Kelly Lee Owens: Kelly Lee Owens (lemezkritika)

2017.06.13. 10:25, rerecorder

kelly_lee_owens_kimhiorthy5.jpg

Ápolónőből shoegaze-basszusgitár, abból artpop-technoproducer. Kelly Lee Owens dolgozott Daniel Avery-vel, új lemezén Jenny Hval énekel. Jó társaság, figyelemreméltó zene.

kelly_lee_owens.jpgKiadó: Smalltown Supersound

Megjelenés: 2017. április

Stílus: artpop-techno

Kulcsdal: Anxi (featuring Jenny Hval)

A walesi énekes-zenész Manchester érintésével (iskola, ápolónői mellékállás) kötött ki Londonban, gyakornokoskodott az XL Recordings-nál, menő lemezboltokban (Pure Groove, Rough Trade, Sister Ray) dolgozott és a klassz The History Of Apple Pie shoegaze/indie-zenekarban basszusgitározott-vokálozott. Csakhogy az együttes két jó 2013-as, 2014-es lemez után sem fordult komolyra, ő viszont Pure Groove-os munkatársa, Daniel Avery révén egyre inkább elmerült az elektronikus zenékben. Három számban is szerepelt társszerző-énekesként Avery 2013-as kiváló dronetechno debütjén, később dolgozott Ghost Culture-rel is, majd 2015-től 12”-en, EP-ken mutatta meg magát és dreampopos vokálokat és textúrákat, minimal technós, tech house-os, pop ambientes alapelemekkel keresztező sajátos megszólalását. Első albuma szépen felépített, személyes, hatásos zene, vendégszerepel rajta Jenny Hval, tiszteletet kap Arthur Russell és a háromnegyed óra során Owens egyszerű eszközökkel hoz létre karaktereset.

8.5/10

Dömötör Endre


az új lemez: 

https://recorder.blog.hu/2017/06/13/kelly_lee_owens_kelly_lee_owens_lemezkritika
Kelly Lee Owens: Kelly Lee Owens (lemezkritika)
süti beállítások módosítása