A dolgok állása – Magyar lemezkiadók 2016-ban, 15. rész: Mamazone Records

2016.08.19. 15:34, rerecorder

mamazone_new_logo_1.jpg

A zeneipar 21. századi válságát elnézve könnyű kimondani, hogy „manapság már nincs szükség lemezcégekre.” Ugyanakkor a valódi és folyamatos átalakulások közepette most még az albumkiadás terén új utakat törő Radiohead is szorosabbra fűzte viszonyát terjesztőjével, az XL Recordings-zal, a tavalyi évben pedig hosszú idő után először nőtt a lemezkiadók bevétele. És ez igaz a hazai viszonyokra is, arra a közegre, amelyben az elmúlt években egyre több kis label jött létre. 2016-os lemezkiadó-körkép a cégek megalakulási időrendjében: a Hungaroton, a Magneoton, a Trottel, a Universal Music, az 1G Records, a Gold Record, a Fonó, a KO Records, a Bloose Broavaz, a BMC Records, a Tom-Tom Records, a Chi Recordings, a Mistral Music és a Megadó Kiadó után a Mamazone Records mutatja be magát.

Magyarországon – ahol a cd-vásárlási kedv a nemzetközi trendekkel nagyjából egy időben lohadt, a digitális zeneeladás viszont soha nem kapott szárnyra – a lemezipar addigi legnehezebb időszakában, a 2000-es évek első évtizedének végén, a 10-es évek elején valóban kezdett teljesen értelmetlennek látszani a lemezkiadói tevékenység. A piac nagyjából összes szereplője összébb is húzta magát, sok cég pedig egyszerűen megszűnt. Viszont – ahogyan azt az elmúlt két-három évben, a magyar zenéről szóló összefoglalóinkban rendre megírjuk – a külföldi trendekkel ellentétben itthon szinte soha nem látott pezsgés tapasztalható az alulról építkező szcénákban: gombamód szaporodnak az előadók, amelyek átlagminősége jóval közelebb van a nemzetközi színvonalhoz, mint akár csak tíz-tizenöt évvel ezelőtt. Ráadásul nagyon is színes a paletta, számtalan, eddig pangó műfajban folyamatos az utánpótlás. Erre született nyilvánvaló reakció, hogy a hasonszőrű előadók egy brancsba rendeződnek, és ezekből egyre több, egyre látványosabban jelen lévő (a klasszikus tevékenységi kört menedzsmenttel, bookinggal, publishinggel kiegészítő) kiadó születik meg, sőt a korábban redőnyt lehúzók között is akad, amelyik újra aktivizálta magát, de persze olyan is, amely már hosszú évek óta kitart. Emellett az is látszik, hogy az előadók is újra egyre szívesebben csatlakoznak egy-egy labelhez. Többrészes sorozatban mutatjuk be a hazai lemezcégeket, „a dolgok állását”, a kiadói oldal felől.

Minden megkérdezett lemezcégnek az alábbi kérdéseket tettük fel:

1. A kiadó neve.
2. Alapítás éve.
3. Alapító, cégvezető.
4. A kiadó aktuális előadói.
5. Kiadványtípusok.
6. Hitvallás.
7. Célok.
8. Miért érdemes ideszerződnie egy eladónak?
9. Miért éri meg lemezkiadót működtetni?


1. Mamazone Records.

2. 2007.

3. Jeges Zsolt.

4. Middlemist Red, Fran Palermo, Barbara Stahl, DJ Bootsie Trio, Képzelt Város, Szabó Benedek és a Galaxisok, ANEZ.

5. Digitális, cd, vinyl.

6. Music for Living.

7. Erős zenekari repertoár, nemzetközi sikerek elérése az előadóinkkal, függetlenség megőrzése.

8. Nemzetközi kapcsolatrendszerünknek köszönhetően elérhetővé tesszük a nemzetközi zenei piac fesztiváljait, klubjait. Teljes körű szolgáltatásainkkal igyekszünk előadóink terveit megvalósítani, segítjük őket céljaik elérésében.

9. Független lemezkiadót működtetni nem éri meg, de ahhoz, hogy a kiadványokhoz tartozó promóciós eszköztár teljes legyen, szükség van erre is. A teljes körű tevékenység tarthatja fenn a zenekar mellett/mögött működő csapatot.


http://www.mamazone.hu/

https://recorder.blog.hu/2016/08/19/a_dolgok_allasa_magyar_lemezkiadok_2016-ban_15_resz_mamazone_records
A dolgok állása – Magyar lemezkiadók 2016-ban, 15. rész: Mamazone Records
süti beállítások módosítása