Itt a Cseh Tamás Program – „Nem szabad hagyni, hogy kivesszen a lélek és a szív”

2016.04.20. 08:49, rerecorder

dsc_2478-2_copy.jpg

Milyen lehetőségek előtt áll az elektronikus zene? Hogyan érdemes elkészíteni az első videóklipet? Mi történik a stúdióban és milyen fázisai vannak az albumkészítésnek? Ezekkel a témakörökkel is foglalkozott a Cseh Tamás Program Backstage-sorozatának április 1-jei állomása a Design Terminálban.

„Első körben mindenkinek azt ajánlanám, hogy érdeklődjön a barátainál, vannak-e SZFE-s vagy MOME-s ismerősei, akik még egyetemre járnak és rendelkeznek számos olyan dédelgetett álommal, amelyet nagyon szeretnének megvalósítani. A forgatás számukra is lehetőség, amelyet a Cseh Tamás Program logója hitelesít” – mondta Vermes Orsolya, a Diggieman Live mentora és a Magyar Klipszemle szervezője. A szakember szerint ez sokkal jobb választás, mint a futószalagon gyártott videók.

Ezt miki357 is megerősítette, aki szerint a modern technikának köszönhető számtalan egyszerűbb lehetőség ellenére is érdemes törekedni a minőségi klipek gyártására, amelyek az albumok előfutáraiként a piacra dobásban is komoly szerepet játszhatnak.

„A stúdiózás előtt mindenképp hívjanak le a próbaterembe valakit, akiben bíznak, és kérjék ki a véleményét, hogyan lehetnének még jobbak” – tanácsolta Takács Zoltán Jappán (Heaven Street Seven, Soerii & Poolek), aki maga is így szokott tenni. A zenész-producer szerint fontos, hogy a zenekarok úgy érkezzenek a stúdióba, hogy már tudják, mit akarnak, így megkímélhetik magukat a költséges újrafelvételektől. A dalok rögzítésének fázisait ismertetve bemutatta, hogyan teszik a hangokat befogadhatóvá az emberi fül számára: hogy különböző mikrofonokat használnak, hogy a keverés közben kitisztítják a sávokat, és hogy a mastering során véglegesítik a felvételt.

Horváth Gáspár, a JumoDaddy és az Irie Maffia producere a csapatmunka fontosságát hangsúlyozta, amely egy szellemi adok-kapok közösséget hozhat létre az alkotói világban. „A profizmus és az ezzel járó szervezettség nagyon fontos, de nem szabad hagyni, hogy kivesszen a lélek és a szív” – vallja. A pályakezdő zenészek számára azt javasolta, hogy folyamatosan figyeljék a pályázatokat és ragadjanak meg minden lehetőséget.

A hamarosan albumot megjelentető, a Cseh Tamás Program által támogatott iamyank (az imPro School oktatója) pedig többek között arról beszélt, hogy az elektronikus zene képviselői szerencsések, mert általában jobban tudnak kívülről tekinteni saját produkciójukra.

Végh Nóra (Cseh Tamás Program)


A
cikksorozat a Cseh Tamás Program együttműködésével készül.

https://recorder.blog.hu/2016/04/20/itt_a_cseh_tamas_program_nem_szabad_hagyni_hogy_kivesszen_a_lelek_es_a_sziv
Itt a Cseh Tamás Program – „Nem szabad hagyni, hogy kivesszen a lélek és a szív”
süti beállítások módosítása