What The FAQ – Deák Kristóf

2017.05.06. 12:12, rerecorder

kristof_deak_2016_photo_by_nicholas_laclair.jpg

A 34 éves, friss Oscar-díjas rendező, Deák Kristóf ugyan zenésznek indult, zongorázott és egy Kockás fülű nyúl nevű gimnáziumi zenekarban basszusgitározott is, de aztán elsodródott a filmezés felé, 2006-ban diplomázott a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, majd Londonban végzett rendezői mesterszakot. Mindenki című, iskolai énekkarról szóló kisjátékfilmjével a februári  Los Angeles-i díjkiosztón felért a szakma egyik csúcsára.

Mi a legkorábbi emléked?

Nagypapáméknál egyik késő este felébredtem és kimásztam a kiságyból. Benyitottam a nagyszobába, és a sötétségből kilépve arcon vágott a sok fény. Kérdeztem, hogy mi ez a furcsa érzés, mintha csikiznék a szememet. Mondták, hogy káprázik a szemem.


Mi volt a gyerekként elkövetett legnagyobb hülyeséged?

Nagyon megjött az önbizalmam a játszótéren, mígnem elvétettem egy fogást a mászóka tetején és négy métert zuhantam a hátamra. Három percig nem kaptam levegőt, azt hittem, megfulladok.


Ha visszamehetnél az időben, milyen tanácsot adnál a tinédzserkori önmagadnak?

„Nem elég az ötlet, meg is kell írni elejétől végéig azokat a számokat.”


Mit jelent számodra a testvér fogalma?

Nem egy elvont fogalom: a két húgomat, Emesét és Borit.


Mit jelent számodra az újrakezdés?

Párszor megesett már: váltottam karriert – bár egy ideje már csak a filmszakmán belül –, országot többször is. Sosem könnyű, de mindig annyit tanul az ember belőle.


Te miben hiszel?

Abban, hogy minden ember az empátia képességével születik, és ha nem ölik ki belőle, képes átérezni és átélni egy másik ember fájdalmát vagy örömét.


Mit tekintesz küldetésednek?

Azt, hogy olyan ember tudjak maradni, akivel szóba állnék, miközben egyre nagyobb szabású terveket valósítok meg.


Mi motivál a legjobban az életben?

A szépség – ami persze jöhet sötét, borzongató vagy keserédes irányból is.


WHAT THE FAQ ROVATUNK KORÁBBI INTERJÚI ERRE.


A magyar nép nem politikára termett, igaz vagy hamis?

Ha nem lenne igaz, akkor vajon politizálnánk ennyit, minden második mondatunkkal?


Miért fontos a politikai szerepvállalás?

Miért, fontos?


Mi a legnagyobb erényed?

Türelmes vagyok.


És a legnagyobb bűnöd?

Szétszórt vagyok és késős, de nagyon.


Kedvenc káromkodásod?

„Hogy a bőgőtokba heggesztett teszkógazdaságos k*rvaannyát neki!” – de sajnos még nem volt alkalmam használni.


Hány kávé egy nap?

Minimum kettő.


mindenki.jpgMit énekelsz a zuhany alatt?

Inkább a kocsiban szoktam. Például az Are You Gonna Be My Girl-t (a Jet dala – a szerk.).


Vinyl vagy cd?

Cd.


Melyik koncert volt rád a legnagyobb hatással?

Amikor a Muse először járt Magyarországon, az nagyot ütött. A szigetes Jovanotti volt a legeufórikusabb.


Kedvenc három lemezed?

Kispál és a Borz: Bálnák, ki a partra, Gershwin: Kék rapszódia (Prágai szimfonikusok), The Prodigy: The Fat Of The Land.


Rádió vagy tv?

Rádió, mindörökké.


Tévéműsor, amit nem hagynál ki?

Csak fikciós tévéműsort nézek. Sorozatok vannak, például ki nem hagynám a Rick and Morty következő évadát.


Film, ami a legnagyobb hatással volt rád?

Macskafogó!


Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással?

Kurt Vonnegut: Macskabölcső és Füst Milán: Ez mind én voltam egykor.


Kivel szeretnél közös fotót magadról?

Meryl Streeppel, mert majdnem összejött, de mégsem.


Félig tele, vagy félig üres a pohár?

Félig tele!


Magyarnak lenni annyi, mint...

… érteni, amit a hátad mögött mondanak rólad a londoni metrón.


A boldogság...

… egy többezer méter magas hegyről óceáni naplementét nézni, és nem gondolni egy percig sem a munkára.


A szeretet…

… annak felismerése, hogy a másik is kábé ugyanazt éli át, amit te, és ő is szeretné, ha valaki megdicsérné, hogy milyen bátran viseli.


A szerelem…

Lux Elvira szerint a szexuális vágy romanticizált változata.


A tehetség…

… képesség arra, hogy lelki törés nélkül újra és újra és újra elrontsd, egészen addig, míg végre jól sikerül.


A legféltettebb kincsem...

… mondhatnám, hogy a laptopom, de az csak a rajta lévő munkaanyagok miatt. Az egyetlen tárgy, amitől tényleg nem szívesen válnék meg, az a jegygyűrűm.


Utoljára akkor sírtam, amikor...

… elbúcsúztam a Nagypapámtól.


Mi történik velünk, amikor meghalunk?

Sokan megsiratják azt, ahogyan csak mi ismertük őket.


Mondj valamit magadról, amit még soha nem árultál el egyetlen interjúban sem.

Félek a fodrászoktól.


fotó:
Nicholas Laclair


a Mindenki előzetese: 


így vette át az Oscart a rendező: 

https://recorder.blog.hu/2017/05/06/what_the_faq_deak_kristof
What The FAQ – Deák Kristóf
süti beállítások módosítása