Magyarradar + exkluzív mix: illrock

2016.09.30. 19:01, Frontrecorder

dsc_0249_copy_1.jpg

A horzsolós futurebeat-ütemek kismestere, illrock szerepelt már nálunk áttételesen, hol hangmérnökként, hol mixben, de az ifjú producer saját jogán is megérdemli a figyelmet. Figyelem! Bemutatkozását egy csupa készülő/kiadatlan hazai felvételből kovácsolt mixszel nyomatékosítja.

fullsizerender_2.jpgIndulás: 2008.

Honnan: Budapest.

Tagok: Likár Máté.

Stílus: future beats, hiphop, trap.

Hatások: Gyerekkoromtól kezdve a hiphop dominált, ez most sincsen másképp, de nyitott vagyok mindenféle elektronikuszenei műfajra. Manapság nagyon könnyen elmosódnak a határok a különböző műfajok között, emiatt a legváratlanabb helyekről is teljesen nyugodtan lehet inspirálódni.

Kiadó(k): S/M Digital.

Történet: Anno Gergő padtársam (azaz oneone) hatására kezdtem el ismerkedni a zeneszerkesztés világával. Mivel akkoriban főleg magyar underground hiphopot hallgattam, először az volt a terv, hogy majd repperek és alá csinálok alapokat, de hamar nyilvánvalóvá vált, hogy az elképzeléseimet nem feltétlenül fogom tudni megvalósítani. Már akkor is mintázás helyett inkább szintiket használtam (virtuálisan), és imádtam a sötét, torz basszusokat, így a zenéim is ilyen irányba mentek el, a hiphopból sokat merítve. 2012-ben jelentkeztem az imPro zenei producer képzésére, aminek köszönhetően rájöttem, mennyire távol állnak a zenéim attól a szinttől, amit addig elképzeltem. Ennek megvolt a pozitív és a negatív oldala is: sokkal kritikusabb lettem önmagammal szemben, viszont a hibáimat is könnyebben észrevettem. Egy projektnek mindig jót tesz, ha van egy konkrét elképzelés, egy zenei irány, egy identitás, ami alapján lehet haladni előre, de nálam az illrocknál ez kicsit másképp van: megmaradt egy olyan platformnak, ahol majdhogynem kötöttségek nélkül valósítom meg az ötleteimet, egyelőre főleg csak saját magam szórakoztatására, néha publikálva 1-2 zenét. Ez abból a szempontból nem előnyös, hogy így nehezebb megfogni a közönséget, de itt (már) nem is feltétlen ez a célom. A tudatos brandépítést mellékprojekt(ek)ben szeretném majd alkalmazni. Amiért mindig hálás leszek, hogy belevágtam ebbe az egészbe, az az, hogy rengeteg embert ismerhettem meg emiatt, és olyanokkal lettem jóban, akiket mondjuk már tíz éve hallgatok és tisztelek. Valamint nagyon jó látni, hogy mennyi tehetséges producer van itthon, akik nemzetközi szinten is megállják a helyüket.

Megjelenések:  Smoke Some (feat. AK Sediki) EP (2014), illetve remixek (RobotDeck, Bupino)  

Küldetés: megtanulni azt mondani egy zenémre, hogy kész van.

Mellékprojektek: Dolgoztam együtt a TheShowCrew-val, valamint külön Bigmekkel is,  mostanában pedig egy kedves barátommal belevágtunk egy garage/grime-projektbe, amiről a következő pár hónapban remélhetőleg hallani is lehet majd.

Szexepil: nem élek ilyenekkel (sajnos).

Legnagyobb eredmény, elismerés: DJ Shadow játszotta a BBC Radio 1 Diplo And Friends mixében a oneone-nal közös zenénket, ami a Saturate Records válogatáslemezén jelent meg.


illrock legfrissebb száma az S/M Digital Slave To Love - The Sentimantal Collection című válogatásán jelenik meg október 10-én, de mint a lemez előzetese már meghallgatható:


A fenti trekk szerepel a Recordernek készített rövid mixben is, amely duplán exkluzív, mivel saját és néhány hazai producerbarátja befejezetlen, kiadatlan/eddig nem publikált zenéiből válogatta és állította össze illrock.

illrock - illrock and friends mix for recorder

tracklist:
1. verazx - nebula
2. illrock - feels like home
3. passed - driftin (madting redo)
4. madting - poundcake sections
5. bfok11 - enigma
6. illrock - drop it
7. blue book - dem gone
8. oneone - jupiter
9. cassie - u and me (oneone remix)



fotók: Atos Bencsik

A cikk megjelenését a Cseh Tamás Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nkacstp_logo_650_png.png

Címkék: mix magyarradar illrock
https://recorder.blog.hu/2016/09/30/magyarradar_exkluziv_mix_illrock
Magyarradar + exkluzív mix: illrock
süti beállítások módosítása