Filmrecorder. „A magyarok olyan kúlak” – interjú Margot Robbie színésznővel

2018.06.25. 08:47, vferi

header_7.jpg

Margot Robbie színészi karrierjének eddigi két csúcspontja, hogy eljátszotta Leonardo DiCaprio pénzéhes, manipulatív feleségét a 2013 végén mozikba került A Wall Street farkasában, illetve, hogy az idén januárban Oscar-díjra jelölték az Én, Tonyában nyújtott alakításáért. A kettő között félidőben, 2016 nyarán három hónapot töltött Budapesten: testőrök nélkül járta a várost, roséfröccsel a kezében szurkolta végig a magyar-izlandi Eb-meccset a Szabadság téren a nép közé vegyülve, valamint leforgatta nálunk a Terminal című stílusos thrillert, amit május közepén mutattak be Amerikában. A Magyarországon forgató hollywoodi sztárok gyakorlatilag soha nem állnak a helyi sajtó rendelkezésére, a 27 éves ausztrál származású színésznő mégis szakított időt arra, hogy beszélgessen velünk negyed órát egy Szabadság téri lakás erkélyén üldögélve. A 63. Recorder magazin Filmrecorder rovatának exkluzív interjúja.

Reggel kiírtam a Twitterre, hogy ma veled fogok találkozni, és csupa elragadtatott megjegyzés érkezett rá, hogy micsoda istennő vagy, meg hogy feleségül szeretnének venni. Te is ezt tapasztalod, hogy mindenki imád?

Pillanatnyilag igen; nagyon sok pozitív visszajelzést kapok. Az emberek imádták A Wall Street farkasát, most pedig izgatottan várják az Öngyilkos osztagot. Én is hasonlóan vagyok ezzel: ha imádok egy filmet, akkor a színészhez kapcsolom azt a jó élményt, amit a film okozott. De biztos vagyok benne, hogy ez nem lesz mindig így, és találnak majd valamit, amiért belém köthetnek.

margot-robbie-004.jpg
Margot Robbie és Leonardo DiCaprio A Wall Street farkasa című filmben

 

Szerinted ez az imádat a filmjeid, és nem mondjuk a személyiséged miatt van?

Szeretném azt hinni, hogy hozzám is van köze, de szerintem inkább a filmek miatt van.

Említetted interjúkban, hogy gyűlölöd a lesifotósokat, mert direkt a legelőnytelenebb helyzetben próbálnak lefotózni. Jó érzés itt lenni Magyarországon, ahol nincsenek lesifotósok?

El nem tudom mondani, hogy mennyire felszabadító. Gondolnom sem kell erre, csak mászkálok keresztül-kasul Budapesten, mindenhova gyalog járok, és ha oda is jönnek hozzám, mindig nagyon kedvesek és udvariasak velem. Szombaton kint néztük a meccset a Szabadság téren, és mindenki olyan laza volt, semmi feltűnést nem keltettem. Nagyon hálás voltam ezért.

13408800_991648250955743_733928343_n.jpg
Margot Robbie (felülről a második sorban) barátaival a Hősök terén

 

Azért felismertek?

Ja, többen felismertek, de nem csináltak belőle ügyet, nem kezdtek el furcsán viselkedni, nem zaklattak. Odajöttek, dumáltunk egy kicsit, aztán mondtam, hogy ez a szabadnapom, a barátaimmal vagyok itt, és ezt abszolút respektálták. „Érezd jól magad, szia!” És ennyi. A magyarok olyan kúlak.

Amikor pár évvel ezelőtt hátizsákos turistaként bejártad Európát, megfordultál Magyarországon is?

Akkor nem, mert nekem hamarabb haza kellett mennem, de a barátaim voltak itt. Nagyon szépeket meséltek róla, úgyhogy azóta mondogatom, hogy muszáj eljönnöm Budapestre. Nagyon örülök, hogy most sikerült. Bírom a város hangulatát, szeretem az összes parkot. Sajnos nem tudom, hogy hívják azt a parkot ott a Duna-parton, ami mellett van az a kastély, ami úgy néz ki, mint a Disney-logón lévő. Azt például imádtam, oda elmentünk piknikezni. A kaja is nagyon jó, imádom a magyar borokat.

