Klippremier! Lucrecia Protellor: Profile Picture

2017.06.07. 11:30, Frontrecorder

lucrecia.jpg

Kollár-Klemencz Gergely az általunk ismert legtermékenyebb hálószobazenész, aki Lucrecia Protellor néven osztja meg valahová az indietronica és a kísérleti elektronika metszetébe eső sajátos felvételeit, melyek gyakran reflektálnak korunk jelenségeire. Legújabb dalában a közösségi média személyiség-alakító hatásait veszi célba, a témát pedig szemléletesen tükrözi a hozzá forgatott kvázi profilvideóban.

"Driftelő szerelmesek, akik szakításra vannak ítélve, mert nem tudnak meglenni egymás mellett, még akkor sem, ha úgy lógnak, mint egy kiállításon a képek a falon. Na de miért?" - feszegeti tovább a Profile Picture című dalával felvetett kérdéseket Gergő, ahogyan ezt teszi a klipjében is. "A klip, mint minden, önmagunk kereséséről szól. A profilképek talán sokat elárulnak az aktuális énképünkről, vagy úgy egyáltalán arról, hogy miben vagyunk éppen, vagy minek szeretnénk látni, láttatni magunkat. Ezt a helyzetet boncolgatja a videó a neurotikus pózolással, profilképkereséssel, amely arról beszél, hogy nem igazán lehet önmagunkat végleg jól megragadni egy profilképben, egy képpel a falon, mert valahogy mindig ráununk az egyszer önmagunak hitt beállításokra, és - nekem legalábbis - az a felszabadító az egészben, ha a mozgással, dinamikával azonosulok, de még talán azzal sem." Ezt az "üzenetet" sulykolja hatásosan a monoton zakatoló dobalapra kásásan daráló és szirénaszerűen vinnyogó gitárokat húzó posztpunkos dal, amely spontán született, ahogy az Gergőnél megszokott. "Egyik reggel felkeltem (nem aludtam tovább) és csodák csodájára sikerült, mert a THe pUnch frontembere, Jim lefőzött egy koffeinmentes kávét (amiben volt koffein), és megláttam a basszusgitárját, ami egy Fender Jazz Base (bass) volt. Megkérdeztem, hogy kölcsönkérhetem-e, ő meg belém fojtotta a szót, és azt mondta, 'vigyed' (nem így volt). Aztán rádugtam a gépre egy Bass Blower pedálon keresztül, és adta magát a szám alap témája. A többi is könnyen megadta magát ezek után (nem így volt)."

https://recorder.blog.hu/2017/06/07/klippremier_lucrecia_protellor_profile_picture
Klippremier! Lucrecia Protellor: Profile Picture
süti beállítások módosítása