Magyarradar - Peter Polgar

2017.03.12. 17:07, Frontrecorder

image6.jpg

A filmzeneszerű elektronika akkor igazán hatásos, ha a hallgatásakor azt kívánjuk, bárcsak tényleg lenne hozzá film is. Ez az érzés különösen erős Peter Polgar esetében, aki a kortárs basszuszenék (dubstep, grime, footwork) modern nagyvárosi életet leképező sötét hangulatait (és ritmusképleteit) ötvözi hasonlóan parás filmzenei (leginkább sci-fi) atmoszférákkal. A fiatal zeneszerző-producer a napokban adta ki Phantom Love Syndrome című lemezét, egy albumtrilógia záró darabját, itt felvázolja a saját alkotói (nem fantom-) képét  

548850_10152185938900112_1817561424_n.jpgIndulás: 1990-ben születtem, lényegében nagyjából 15 éves koromban kezdtem el számítógépes programokkal zenéket készíteni. Előtte soha nem is zenéltem.

Honnan: Budapest.

Stílus: bass music (jungle, UK garage, old school dubsptep, grime) és filmzene.

Hatások: Rengeteg, tudatos és nem tudatos egyaránt. A Nickelodeon csatorna, a Star Trek, komolyzene, filmzenék (Hans Zimmer, Don Davis, Thomas Newman-től a Magas barna férfi felemás piros cipőben, és sok más), régi dubstep előadók (Skream, Benga, Cotti, Mala, Silkie, Youngsta, Loefah, El-B és a többiek). De nagyon szeretem még a régi diszkózenét és a funkot. A mai zenéből pedig a Knife, Sango, Lone, Benton, Mickey Pearce, hogy csak párat említsek.

Kiadók: Albatross Records. Lényegében ez egy saját kezdeményezésű kiadó. Eddig csak a saját zenéimet jelentettem meg így, de a jövőben lesznek más előadóktól is kiadványok.

Történet: A zenei pályám lényegében egy terápiás folyamatnak írható le. Történik valami az életben, és zeneileg próbálom feldolgozni. Persze ez nem minden zenémre igaz, de a Phantom Love-sorozatra igen. A három album arról az érzésről szól, amikor már nincs az a bizonyos másik, meg arról, ami azután történik. A zeneírás számomra így egy nagyon személyes dolog. De a sok kis rossz és jó, amikről a zenék szólnak végül egy nagy jó dologgá válik, egy albummá. Lehet, ez kicsit Oravecz Coelhósan hangzik, de zenében beszélni ezekről a dolgokról sokkal jobb, mint írásban vagy szóban. Ezért is szerettem így kiadni magamból ezeket az érzéseket.
A zeneszerzési folyamat változó. Általában a dallamot készítem el először. Az vagy utcai dúdolásból születik, vagy felkelve álmomból. De sokszor csak úgy kísérletezek a gépen. Aztán szépen felpötyögöm az FL Studio szoftverben. Kizárólag azzal dolgozom, mert abban tudom a legjobban megvalósítani az ötleteimet. Van úgy, hogy sampingelek régi dolgokat (lemezről, netről), de használok saját zajokat és zörejeket is. Imádom a vihar hangját. Aztán jönnek a dobok. A Roland TR-808 emulátor a kedvencem, azok az öblös break dance-es mélyek. Szeretem a Native Instrument dolgait: Kontakt, Reaktor, Absynth, FM8  - zseni mind. De nagyon bírom az Arturia Minimoogot is, ami az eredeti moduláris szint digitalizált változata. Mindent szoftveresen oldok meg, egérrel bepötyögve, megvan a varázsa. Mentségemre szóljon, hogy most vettem egy midi zongorát, és nagyon szeretem. Amúgy a mastering folyamat is otthon zajlik, lényegében van egy mini stúdió a mini lakásomban.

Megjelenések: Albatross (2010), I Lost My Past In My Past (2011), Phantom Love (2012), The Phantom Returns (2014), Phantom Love Syndrome (2017).

Küldetés / Jövőkép Filmzenéket szeretnék írni igazi filmekhez, és megcsinálni egy saját animációs filmet. (mivel motion designer vagyok civilben).

Mellékprojektek: Az ember tragédiájára készített installáció volt a diplomamunkám, annak a zenei anyagát is én készítettem, és szeretném majd kiadni valamikor.

Szexepil: kék szemem van, meg egy Wartburgom.

Legnagyobb elismerés/eredmény: két éve az imPro School 12 órás zenei producer versenyének megnyerése. V150R barátommal közösen indultunk, nagyon nagy élmény volt.


Peter Polgar Phantom-albumtrilógiájának záró,.egyben legoldottabb hangulatú darabja:

https://recorder.blog.hu/2017/03/12/magyarradar_peter_polgar
Magyarradar - Peter Polgar
süti beállítások módosítása