Lemeztáska – Hangácsi Márton

2017.07.19. 14:29, rerecorder

hm-39.jpg

Hangácsi Márton dalszerző-előadó a zenekaros korai korszaka után utcazenéléssel pallérozta magát és az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet vívott ki, elsősorban önmagát loopoló szólókoncertjeivel. Rádióbarát folkos popdalaiból májusban jelent meg a Recorderen debütált My True Fairy Tale című bemutatkozó nagylemez.

Első zenei emlék

51z9prnb23l.jpgValószínűleg nem ez volt az első emlék, de ami régről ragadt meg, az az, amikor mentünk Sopron felé, a rádióban mindig a Fool’s Garden Lemon Tree című dala szólt. Egyszer el is hangzott, hogy olyanok, mint a Beatles. Szerintem nem.


Első lemez, amit saját pénzből vettél

Brigád: Az élet szép. Fogalmam sem volt a zenekarról, talán Junkies cd-t akartam venni, de az nem volt és helyette ajánlották ezt. Rengeteget hallgattam.


Zene, ami zenélésre inspirált

A Sum 41-klipekben tetszett, ahogy gitároznak, ez volt az első inspiráció. Az utóbbi években elég sok olyan zene van, ami egyből arra késztet, hogy leüljek és eljátsszam. Most éppen Imagine Dragons: Thunder.


Meghatározó koncertélmény

Mando Diao, Bastille és Florence And The Machine. Ezek mind a Szigeten voltak, és mind arra ösztönöztek, hogy jobb legyek. Jó látni ezeknél a nagy külföldi produkcióknál a profizmust, és azt a rengeteg munkát, ami mögötte van. Ezek nagyon inspirálnak. Persze, ha itthon látok ilyet, az is, de egy itthoni zenekarnak kevesebb alkalommal van lehetősége egy akkora stábot megfizetni.


Hatások az indulásodkor

erik_sumo.jpgIndult a Tankcsapdával, aztán Hobo, majd hiperkarma, aztán Erik Sumo Band.


Kedvenc magyar lemez

Erik Sumo Band: My Rocky Mountain (2005). Az abszolút favorit magyar zenekar (volt) számomra. Nagyon jók voltak a dalok és nagyon becsültem a kísérletezős hangszerelést. És hát Harcsa Vera és Kiss Erzsi egy zenekarban, mint frontemberek. Kár, hogy már nincs. És a 30Y: No. 4 (2008). A 30Y-t nem tudom megunni, tökéletesek a szövegek és szeretem a Beck-féle harmóniákat. Nagyon egyedi és kiemelkedő az egész.


Kedvenc magyar dal

30Y: Öltöztetnéd megint. Hallgatod a dalt és már bele is képzelted magad a szituációba. Mindig szívesen hallgatom.


foo_f.jpgKedvenc rocklemez

Foo Fighters: Echoes, Silence, Patience & Grace (2007).


Kedvenc dalszerző-előadó lemez

Ed Sheeran: X (2014).


Kedvenc soullemez

Ray Charles: Ray Charles (1957).


Minden idők legjobb lemezei

are_you_experienced_us_cover-edit.jpgJimi Hendrix Experience: Are You Experienced (1967).  Évek óta nem hallgattam, de ha ma jelent volna meg, akkor is ütős lenne. De ez ötven éve készült. Egészen hihetetlen. RHCP: Blood Sugar Sex Magic (1991). Ezt is régen hallgattam, de nincs egy unalmas pillanata sem. Ed Sheeran: X (2014). A modern énekes-dalszerzőknek elég magasra került ezzel a mérce. Szinte minden dala tökéletes.


Lemezgyűjteményed legkülönlegesebb/legértékesebb darabja

Mivel alig van lemezem, a saját lemezeim a legfontosabbak. (nevet)


Olyan zene, ami nagyon elüt a stílusodtól, mégis nagyon szereted

Rage Against The Machine. Nemrég kaptam rá, de nagyon visz magával.


Bűnös zenei örömöd

Néhány Avicii-dal. Jók a dalszerzői. (nevet)


Dal, amit már nem bírsz meghallgatni

Ebben a pillanatban nem tudom megmondani, de az éppen futó slágerek néhány hónap múlva elkezdenek zavarni. Emlékszem a Rolling In The Deepet imádtam, aztán egyszercsak meghallottam és idegesített.


Dal, amit bárcsak te írtál volna

Ebből nagyon sok van. Van olyan, ami nem túl ismert, de jó lett volna, ha nekem ugrik be: Unkle Bob: Satellite. Illetve van olyan, amit a jogdíj miatt szívesen írtam volna. Taylor Swift: Shake It Off. És van a kettőnek metszete, szerencsére ebből van a legtöbb. Passenger: Let Her Go, Ed Sheeran: Thinking Out Loud.


Zene, amitől boldog leszel

jack-johnson-in-between-dreams-vinyl-lp-univb0004149012.jpgJack Johnson: Better Together. Szerintem nincs ember, aki ettől a daltól nem derül kicsit jobb kedvre.


Kedvenc heartbreak lemez

Ilyen nincs.


Zene, ami elgondolkodtat

A régebbi Coldplay-dalok. Ha szövegileg nem is, de hangulatukban mindig erre ösztönöznek. Mondjuk a Mylo Xylotóig.


Kedvenc zene utazáshoz

James Bay: Need The Sun To Break.


Kedvenc zene éjszaka, sötétben hallgatni

Alt-J.


Kedvenc zene szexhez

Bármi.


divide_cover.pngKedvenc szombat esti bulizene

Én az ülve-bulizós típus vagyok, így ugyanazok a kedvencek, mint amúgy. A szórakozóhelyeken pedig a húsz-harminc bpm-mel felgyorsított remixektől rosszul vagyok.


Kedvenc vasárnap reggeli pihenős zene

Attól függ, milyen volt a szombat. A vasárnapokat szeretem csendesen tölteni, ha már az egész hét a zenéről szól.


Kedvenc friss, idei lemezek

Ed Sheeran: Divide.


Hangácsi Márton ma a Campus fesztiválon lép fel, aztán július 25-én Taliándörögdön a Művészetek Völgyén, július 28-án pedig a mezőtúri East Festen.


Hangácsi bemutatkozó nagylemeze, a My True Fairy Tale (amely a Spotifyon is meghallgatható): 


fotó:
Sémpár Anna

Hangácsi Márton Facebook-oldala

https://recorder.blog.hu/2017/07/19/lemeztaska_hangacsi_marton
Lemeztáska – Hangácsi Márton
süti beállítások módosítása