Lemeztáska – Bocskor Bíborka (Magashegyi Underground)

2017.11.24. 15:05, rerecorder

magas.jpg

A Magashegyi Underground tavaly adta ki Talált tenger című legutóbbi lemezét, de idén nyáron már új dallal jelentkezett, amihez nemrég video is érkezett, most hétvégén pedig az Akváriumban lépnek fel. Bocskor Bíborka mesélt Lemeztáska rovatunkban arról, hogyan hallgatott tiniként Szandit walkmanon, melyik film zenéje ihlette meg, melyik popsztárral beszélgetett annak koncertje után. Meg persze mindenféle hatásokról, kedvenc dalokról.

Első zenei emlék

Nem is tudom, ezt mennyire lehet felidézni. Őszintén szólva ilyen lehetőségek voltak az erdélyi Csíkszentmártonban, ahol születtem: szent énekek öregektől, szent énekek gyerekektől, anyukám dallamai, román zenék fekete-fehér fa tévéből, később egy piros Sanyo walkman, Szandi kazettája. Lehunyt szemmel hallgattam az összes dalt, vele együtt üvöltöttem: „miért ragyognak még a csillagok, mikor én olyan egyedüüül vagyok.”


Els
ő lemez (kazetta), amit saját pénzből vettél

lecover-big.jpgRadiohead: OK Computer. Utána Tori Amos és a Little Earthquakes


Zene, ami zen
élésre inspirált

A Twin Peaks zenéje.


Meghatároz
ó koncertélmény

Future Islands-koncert Ljubljanában, Toldi Miklós és Fodor Máriusz társaságában. Imádtam. Sam Herringgel koncert után beszélgettünk végül egy jót, nem felejtem el.


Hatások az indulá
skor

Úgy érzem, hogy a Magashegyi közössége nagyot nyitott bennem, mai napig érdekel és inspirál a fiúk zenei ízlése, van köztünk párbeszéd. Induláskor... Arcade Fire.


Hatások a Megasztár idej
én

Egyszer csak jött egy bonyolult, de értelmes levél, ami engem boncolgatott. Abban a levél küldője Kate Bush-hoz hasonlított engem. Nagyon megszerettem, és igen, valahol lehet, hogy hasonló anyagból vagyunk.


Kedvenc magyar lemez

Aktuálisan: Kollár-Klemencz László Rengeteg, de szerettem a Quimby Kilégzését, legkorábbi: Anima Sound System: Shalom. Jól esik és megtisztelő a jelenemben néha velük előadni a 68-at.


Kedvenc magyar dal

neon_bible_front_cover_1.jpgAnima Sound System: 68.


Kedvenc rocklemez

Arcade Fire: Neon Bible.


Kedvenc dalszerző
-előadó lemez

PJ Harvey: White Chalk.


Kedvenc elektronikus tánczenei lemez

Mittudom...  Iamamiwhoami: Kin.


INTERJÚNK A MAGASHEGYI UNDERGROUNDDAL AZ ELŐZŐ LEMEZ IDEJÉBŐL.


Minden id
ők legjobb lemeze

wc_cover.jpgNehéz, de PJ Harvey White Chalk.


Olyan zene, ami nagyon elüt a stílusodt
ól, mégis nagyon szereted

Simrit Pavan Guru, Bëlga lemezei.


Bűn
ös zenei örömöd

Értelmezhetném másképp is, de kérdései és hangulata miatt úgy egyszerre... Vampire Weekend: Ya Hey.


Dal, amit már nem bírsz meghallgatni

Nóták a férfias kanosságról.


Dal, amit bárcsak te írtál volna

Son Lux: Dream State.


Zene, amitől boldog leszel

Röyksopp: Running To The Sea.


Kedvenc heartbreak lemez

Goldfrapp: The Singles.


Zene, ami elgondolkodtat

Patti Smith dalai.


Kedvenc zene utazáshoz

4117.jpgAmorf Ördögök: Molylepke minibár.


Kedvenc zene szexhez

Laurie Anderson: O superman.


Kedvenc szombat esti bulizene

Grimes: Oblivion.


Kedvenc vasárnap reggeli pihenős zene

30y: A szerelem mindig.


Kedvenc friss, idei lemezek

Kendrick Lamar: DAMN..


Kedvenc őszi zene

Charlotte Gainsbourg: Rest.

fotó: Jene Sándor


NEM VOLT ELÉG? A ZENEKAR BILLENTYŰS-DALSZERZŐJÉVEL, FODOR MÁRIUSSZAL IS LEMEZTÁSKÁZTUNK MÁR.


a Magashegyi Underground november 25-én, most szombaton lép fel az Akváriumban, Facebook-eseményoldal


a legfrissebb Magashegyi-video, Itt leszel


Bíborkáék tavalyi lemeze, a Talált tenger

https://recorder.blog.hu/2017/11/24/lemeztaska_bocskor_biborka_magashegyi_underground
Lemeztáska – Bocskor Bíborka (Magashegyi Underground)
süti beállítások módosítása