Sűrű időszakot zárt június elején a Cseh Tamás Program nemzetközi jelenlétet erősítő márkája, a HOTS - Hungarian Oncoming Tunes. Előbb egy húszfős delegáció vett részt a cannes-i MIDEM-en, a hónap első hétvégéjén pedig három magyar produkció is fellépett a lengyelországi Seazone showcase-fesztiválon.
Az európai zeneipar egyik legfontosabb eseményén, a cannes-i MIDEM-en soha korábban nem volt magyar pavilon, idén azonban egy húszfős delegáció képviselte a magyar könnyűzenét a legnagyobb európai zenei vásáron. A több mint háromezer nemzetközi szakmabelit és 35 ország delegáltjait fogadó MIDEM-et egy zárt kerekasztal-beszélgetés előzte meg Budapesten: a francia szervezők ekkor mérték fel a magyar könnyűzene láthatóságához szükséges stratégiai lépéseket. A nyílt jelentkezéses delegáció tagjai pedig három napon át értékesíthették és mutathatták be katalógusaikat, dalaikat a világ legfontosabb zeneipari szakembereinek, sync ügynökeinek, publishereinek. A pavilonban való jelenléten túl egy Meet the Hungarians nevű villámtárgyalás-sorozat, speed meeting is megrendezésre került.
A MÖRK MESÉL A SEAZONE-OS ÉLMÉNYEIRŐL.
A második alkalommal megrendezett sopoti SeaZone nemcsak a lengyel piac zeneiparát, hanem a brit és német piacot is igyekszik összehozni. A tengerparti showcase és konferencia lényege, hogy bemutassa a közép-kelet-európai zene diverzitását, idén először pedig egy magyar helyszín is kinyithatott: a TAN nevű klubban az esemény főnapján, szombaton állt színpadra a Nagy-Szín-Pad!-döntős Mörk, a BBC Radio által rotációban játszott Belau és iamyank, a HOTS első tematikus lengyelországi aktivitásán.
fotó: MIDEM
MÉLYEN KIVÁGOTT RUHÁK ÉS A ZENEIPAR NAGY TITKA – BESZÁMOLÓ A MIDEMRŐL.
A cikksorozat a Cseh Tamás Program együttműködésével készül.