Lemeztáska – Lóci (Lóci játszik)

2015.10.27. 19:20, rerecorder

_loci_jatszik-9919_1.jpg

A Csorba Lóránt által vezetett Lóci játszik egyéves. Igen, még csak egy. Pedig már teltházas koncertet adtak az A38-on. Ebben persze szerepe lehetett annak is, hogy a tavalyi év nagy sikerfilmjének, a Van valami furcsa és megmagyarázhatatlannak a zenéjében közreműködött Lóci, és persze az azt élőben előadó zenekarban úgyszintén, de közben az első Lóci játszik album is kijött. Mindezt egyéves szülinapi koncertjükkel ünneplik most csütörtökön, október 29-én az Akváriumban. Mi pedig kinyomoztuk, hogy milyen zenék hatottak a frontemberre.

Első zenei emlék

Aloci_montazs_1.jpgz Andrews Sisters-től a Rum And Coca-Cola, amit rendszeresen úgy értettünk, hogy „kádfüle”.


Első lemez (kazetta) amit saját pénzből vettél

Nem tudom pontosan, de szerintem az East 17, Backstreet BoysDario G, La Bouche vonalon kell keresgélni, 1998 körül...


Zene, ami zenélésre inspirált

Mindenképpen akartam úgy érezni, mint a Don’t Look Back In Angerben Noel Gallagher.


Meghatározó koncertélmény

A '96-os Bon Jovit a Hajógyári-szigeten végigénekeltem, mert akkor azt a lemezt kaptam a becsei piacról, a Crossroads című albumot.


Hatások az indulásakor

Édesapám berakta a kocsiban a Deep Purple Speed Kinget és elámultam, hogy mennyire menő, ahogy a klasszikus zenei Hammond-szólóból az elején óriási rockzúzás lesz.


11-hiperk.jpgKedvenc magyar lemez


Vagy az Emil.RuleZ! első lemeze vagy a Hiperkarma első lemeze. Mindkettő letagadhatatlanul beleragadt a dalaimba.


Kedvenc magyar dal

Az a nóta, hogy Lányok a legényt jól megbecsüljétek. Nem tudtam, mi a jó a csárdásban, amíg ezt meg nem hallottam.


Kedvenc dalszerző-előadó lemez

Matthew E. White: Big Inner. Szegény fickó nagy is, dagi is, szemüveges is, hosszúhajú-szakállas is, hawaii is, és még énekelni sem tud: mégis ezt hallgattam meg tavalyelőtt a legtöbbször.


Kedvenc rocklemez

queens_of_the_stone_age_songs_for_the_deaf.pngA Songs For The Deaf a Queens Of The Stone Age-től. Szerintem az olyan rendes rocklemez, ami még bölcsészeknek is elég okos.


Kedvenc poplemez

A Beatles-féle Revolver minden idők legjobb poplemeze.


Kedvenc filmzene

Amit tényleg sokat hallgattam, mint filmzene, az a Tehetséges Mr. Ripley soundtrackje volt, mert nagyon tetszettek ezek a sztenderdek. Azóta is onnan ismerem a „delikátesz finomságokat”.



Minden idők legjobb lemeze

A Beatles életművét kutattam a legtöbbet, ezért azt tudom a legjobban megindokolni.


Lemezgyűjteményed legkülönlegesebb/legértékesebb darabja

loci_kadbibiobijelodugmealbumcover.jpgIgazából ez otthon van, és nem én vettem, de én írattam alá: a Bijelo Dugme bemutatkozó nagylemeze vinylen, Goran Bregovic aláírásával 1974-ből (Kad bi’ bio Bijelo Dugme)


Olyan zene, ami nagyon elüt a stílusodtól, mégis nagyon szereted

Lajkó Félix madárfütyülős lemeze, A bokorból. Minden ízében eredeti, de én nem tudnék ilyet csinálni.


Bűnös zenei örömöd

A boybandek és a Spice Girls. Szerintem azok tényleg jók, nem csak a nosztalgia miatt.


Dal, amit már nem bírsz meghallgatni

Az a szerencsétlen Get Lucky. Annyira sajnálom, hogy ennyire lehasználták. De Adele-t még mindig sikerül szeretni, pedig...


Dal, amit bárcsak te írtál volna

A Beatles teljes életműve.


Zene, amitől boldog leszel

thewildest.jpgLouis Prima bármelyik dala, de nyilván leginkább a Just A Gigolo - I Ain't Got Nobody. Bele lehet kiáltani a világba, hogy nincs senkid. Van ennél felemelőbb?


Kedvenc heartbreak lemez

Mindegy mi szól, csak Elvis nyugtasson meg benne a baritonjával.


Zene, ami elgondolkodtat

Az Apuveddmeg abszolút elgondolkodtat, hogy hogyan sikerült egy ország ütőerére tapintani ezzel a szűk műfajjal. Le a kalappal!


Kedvenc zene utazáshoz

Állat Mingus Big Band vagy bármelyik modern, észvesztett big band, amiben fújnak, ha kell, ha nem.


Kedvenc zene éjszaka, sötétben hallgatni

Soha nem hallgatok sötétben zenét, így erre nincs tippem. Ha sötét van, elalszok.


RENGETEG HAZAI ÉS KÜLFÖLDI POPZENÉSZ LEMEZTÁSKÁJÁBAN TURKÁLTUNK MÁR - ITT!


Kedvenc zene szex után

Elfütyülni a Marseillaise-t.


Kedvenc szombat esti bulizene

iloveiticonapop.jpgUtoljára a húgomnál, Hollandiában voltam két éve klasszikusan „clubbingolni”, és akkor nagyon szerettük az Icona Pop: I Love Itet.


Kedvenc vasárnap reggeli pihenős zene

Sam Cooke vagy Marvin Gaye, hogy soullal és grúvval induljon a nap.


Kedvenc friss, idei lemezek

Rengeteg hazai lemez készült idén, amiből van olyan, amit sokat hallgattam (Noémo, Margaret Island, Manaky stb.), külföldről a legerősebb az új Sufjan Stevens-lemez, ennek ellenére az évtized dalát meg idén szállította Mark Ronson és Bruno az Uptown Funkkal.


Kedvenc zene olvasáshoz

Nem tudok olvasás közben zenét hallgatni.


Kedvenc őszi zene

James Brown minden évszakhoz tökéletes! Ahogy a Beatles is.

 

a Lóci játszik október 29-én, most csütörtökön ünnepli egyéves születésnapját az Akváriumban, Facebook-eseményoldal

Lóci játszik áprilisban megjelent Hadd legyek arról híres című debütlemeze: 


az Ó, nincs című dal klipje: 

https://recorder.blog.hu/2015/10/27/lemeztaska_loci_loci_jatszik
Lemeztáska – Lóci (Lóci játszik)
süti beállítások módosítása