Több interjúban elmondtad, hogy nagy kedvenced a hamburger. Ettél már budapestit is?

Még nem. Megkértem az egyik magyar stábtagunkat, Szilárdot, hogy írjon nekem egy listát a legjobb budapesti hamburgerezőkről, írt is, itt van a lista a telefonomban, de még nem tudtam elmenni egyikbe se.

A Terminal az első film, aminek nemcsak szereplője, de a producere is vagy. Hogy tetszik a munkának az a része?

Míg normális esetben csak egy dologra kell koncentrálnom, most élvezem, hogy a filmnek egy csomó aspektusára hatással lehetek. Jó érzés, hogy átlátom a produkció minden részét, én is meghozhatok kreatív döntéseket, aztán pedig nézem, hogy tényleg úgy valósulnak-e meg. Persze korlátokat szab a költségvetés, de azon kívül teljes a szabadságom.

És nem nehéz?

De, rohadt nehéz. Hihetetlen mennyiségű munkába telik összerakni egy filmet, működtetni egy forgatást. Sokkal jobban el is kezdtem tisztelni a producereket.

Mike Myers ebben az évtizedben még egyetlen filmben sem szerepelt. Hogyan sikerült visszacsábítanod a kamera elé?

Nem kellett nagyon csábítgatni. Szeretett volna már újra dolgozni, régóta keresett egy izgalmas filmszerepet, amibe belevetheti magát. Mondtuk neki, hogy azt a Mike Myerst szeretnénk, akit az 54-ben láttunk, mert ott is teljesen eltűnt a szerepben.

terminal_18.jpg
Mike Myers és Margot Robbie a Terminal című filmben

 

Miért érezted úgy, hogy muszáj megcsinálnod ezt a filmet?

Még soha nem olvastam ilyen forgatókönyvet. Nagyon különlegesnek tűnt, egy igazi menő független filmnek. Tetszett a teatralitása, iszonyú frappánsnak és szellemesnek találtam a párbeszédeket, és izgatott, hogy olyan szövegeket mondhatok, amikkel a karakter személyiségét gazdagítom, és nem csak a cselekményt lendítik tovább. A humora pedig nagyon brit, és mindig is akartam csinálni egy velejéig angol filmet, mert azok a kedvenceim.

Brit akcentussal beszélsz benne?

Igen. Kábé a londoni és a cockney akcentus közé lőttük be, amikor a „th” hangból „f” lesz, és az „ing” végén nem mondod ki a „g”-t. Szóval egy kissé kevésbé kifinomult, mint a londoni dialektus.

A rendezőnek ez az első filmje, és ő írta a forgatókönyvet is. Vele hogyan kerültél kapcsolatba?

Már évek óta barátok vagyunk, a producertársaimon keresztül ismerkedtünk meg. Ők olvasták először a forgatókönyvet, ami aztán ott hánykolódott az irodánkban. Egyszer felkaptam, hogy ez meg micsoda, aztán láttam, hogy Vaughn írta. Elolvastam, beszélgetni kezdtünk róla, fejlesztgettük, és végül elhatároztuk, hogy megcsináljuk. Ez két évvel ezelőtt volt.

Az téma volt, hogy pár évvel ezelőtt Spielberg is csinált egy filmet ugyanezzel a címmel?

Nem, egyelőre nem merült fel. Annyira illik ez a cím a filmünkhöz, hogy csak azért kár lenne megváltoztatni, mert már más is használta. Ráadásul, úgy rémlik, a Spielberg-film címében volt egy névelő is (The Terminal), ennyi különbségnek elegendőnek kell lennie.

100_13.jpg
Margot Robbie zenét hallgat a budapesti 3-as metró egyik állomásán a Terminál forgatásán

 

Az egyik következő filmed az Én, Tonya lesz, amiben egy ismert műkorcsolyázónőt alakítasz. Mondtad egy interjúban, hogy nagyon sokat segített, hogy a forgatás előtt találkoztál a nővel, akit A Wall Street farkasában játszol. Tonya Hardinggal is szeretnél találkozni?

