A skandinávok megmutatták a H&M-nek, hogy a metál nem eszköz a pénzcsináláshoz

2015.03.25. 09:45, subrecorder

screen-shot-2015-03-24-at-12-33-39.jpg

Egy olyan sztori bontakozott ki a szemünk előtt az utóbbi pár napban, ami először csak egy borzasztó ízléstelen reklámkampánynak tűnt, majd később kiderült, hogy egy kreatív trollkodásról van szó a H&M-mel szemben, akik úgy próbáltak metálos ruházati cikkeket eladni, hogy láthatóan fogalmuk sem volt a szubkultúráról.

Az egész azzal kezdődött, hogy az eredetileg amúgy svéd H&M következő pénzcsináló zenei szubkultúra prédaként a metált nézte ki magának, tavaszi kollekciójukban többek közt a Metallica, Slayer, Mortus és Mystic Triangle zenekarok logóit használta fel pólókon és felvarrókon. Az egyetlen probléma ezzel az, hogy a fentebb felsorolt csapatok közül kettő nem létezik, bárki, akinek valamennyi köze van a zenéhez, rögtön kitalálhatja, hogy melyik kettő. Úgy tűnt viszont, hogy a ruházati cég nagyon el akarja hitetni mindenkivel, hogy igenis vannak ilyen zenekarok, mégpedig a Strong Scene nevű lemezkiadó szerződöttjei, akik egy hivatalos közleményben "örömmel vették tudomásul, hogy a H&M végre egy új generációval is megismerteti a 70-es és 80-as években elfeledett underground metálegyütteseket". A Mortuson és a Mystic Triangle-n kívül képzeletbeli háttértörténetet, posztereket és lemezborítókat kaptak még a francia Lany és a német Grey zenekarok is, ketten közülük ráadásul szélsőjobboldali nézeteket valló csoportokhoz való tartozásukat is többé-kevésbé "kijelentették". Minden adva volt tehát egy borzasztó marketingkampányhoz (nem szerencsés neonáci jelképeket népszerűsíteni ugye), egy olyanhoz, ami után általában teljes divíziókat bocsát el a cég.


AMÚGY INSTANT PUNKCSOMAGOT ADHATUNK A MORTUS PÓLÓD MELLÉ?

Később viszont kiderült, hogy a H&M-nek az ég világon semmi köze nem volt ezekhez a kitalációkhoz, azon kívül, hogy képzeletbeli metálzenekarok neveit rakták a pólóikra. Minden más a nem-is-lemezkiadó Strong Scene nevéhez fűződik, akik saját bevallásuk szerint azért hoztak létre ennyi háttérinformációt, hogy bemutassák, "a metálszcéna nem csak menő logók ruhákra varrását jelenti". Az egész művészeti projekt Henri “Trollhorn” Sorvalinak, a Finntroll zenekar szintetizátorosának fejéből pattant ki, az ő szavaival élve: "a fő célunk az volt ezzel, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy pénzt keresni egy olyan szubkultúrán, amit még csak távolról sem ismerünk, rossz ötlet". Kíváncsian várjuk, hogy a H&M vajon visszavonja-e a kollekciójából az ál-neonáci ál-zenekaros pólóit, egyelőre egy közleményben még csak elhatárolódtak a Strong Scene-től. Sorvali és csapata amúgy még néhány "dalt" is felvett a kamu zenekarok nevei alatt, a mi személyes kedvencünk a bristoli illetőségű METAL Final Kill For Power című szerzeménye.




válogatás a Strong Scene szerződött zenekarainak friss kiadványaiból:

Címkék: hoax divat metal troll
https://recorder.blog.hu/2015/03/25/a_skandinavok_megmutattak_a_h_m-nek_hogy_a_metal_nem_eszkoz_a_penzcsinalashoz
A skandinávok megmutatták a H&M-nek, hogy a metál nem eszköz a pénzcsináláshoz
süti beállítások módosítása