Ez volt a fesztiválok, nem is, a popzene, nem is, az emberiség történetének legeslegjobb fellépése

2018.04.18. 11:27, RRRecorder

beyonce_coachella.jpg

Megszokhattuk, hogy Beyoncé iránt lelkesednek a kritikusok, de a hétvégi, a Coachella fesztiválon adott koncertjének visszhangja mindent felülmúl.

A Slate alig túlzott, amikor a reakciókat szemléző cikkének azt a címet adta, hogy Beyoncé talán újradefiniálta a zenét, a tökéletességet és az emberi életet mint olyat. A fekete kultúra előtt tisztelgő, híres vendégeket - úgymint a Destiny's Child többi tagja, Jay-Z férj, Solange húg - felvonultató koncertről szóló írások seregszemléje előtt elmondanánk, hogy ezek nem az elvakult rajongók a Twitterre koncert közben hirtelen felindulásból kiírt ömlengései, hanem komoly lapok komoly kritikusainak komoly cikkei.

HOGYAN JÁRULT HOZZÁ BEYONCÉ A FEMINIZMUS VILÁGHÓDÍTÁSÁHOZ?

NME: Beyoncé történelmet írt, és bebizonyította, hogy nem érdemeljük meg őt; Noisey: Nincs a világon még egy olyan, mint Beyoncé; Entertainment Weekly: Beyoncé történelmi jelentőségű fellépése talán minden idők legjobbja volt; The Guardian: Nemzedékének legnagyobb sztárja beírta magát a történelembe; The Seattle Times: Beyoncé fellépése nemcsak színtiszta szórakoztatás volt, hanem kultúrtörténeti jelentőségű esemény; USA Today: Beyoncé fellépése után nem kérdés, hogy ki a világ ura (a cím utalás a koncerten is elhangzott Run The Worldre); Los Angeles Times: Beyoncé fellépése hihetetlen volt, és ezt ő maga is tudta; Rolling Stone: Coachellától #Beychelláig: Beyoncé dicsőséges visszatérésén iskolázta a fesztiválozókat; Independent: Leesett az állunk Beyoncé történelmet író fellépésén; Variety: Beyoncé elképesztő fellépésén más pályán játszott; CNN: Beyoncé történelmet írt; Consequence Of Sound: Beyoncé uralkodik, a rock meghal (ez a teljes fesztiválról szólt). De még a fellépőruhák is "legendásak" voltak már a koncert másnapján.

AMÚGY MI IS LELKESEDTÜNK BEYONCÉ LEMEZÉÉRT, NAGYON

A New York Times neves kritikusa, Jon Caramanica - vagy a szerkesztő - visszafogottnak tűnhet a mezőnyben, hiszen a cím annyi, hogy Beyoncé nagyobb, mint a Coachella - ámde az írás úgy kezdődik, hogy: "Vágjunk a közepébe: nem valószínű, hogy lesz ennél jelentősebb, magával ragadóbb, erőteljesebb és radikálisabb koncert idén, vagy az elkövetkező években"; és úgy végződik, hogy "Beyoncé színpada maga a történelem."

Perez Hilton még visszafogottnak tűnik a mezőnyben: videós gyorsértékelésében (alább) azt mondta, hogy Beyoncé a legjobb élő előadó, aki valaha a Földön járt, jobb, mint Michael Jackson és Madonna - de azért hozzátette: Madonna show-i összességében jobbak.

"Na jó, belenézek, hátha tényleg nem volt rossz" - gondolja talán most a kedves olvasó. Sajnos rossz hírünk van. A fellépést a Coachella több más koncertjéhez hasonlóan élőben közvetítette a YouTube (458 ezren nézték; soha korábban nem nézett ennyi ember egyszerre egy élő YouTube-közvetítést, naná), utólag viszont nem nézhető újra. Úgyhogy maradnak az illegális megoldások, vagy a rossz minőségű telefonos videók. Illetve a Variety úgy tippel, hogy valamilyen formában azért csak-csak hozzáférhető lesz, ha már egyszer történelmi jelentőségű. A Beyoncé férje, Jay-Z tulajdonában lévő Tidal stream oldalon már korábban is volt sok exkluzív Beyoncé-tartalom, de a lap az sem kizárható, hogy a YouTube tervezett előfizetéses szolgáltatásán talál majd otthonra a történelmi felvétel.

Címkék: coachella beyoncé
https://recorder.blog.hu/2018/04/18/ez_volt_a_fesztivalok_nem_is_a_popzene_nem_is_az_emberiseg_tortenetenek_legeslegjobb_fellepese
Ez volt a fesztiválok, nem is, a popzene, nem is, az emberiség történetének legeslegjobb fellépése
süti beállítások módosítása