Lemeztáska – Nomad

2016.12.05. 15:43, rerecorder

nomad.jpg

A klasszik rockos Nomad ősszel mutatta be - többek közt - a Minden történet dallal beharangozott harmadik nagylemezét Márványmenyasszony címmel, most a zenekar frontembere, Juhász Marci és gitárosa, Jánosi 'Cicó' Szabolcs kalauzol kedvenc zenéi és inspirációi közé.

Első zenei emlék

Cicó: - Amikor valaki megmutatta az Animals House Of The Rising Sun számát gitáron, egészen pontosan Kazincbarcikán, a Szabó Lajos úton. Akkora hatással volt rám, hogy ezt követően meg is alakult az első zenekarom, a Patikus, amiből később lett a Nagymama Lekvárja Reakció Csoport.

Marci: - Apa nagyon nagy zene őrült, én hamarabb tomboltam zenére, mint hogy járni tudtam volna. A rokonságomban egyébként is nagyon sok zenész van, családi bulikon mindig előkerültek a hangszerek. Akár családi zenekart is alapíthattunk volna és talán híresebbek is lennénk, mint a Kelly Family. De végül nem tettük, mert sokan kopaszok a családban - nekünk nincs olyan hosszú, szőke, göndör hajunk, mint Kelly-éknek.


Első kazetta, amit saját pénzből vettél

Cicó: Pontosan nem emlékszem már, mert régebben a rádióból lehetett felvenni dolgokat kazettára. Az úgynevezett műsoros, eredeti kazi ritka volt: sokszor még a maszek hanglemezboltok is fusiban gyártották a kazettákat. Volt úgy, hogy vettem egy Metallica-kazit Miskolcon a Lajostól, az akkori hanglemezboltostól, és csak hónapokkal később derült ki, hogy azon egy dallal kevesebb van. De nem egyszer a számok végét lehalkították, ha látták, hogy fogy a szalag. (röhög)

Marci: Nem vettem saját pénzből, mert apa mindent begyűjtött, ami engem is érdekel, így lenyúltam az övét.


Zene, ami zenélésre inspirált

black_sabbath_heaven_and_hell.jpgCicó: Jimi Hendrix, Black Sabbath Heaven and Hell és Mob Rules lemezei.

Marci: A Roundabout a Yes-től, aztán Deák Bill Gyula Rossz vér lemeze, illetve Kazincbarcika legjobb két hangja: Sándor Pali és Zakó, akit tavaly veszítettünk el. És persze Freddie Mercury.


Meghatározó koncertélmény

Cicó: Ez nehéz kérdés, és hirtelen, ha meghatározót kellene mondanom, nehezen menne, mert egyrészt nem a koncerteken dőltek el nálam a dolgok soha, valamint sok nagy kedvencem volt, akit nagyon vártam, de kivétel nélkül mind csak árnyékai voltak élőben annak, amit a lemezen lehetett hallani tőlük. Gitárosként a legnagyobb élmény Philip Sayce - ő korábban a Jeff Haley Bandben játszott -,  koncertje volt, ami nekem olyan érzést adott, mintha Jimi Hendrixet láthattam volna élőben.

Marci: Sok koncerten voltam gyerekként apával, de ami igazán nagy hatással volt rám, az Deák Bill Gyula volt 2000-ben, és 2009-ben az AC/DC.


Hatások a Nomad indulásakor

Cicó: Nem igazán van ilyen, ugyanis határozott törekvésünk volt, hogy elkerüljünk más hatásokat.

Marci: Rám abban az időben sok minden volt hatással, például akkor lett vége egy sztár-gyár reality adásfolyamnak, amin én is részt vettem, és amivel talán nincs is gond. Annyi talán a probléma vele ,hogy elhúzzák a mézesmadzagot az orrod előtt, hogy mekkora király és tehetség vagy, és amikor vége az egésznek, simán félredobnak.


Kedvenc magyar lemez

Cicó: Edda 1-2.

Marci: Deák Bill Gyula: Rossz vér, az összes az ős-Bikinitől, illetve az East: Rések a falon albuma.


