Az LCD Soundsystem szerint ma minden dal ugyanarról szól

2017.08.17. 10:00, Frontrecorder

kcd.jpg

Májusban egyszerre két dalt is megosztott visszatérő albumáról az LCD Soundsystem, és most itt egy újabb, melyből kiderül, hogy James Murphy nincs túl jó véleménnyel arról a zenéről, ami a rádióban szól. Nem mintha ezt nem gondoltuk volna.

Szeptember elsején jelenik meg a negyedik LCD Soundsystem-album, melyet az eredeti tagság - közte Nancy Whang és a transznemű Gavin Russom - rögzített. Az american dream című lemezről (kisbetűs amerikai álom - véletlen az írásmód? aligha!) már ismerjük a vintage szintipopos címadó dalt, illetve a posztpunkos call the police-t, újabb beharangozó single-ként pedig a nyolcvanas évek eleji italodiszkót idéző tonite-ra esett a választás, mely már klipet is kapott. A dal meglehetősen találó látlelet a mai felszínes, kiüresedett életről úgy általában, a közösségi média személyiségtorzító hatásairól és a mai zene uniformizáltságáról konkrétan; "Everybody's singing the same song" - ez a nyitó sor, később a lírai én a sikert őszintén köszöni a fogyasztói pszichológiának. De előkerülnek Murphy kedvenc támái is, az öregedés, az élet és a kúlság múlandósága - nagyon elemében van, persze a rá jellemző keresű gúnnyal/(ön)iróniával ("I sound like my mon"). A dalhoz stílszerű és stílusos, a korai nyolcvanas évek tévéfelvételeinek esztétikáját imitáló performance video készült, íme:


az album dallistája és - szándékosan olcsó, szimbolikájában egyértelmű - borítója:

01. oh baby
02. other voices
03. i used to
04. change yr mind
05. how do you sleep?
06. tonite
07. call the police
08. american dream
09. emotional haircut
10. black screen

lcdcover.jpg

Címkék: lcd soundsystem
https://recorder.blog.hu/2017/08/17/az_lcd_soundsystem_szerint_ma_minden_dal_ugyanarrol_szol
Az LCD Soundsystem szerint ma minden dal ugyanarról szól
süti beállítások módosítása