Furcsa párosítások: Katy B+Floating Points+Four Tet, Charli XCX+Mr Oizo

2015.12.11. 15:02, Frontrecorder

oizo.jpg

A mai zenében sok más mellett az is izgalmas, hogy a különböző előadók közötti együttműködések száma és kombinációja gyakorlatilag végtelen, így sosem mondhatjuk, hogy mi aztán már mindent hallottunk, mert mindig lesznek olyan váratlan kollaborációk, amiket álmunkban nem gondoltunk volna, hogy megvalósulnak. Itt van két ilyen eset: a brit bass music díva Katy B egyszerre két "mélyebb" producerrel, Floating Points-szal és Four Tettel dolgozott együtt, napjaink egyik legüdítőbb popdívája, Charli XCX pedig a különc francia zenetrancsírozóval, Mr Oizo-val csapatja egy új dalban.

Katy B, avagy a "basszusvezérelt brit tánczenék aprócska vörös dívája", ahogy itt a Recorderen rajongóilag felcímkéztük csendben volt idén, mindössze pár featuring erejéig hallhattuk, és ennek a legfőbb oka, hogy javában készül a következő, harmadik albuma, amelynek most már a címét is tudjuk: Honey. A lemez valamikor jövőre várható, és ahogyan a 2014-es Little Reden, úgy a fiatal énekes-dalszerző az új anyagán is egy rakás producerrel dolgozik együtt a brit underground elektronikus zene élvonalából. Az első megosztott dal arról árulkodik, hogy Katy az aktuális klubhangzások mesterei mellett érettebb, komolyabb zenei világot képviselő producereket is bevont - na persze miért ne tehetné? A Calm Down című számban két olyan kiválóság konstruálta a zenei alapot, akinek idei lemeze szerepel a legtöbb fontos 2015-ös évösszegző listán: Floating Points (akinek novemberben jelent meg első igazi albuma) és Four Tet (akinek ezen a néven nyáron jött ki új, két húszperces tételből álló kiadványa). Ők ketten persze csak első blikkre tűnnek távol állónak attól, amit Katy B képvisel, hiszen mindketten előszeretettel merítenek a brit tánczenei irányzatokból, különösen Four Tet, akinek a keze nyomát inkább érezzük ebben a feszesre húzott garage-es ritmusú, soulos vonósbetéttel színesített, elsőre fülbeszökellő számban:


A mainstream popot punkattitűddel "bomlasztó" Charli XCX nevével már többször találkozhattunk 2015-ben: Amerikában tavaly decemberben megjelent sikeralbumának (Sucker) lendülete idén is kitartott, szerepelt a rapper Ty Dolla Sign egy single-jén, egy-egy dalban Giorgio Moroder és Bleachers albumán, közben besorolt a legnagyobb popsztárok bérdalszerzői közé (Selena Gomez, Gwen Stefani, Rihanna) és saját, harmadik lemezén is elkezdett dolgozni. Állítólag utóbbin szerepel majd egy SOPHIE-val közös szám, ami nemrég kiszivárgott (Vroom Vroom), most viszont itt egy abszolút hivatalos kollaboráció, amit nem annyira nem láttunk jönni - Mr Oizo, hogyhogy? A név mögött álló Quentin Dupieux mindig magának való különcnek számított, aki nem dolgozik másokkal, pláne nem popelőadókkal, ráadásul az utóbbi néhány évben inkább filmes alkotói énjére koncentrált, utoljára 2014-ben jelentkezett egy EP-vel. Charli XCX viszont nagy rajongója az Ed Banger kiadónak, ahová Mr Oizo is a legszorosabban kötődik, elmondása szerint az első albumára nagyban hatott az egy évtizeddel ezelőtt a French electro-hullámot kirobbantó kiadó, így már annyira nem is fura, hogy egymásra találtak - egy újabb előítélet mehet ki az ablakon! A Hand In The Fire című közös dalukban egyébként az elborulásra hajlamos Mr Oizo úgy szabdalja a ritmust és a többi hangot, hogy az éppen belepasszírozható legyen a kurrens popdalformába, de közben az egész teljesen természetesen patentolódik Charli énekéhez. A ma megjelent EP két további számában ugyancsak a klasszikus French electrós hangzás köszön vissza, amivel Mr Oizo a legnagyobb sikereit aratta, sőt, a borítón (lásd a nyitóképen) még Dupieux saját készítésű, világszerte kultikussá lett kabalafigurája, Flat Eric is feltűnik.

https://recorder.blog.hu/2015/12/11/furcsa_parositasok_katy_b_floating_points_four_tet_charli_xcx_mr_oizo
Furcsa párosítások: Katy B+Floating Points+Four Tet, Charli XCX+Mr Oizo
süti beállítások módosítása