Kedvenc magyar dal

Cicó: Quimby: Autó egy szerpentinen.

Marci: Sok ilyen van, nem tudnék egyet kiválasztani.


Kedvenc klasszik rocklemez

Cicó: AC/DC: Back In Black.

Marci: Ha-ha, ugyanaz, mint Cicónak.


Kedvenc klasszik metállemez

metallica_ride_the_lightning_cover.jpgCicó: Metallica: Ride The Lightning.

Marci: Nem igazán hallgatok metalt.


Kedvenc modern rock/metallemez

Cicó: Deftones: White Pony.

Marci: Nem azért, mert Leander a haverom, de a Leander Kills nagyon király!


Minden idők legjobb lemeze

Cicó: Yes: 90125.

Marci: Nekem fogalmam sem volt arról, hogy mi az a Bedlam, és már nagyon untam, hogy mindenki azzal jött oda a koncerteken Cicóhoz, hogy „Bedlam nem lesz?” Ezért végül belehallgattam, és elég rendesen szájba vert. Néha a beállások alatt szokott tolni Cicó 1-2 gitártémát, és bizony ráz a hideg olyankor. Szóval nekem most az Inside Ash.


Lemezgyűjteményed legkülönlegesebb/legértékesebb darabja

Cicó: Nincs lemezgyűjteményem, és igazából magnetofonom sincs. Sőt, semmilyen lemezem sincs.

Marci: Számomra a legutóbbi két Nomad-lemez a legértékesebb. 


Olyan zene, ami nagyon elüt a stílusodtól, mégis nagyon szereted

Cicó: ABBA.

Marci: Kövezzetek meg, de Majkának van néhány jó lemeze.


Bűnös zenei örömöd

Cicó: Három szóval tudnám összefoglalni: Marshall, Gibson, Fender.


Dal, amit már nem bírsz meghallgatni

Cicó: Metallica: Enter Sandman.

Marci: Magna Cum Laude: Pálinka dal.


Dal, amit bárcsak te írtál volna

Cicó: Lynyrd Skynyrd: Free Bird.

Marci: Quimby: Most múlik pontosan.


Zene, amitől boldog leszel

Cicó: Yes, Lynyrd Skynyrd.

Marci: Hevesi Tamás: Zötyög az élet, Junkies: A szerelmedtől lettem ilyen, Fish!: Gyere ki a rétre.


Kedvenc heartbreak lemez

Marci: Nekem mindig jó kedvem van. (nevet) Ha netán mégse, akkor inkább valami nyugis, meditációs zenét hallgatok.


Kedvenc zene szexhez

Cicó: Olyankor inkább zavar a zene.

Marci: Nem kell oda zene. Így sem tudok normálisan koncentrálni... (nevet)


Kedvenc szombat esti bulizene

Cicó: Edda 1-2.

Marci: Kool And The Gang.


Kedvenc vasárnap reggeli pihenős zene

Cicó: Frank Zappától a Silence.

Marci: Mivel általában szombaton koncertezünk, ezért senki se merjen berakni nekem vasárnap reggel zenét!


metallica.jpegKedvenc friss, idei lemezek

Cicó: Az idei évben csak az új, Márványmenyasszony című lemezünkkel volt szerencsém foglalkozni, ezért nem is nagyon jutott időm mást hallgatni.

Marci: Az új Metallica-album nagyon ott van!


Kedvenc zene karácsonykor

Cicó: Bing Crosby.

Marci: Karácsonykor én nem nyúlhatok hozzá a hangrendszerhez, mert azt olyankor anyám vagy a barátnőm kezeli. Ha én a közelébe kerülnék, akkor sejthetitek, hogy mi történne... (nevet)


a Nomad decemberben vidéken ad koncerteket, majd december 30-án tartja idei utolsó budapesti fellépését, a GMK-ban, Facebook-eseményoldal


a Márványmenyasszony című idei Nomad-album pedig itt hallható: 


a Nomad Facebook-oldala

Címkék: nomad lemeztáska
https://recorder.blog.hu/2016/12/05/lemeztaska_nomad
Lemeztáska – Nomad
süti beállítások módosítása