újrakiadás PR-kampány: Kate Etteridge, LD Communications (Rolling Stones: Exile On Main St – újrakiadás)
Az év szerkesztője: Krissi Murison, NME
Az év magazinja: NME
Kiemelkedő zenei újságírói munka: Charles Shaar Murray
Kiemelkedő PR-munka: Terri Hall
Kiemelkedő zenei fotózás: Mick Rock
(MusicWeek.com)
Könczöl Orsi
A ZENEIPAR rovat a Zenei Hálózatok egyesület támogatásával készül.