What The FAQ – Gerendai Károly

2017.07.30. 23:08, rerecorder

gerendai_karoly_mgb_5484.jpg

Gerendai Károly Közép-Európa piacvezető rendezvényszervező vállalkozásának, a Sziget Kft.-nek az alapítója, az ország egyik legsikeresebb üzletembere – övé az első magyar Michelin-csillagos étterem, a Costes is. Az idén 25. jubileumát ünneplő Sziget fesztivál mellett a tavaly indított, ezen a nyáron már teljes gőzzel üzemelő Lupa Tó strandparadicsom felfuttatásán dolgozik. Az 53. Recorder magazin What The FAQ-interjúja következik a bő egy hét múlva startoló Sziget elé.

Mi a legkorábbi emléked?

Kisgyerekkoromban Kőbányán laktunk és a nagypapám sétálás címszóval elhordott egy kocsmába. A hely nevére már nem emlékszem, de arra igen, hogy ez egy rendszeres program volt.


Mi volt a gyerekként elkövetett legnagyobb hülyeséged?

Négyéves koromban költöztünk ki Gödöllőre, tíz voltam, amikor visszaköltöztünk Budapestre, úgyhogy a kettő között volt valamikor a vége felé, hogy egyszer a rendőrök vittek be az iskolába. Elindultam otthonról, de útközben láttam egy cseresznyefát egy udvarban, bemásztam, szedtem róla és rám hívták a rendőröket.


Ha visszamehetnél az időben, milyen tanácsot adnál a tinédzserkori önmagadnak?

Azt, hogy vegyem komolyabban az angoltanulást.


Mit jelent számodra a testvér fogalma?

Van két testvérem, de a gyerekeim is hárman vannak testvérek, úgyhogy ez nekem leginkább konkrét személyeket jelent.


Mit jelent számodra az újrakezdés?

Számomra azért nem jelent túl sokat, mert ahhoz, hogy valamit újrakezdhess, valaminek le kell zárulnia, én pedig nem vagyok az a típus, aki könnyen felad és lezár dolgokat. Ezért nem is mondom, hogy jellemezne az újrakezdés. Nálam inkább folyamatok vannak. Van, amikor valamivel aktívabban foglalkozom, van, amikor kevésbé, de olyanra nem nagyon van példa, hogy valamit elengedtem, aztán újrakezdtem volna.


Miben hiszel?

Nem vagyok vallásos, de hiszek az adott szóban. Hiszek abban, hogy mindent meg lehet beszélni.


Mit tekintesz küldetésednek?

Nincs különösebb küldetéstudatom. Ha valamit fontosnak tartok, akkor azt szeretném megvalósítani, de az álmaim megvalósításának sem küldetéstudattal állok neki.


Mi motivál legjobban az életben?

Ha megvalósíthatom az álmaimat, az motivál.


A magyar nép nem politikára termett, igaz vagy hamis?

Szerintem ebben a kérdésben nem fontos a náció. Annyi inkább, hogy a magyar népnek nem volt még ideje igazán megtanulni azt, hogy a politika nem valami tőle független dolog, hanem neki kellene irányítania a saját sorát.


Mi a legnagyobb erényed?

Hogy alapvetően megoldáscentrikus valaki vagyok, aki ha kell, kész a kompromisszumra is. Abban hiszek, hogy a kompromisszumos megoldás is megoldás.


És a legnagyobb bűnöd?

Talán az, hogy a nagyfiam gyerekkorából kimaradtam.


Kedvenc káromkodásod?

A feleségem azt mondja, hogy a ’b…a meg’-et használom a legtöbbet.


Hány kávé egy nap?

Nulla. Kólázom helyette.


Mit énekelsz a zuhany alatt?

Alapvetően kádban fürödni szeretek, de nem nagyon szoktam énekelni.


Vinyl vagy cd vagy streaming?

Leginkább cd, az autóban.


Melyik koncert volt rád a legnagyobb hatással?

Tizenkét-tizenhárom éves koromban, 1983 körül voltam először nagy rockkoncerten, az egy P. Mobil volt és nagyon nagy hatással volt rám.


Számodra legfontosabb Sziget-koncert?

David Bowie, 1997-ben. Másodiknak a Prince-t mondanám, de a Bowie talán annál is nagyobb élmény volt.


Kedvenc külföldi fesztiválod?

A legtanulságosabb a belga Tomorrowland volt.


Kedvenc fogásod?

Rakott krumpli vagy túrós csusza.


Kedvenc borod?

Antialkoholista vagyok, úgyhogy nincs kedvenc borom.


Kedvenc strandod?

Most egyértelműen a Lupa, ahol tavaly óta csináljuk a prémium strandot, eddig két strandszakasz van készen.


Rádió vagy tv?

Rádió, mert nagyjából nyolc éve nem nézek tévét. Még leginkább a Petőfi, de alapvetően inkább igyekszem cd-t hallgatni az autóban.


Kedvenc film?

Picasso kalandjai. De sok más is van.


Kedvenc kortárs képzőművész?

Gyűjtöm a kortárs képzőművészeti alkotásokat, így nehéz megnevezni egy kedvencet, de talán Tarr Hajnalka. Most éppen talán ő, de sok kedvenc van: Bukta Imre is, Lugossy Laca is. Örülnék annak is, ha lenne egy Basquiatom.


Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással?

Elég meghatározó volt Hamvas Bélától a Karnevál. De nagyon szerettem Sánta Ferenctől Az ötödik pecsétet is.


Kivel szeretnél közös fotót magadról?

Nem vagyok szelfizős, nem szoktam közös fotókat készíteni, de talán a dalai lámával.


Félig tele vagy félig üres a pohár?

Mindenképpen inkább félig tele. Alapvetően optimista típus vagyok.


Magyarnak lenni annyi, mint...

… magyar anyanyelven beszélni.


A boldogság egy...

… állapot.


A szeretet…

… egy fontos érzés.


A szerelem…

… egy inspiráló állapot.


A tehetség…

… jó, ha van.


A legféltettebb kincsem...

… a családom.


Mi történik velünk, amikor meghalunk?

Jó lenne tudni. Az biztos, hogy onnantól nem mi irányítjuk a dolgokat.


Mondj valamit magadról, amit még soha nem árultál el egyetlen interjúban sem!

Édesanyám allergiás volt a darázscsípésre, engem viszont még soha nem csípett meg egy sem, így nem tudom, hogy örököltem-e az allergiát. Szóval ez egy frászom, hogy majd egyszer akkor fog kiderülni, amikor megcsíp egy darázs.

interjú: Dömötör Endre
fotó: Mózsi Gábor - Rockstar Photographers


TOVÁBBI GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉS-VÁLASZOK MAGYAR ZENEKÖZELI ALKOTÓKKAL, FILMESEKKEL, IRODALMÁROKKAL, KÖZÉLETI SZEMÉLYISÉGEKKEL.

https://recorder.blog.hu/2017/07/30/what_the_faq_gerendai_karoly
What The FAQ – Gerendai Károly
süti beállítások módosítása