Még nem tudom, talán. Az Én, Tonya egyébként még odébb van, úgyhogy annyira még nem gondolkoztam el ezen. Legközelebb a Viszlát, Christopher Robint fogom forgatni, amiben szintén egy valódi személyt alakítok.

Hollywoodban, amikor egy igaz történetet dolgoz fel egy film, általában olyan színésznek adják a szerepet, aki sokkal szebb, mint a valódi személy. Te is így látod?

Nem hiszem, hogy ez mindenképpen igaz lenne. Szerintem csak azt hiszik az emberek, hogy szebbek a színészek, mert a vörös szőnyegen látják őket, ahol egy csapat sminkes és fodrász lélegzetelállítóvá varázsolta őket. A hétköznapokban nem feltétlenül néznek ki jobban.

Azt azért elismered, hogy te vonzóbb jelenség vagy, mint Tonya Harding?

Nem mernék ilyen kijelentést tenni, mert sosem láttam őt élőben.

Such a fun evening celebrating with the REAL Tonya Harding ⛸�

@ margotrobbie által megosztott bejegyzés,

Amikor a Mulholland Drive kijött DVD-n, David Lynch szándékosan elhomályosította a színésznők intim testrészeit a meztelen jelenetekben. Így akarta megvédeni őket attól, hogy teljesen pucér képek és videók keringjenek róluk a neten. Jobb szeretted volna, ha Scorsese is megteszi ugyanezt A Wall Street farkasánál?

Szerintem ezt ma már nem lehetne megcsinálni. Annyit változott a világ a Mulholland Drive óta: a technológia fejlődése, a közösségi média előretörése. Nem hiszem, hogy manapság kordában lehetne tartani egy ilyesmit. Valaki felvenné a moziban jó minőségű kamerával, és tíz másodperc alatt körbemenne az interneten. Ahogy az meg is történt szerintem. Amikor elvállaltam a szerepet A Wall Street farkasában, tisztában voltam vele, hogy ez mivel jár. Egyszerűen ez a dolgok rendje. Nem lehet megváltoztatni, bele kell törődni.

Nemrég megnéztem egy werkfilmet A dzsungel könyve forgatásáról, és elég lehangoló volt látni, hogy nem is jártak a dzsungelben, az egészet greenscreen előtt vették fel egy stúdióban. Hasonló lehetett a Tarzan legendája készítése is. Nem fura egy sima zöld fal előtt játszani?

Tényleg nagyon bizarr greenscreen előtt színészkedni, de a Tarzanban szinte az összes forgatási helyszínt tényleg megépítették. Tehát nemcsak a zöld vászon előtt játszottunk, hanem részletesen kidolgozott dzsungelekben, hajókon, városokban. Majdnem olyan érzés volt, mintha valódi helyszíneken lennénk. Csak az állatokat csinálták meg számítógéppel.

Amikor Harley Quinn szerepére készültél az Öngyilkos osztagban, utánaolvastál, hogy milyen elvárásaik vannak az embereknek a karakterrel kapcsolatban?

Igen, mert meg akartam bizonyosodni róla, hogy boldogok lesznek a rajongók, amikor meglátják a vásznon azt a figurát, akit annyira szerettek a képregényekben. Úgy éreztem, ennyivel tartozom nekik, és remélem, elégedettek lesznek az alakításommal. Mindenesetre az előzetesre már nagyon pozitív visszajelzések jöttek.

Láttál valami jó filmet mostanában?

Két és fél hónapja vagyok Budapesten, de ez idő alatt egyszer sem jutottam el moziba. Nagyon hiányzik már.

terminal.jpg
Margot Robbie és két gyanúsan magyar bögre a Terminal című filmben

 

Láttad a magyar filmet, ami megnyerte az Oscart?

Mi is volt annak a címe?

Saul fia.

Sajnos nem, de nagyon szeretném. Rajta van a listámon. Amúgy nagyon hosszú a listám.

interjú: Varga Ferenc

Óriási köszönet Sós Juditnak az interjú létrejöttéhez nyújtott segítségéért.

https://recorder.blog.hu/2018/06/25/a_magyarok_olyan_kulak_interju_margot_robbie_szinesznovel
Filmrecorder. „A magyarok olyan kúlak” – interjú Margot Robbie színésznővel
süti beállítások módosítása