Magyarradar + exkluzív mix - Marcello Baptiste

2016.03.20. 18:55, Frontrecorder

mbaptiste.jpg

Hogyan lesz a Kegyelemkettes punkzenekar Cool Listás dobosából, az Aarion divatmárka volt háttéremberéből világszínvonalú ethno-house-t kultiváló producer? Király Márton elmondja, plusz egy mixen keresztül elkalauzol bennünket kedvenc tartózkodási helyére, a multikulti négynegyedbe.

baptiste.jpgIndulás: 2015.

Honnan: Budapest.

Stílus: romantikus house, multikulturális elektronika.

Hatások: zenében Nicolas Jaar, Acid Pauli, NU, Oceanvs Orientalis, egyébként pedig nagyon fontos, hogy milyen vizuális ingerek érnek.

Kiadók: Akumandra.

Történet: Tizenhárom éves korom óta dobolok különböző punk és hardcore zenekarokban, aminek megvan az a hátránya, hogy a zenéhez több embernek egyszerre kell egy időben lennie, és ez nem mindig megy olyan egyszerűen. Zenélni viszont szerettem volna, úgyhogy utánanéztem YouTube-on, hogy mi kell ehhez - kiderült hogy gyakorlatilag semmi. Pár száz óra virtuális közösségi tréning és rengeteg kísérletből született meg végül Marcello Baptiste, a dél-francia/olasz hasonmásom, aki magyar cigányzenét és szomáliai harci kántálást hangmintáz.
A zeneírási a folyamat klasszikus trial and error módszerrel történik: születik egy beat, majd ahhoz építek hozzá dolgokat. ha pedig már elég sok téma összegyűlt egy-egy ötlethez kapcsolódóan, akkor elkezdtem véglegesíteni a trekk felépítését, kitalálni, hogy milyen hangnemben vagyok, csiszolgatni a hangzást stb. Ezeket szoktam kiegészíteni különböző hangmintákkal, ami sokszor online hangmintázást jelent, de szerencsére mindig nálam van a telefon, amivel egész jól lehet az utcán történő dolgokat rögzíteni; így került már be számba a Nyugati aluljáróban játszó cimbalmos, vagy akár csak egy-egy zaj, kulcscsörgés, ilyesmik.

Megjelenések: Nemrég jelent meg a második EP-m Cháben címmel a mexikói Akumandra kiadónál. Az előtt volt már egy saját kiadású EP-m (Náhoda) a Soundcloudon, remixek és egyéb trekkek mellett.



Küldetés: Rövid távon jó lenne live setté gyúrni az eddigi dolgaimat, hogy ez performanszként is megmutatható legyen. Ezt már nagyon várom - és egész jól áll.

Jövőkép: nyáron északon, télen délen.

Mellékprojektek: Kegyelemkettes, Nili Patera. Tavaly nyárig csináltam az Aariont, többek közt azért szálltam ki, mert inkább zenélni akartam és nem lett volna rá időm.

Szexepil: a szóvicceimért ölni tudnának.

Legnagyobb eredmény, elismerés: kívülről most egyértelműen a külföldi megjelenés. belül viszont sokkal több olyan dolog van, ami célként lebeg előttem, de mivel még nem értem el őket, nem akarom elkiabálni


Alább pedig Marcello Baptiste multikulti house mixe a Recordernek, "igyekeztem sok helyről idézni, de azért vannak benne klasszikusok is a sajátok mellett", mondja róla készítője.

Marcello Baptiste - Mix For Recorder

Oceanvs Orientalis - Bab - I Ali
Lobkowitz - Cornwall
Valentin Stip - Hiathaikm (Hugo Bocca remix)
Theatre Roosevelt, Nicolas Jaar - The Ego
Xique-Xique - Xaxoeira
Oceanvs Orientalis - Leonardo
Marcello Baptiste - Eleti
Nicolas Jaar - Too Many Kids Finding Rain in The Dust
Marcello Baptiste - Bishop
Marcello Baptiste - VIII
Coqorico - Bamileke
MRDIE - Morphine (Andrea Giuliani & Luca Rossetti remix)
Fat Freddy's Drop - Mother Mother
Henrik Schwarz, Bugge Wesseltoft, Dan Berlund - Interlude
Marenberg Kollektiv - What You Want

 

https://recorder.blog.hu/2016/03/20/magyarradar_exkluziv_mix_marcello_baptiste
Magyarradar + exkluzív mix - Marcello Baptiste
süti beállítások módosítása