A dolgok állása – Magyar lemezkiadók 2016-ban, 37. rész: Go Away Records

2016.11.10. 17:00, rerecorder

10365849_795761833768054_3971963161409632198_n.jpg

A zeneipar 21. századi válságát elnézve könnyű kimondani, hogy „manapság már nincs szükség lemezcégekre.” Ugyanakkor a valódi és folyamatos átalakulások közepette most még az albumkiadás terén új utakat törő Radiohead is szorosabbra fűzte viszonyát terjesztőjével, az XL Recordings-zal, a tavalyi évben pedig hosszú idő után először nőtt a lemezkiadók bevétele. És ez igaz a hazai viszonyokra is, arra a közegre, amelyben az elmúlt években egyre több kis label jött létre. 2016-os lemezkiadó-körképben most a Go Away Records mutatja be magát.

2016-os lemezkiadó-körkép a cégek megalakulási időrendjében: HungarotonMagneotonTrottelUniversal Music1G RecordsGold RecordFonóKO RecordsBloose BroavazBMC RecordsTom-Tom RecordsChi RecordingsMistral MusicMegadó KiadóMamazone RecordsEgység MédiaPanel Trax RecordsHungaroSoundAM:PM Music8ounce RecordsFarbwechsel RecordsMana Mana RecordsDrum & Monkey RecordsGrundRecordsBabylon RecordsHear Hungary / KeytracksASANNormafa RecordsLaunching Gagarin Records, Pongo Pongo CollectiveLone Waltz RecordsKlinikPLUTO Sound, Dalmata Daniel, Selected Sounds Label,Tapes Sublimating.

Magyarországon – ahol a cd-vásárlási kedv a nemzetközi trendekkel nagyjából egy időben lohadt, a digitális zeneeladás viszont soha nem kapott szárnyra – a lemezipar addigi legnehezebb időszakában, a 2000-es évek első évtizedének végén, a 10-es évek elején valóban kezdett teljesen értelmetlennek látszani a lemezkiadói tevékenység. A piac nagyjából összes szereplője összébb is húzta magát, sok cég pedig egyszerűen megszűnt. Viszont – ahogyan azt az elmúlt két-három évben, a magyar zenéről szóló összefoglalóinkban rendre megírjuk – a külföldi trendekkel ellentétben itthon szinte soha nem látott pezsgés tapasztalható az alulról építkező szcénákban: gombamód szaporodnak az előadók, amelyek átlagminősége jóval közelebb van a nemzetközi színvonalhoz, mint akár csak tíz-tizenöt évvel ezelőtt. Ráadásul nagyon is színes a paletta, számtalan, eddig pangó műfajban folyamatos az utánpótlás. Erre született nyilvánvaló reakció, hogy a hasonszőrű előadók egy brancsba rendeződnek, és ezekből egyre több, egyre látványosabban jelen lévő (a klasszikus tevékenységi kört menedzsmenttel, bookinggal, publishinggel kiegészítő) kiadó születik meg, sőt a korábban redőnyt lehúzók között is akad, amelyik újra aktivizálta magát, de persze olyan is, amely már hosszú évek óta kitart. Emellett az is látszik, hogy az előadók is újra egyre szívesebben csatlakoznak egy-egy labelhez. Többrészes sorozatban mutatjuk be a hazai lemezcégeket, „a dolgok állását”, a kiadói oldal felől.

Minden megkérdezett lemezcégnek az alábbi kérdéseket tettük fel:

1. A kiadó neve.
2. Alapítás éve.
3. Alapító, cégvezető.
4. A kiadó aktuális előadói.
5. Kiadványtípusok.
6. Hitvallás.
7. Célok.
8. Miért érdemes ideszerződnie egy eladónak?
9. Miért éri meg lemezkiadót működtetni?


1. Go Away Records.

2. 2012.

3. Slabéczi Tamás.

4. Salt Wound, Pigeoncoma, Mirror Twin, Remek, Nevermind Me.

5. Kazetta, vinyl.

6. "Punk rock should mean freedom, liking and excepting anything that you like. Playing whatever you want. As sloppy as you want. As long as it's good and it has passion." (Kurt Cobain)

7. A lehető legtöbb segítséget nyújtani a zenekaroknak, akár kiadványok, akár koncertek terén.

8. Mert jól néznek ki a kiadványok.

9. Mert így a világ minden pontján van egy barátod, akinek a padlóján alhatsz.


https://www.facebook.com/goawayrecords/

https://recorder.blog.hu/2016/11/10/a_dolgok_allasa_magyar_lemezkiadok_2016-ban_37_resz_go_away_records
A dolgok állása – Magyar lemezkiadók 2016-ban, 37. rész: Go Away Records
süti beállítások módosítása