Magyarradar: Paperdeer

2015.01.12. 18:00, Frontrecorder

paperdeer.jpg

Mindig örülünk, ha olyan friss, fiatal formáció akad a Magyarradarunkra, amely az aktuális tánczenei hangzásokat kellő finesszel és eredetiséggel képes a kereskedelmi rádiók hallgatói számára is befogadható formába önteni, mivel ilyenből még bőven lehetne több. A háromtagú budapesti Paperdeer a maga részéről sikerrel tömi be ezt a rést alapvetően deep house-ból, elektróból és drum'n'bass-ből kikevert crossover pop-EDM-jével. Tavalyi bemutatkozó EP-jüket beválasztottuk 2014 legjobb hazai kiadványai közé, azóta - pont egy héttel ezelőtt - megjelentették az első albumukat Fabled címmel, úgyhogy időszerű a bemutatkozásuk.

paperdeersmall.jpgMegalakulás éve: 2012.

TagokStewart Emese (dalszöveg, ének), Kiss Benjámin (gitár, szintetizátor, sequencer, sampler és virtuális hangszerek), Biró Norbert (sequencer, sampler, virtuális hangszerek, dalszöveg, ritkán ének).

Stílus: Nagyon vegyes... Elektronikus, néha chill, néha dance, néha pop, néha explozív. Néha pedig furcsa, mert szeretünk vokálból és más felvételekből új, érdekes hangszereket csinálni.

Hatások: Mivel hárman vagyunk és mindenkinek más a zenei ízlése, ezért legtöbbször egymásra vagyunk hatással. Mindenki hozzátesz egy kicsit a másik munkájához a saját világából. Benji a chillesebb vonalat, a hiphop, deep house, ambient stílusokat követi, a Disclosure, a Totally Enormous Extinct Dinosaurs, Paul Kalkbrenner és Bonobo nagy hatással voltak rá. Én inkább az elektró és rock műfajokból merítek (Justice, mewithoutYou, Plastic Operator, Band Of Horses, Steve Aoki, The Faint, Crystal Castles). Emese izlését eleinte a swinges, jazzes irányzatok és a rock'n'roll dallamvilága határozta meg (Parov Stelar, Norah Jones, Elvis Presley), majd később Ed Sheeran, Michael Jackson és Ellie Goulding váltak számára példaképpé.

Kiadók: Az első EP és single a BP Resonating zászlója alatt jelent meg, újabban azonban magunk adjuk ki a zenéinket. Egyenlőre próbálunk kiadóktól függetlenek maradni.

Történet: Bíró Norbert: Hazudnék, ha azt mondanám, hogy világ életemben zenész vagy DJ szerettem volna lenni! Egy snowboardos videojáték ragadott magával még 2005 környékén, amiben a zenéket valahogy úgy keverték sávonként, ahogy semmilyen kiadott verzióban nem szólalt meg. Mivel letölteni nem tudtam őket és szerettem volna ugyanezekre a mixekre csúszni, hogy snowboardozás közben is a videojátékban érezzem magam, több év keresgélés után feladtam és elkezdtem megírni, megeffektezni magamnak a zenéket olyanra, amilyennek a játékban hallottam őket. Észrevettem, mennyi lehetőség van a zeneíró programokban, nagyon megtetszett a dolog és elkezdtem saját szerzeményeket írni. Ez még elég kezdetleges, kísérleti elektronikus zene volt. Benjivel ekkor már másodikos gimnazisták voltunk. Amikor megmutattam neki TCSK művésznéven feltöltött első kísérleteimet, ő is nagyon rákattant, igazából talán így indult el az egész közös zenei projektünk. Folyamatosan fejlődtünk, gyakoroltunk, nagyon élveztük, sokszor direkt hülyeségeket csináltunk poénból. Az egyik ilyen próbálkozásból született a Spencer című számunk is, ami eleinte egy Ellie Goulding-bootlegnek készült. Körülbelül két évvel később, 2012 elején találtuk meg a saját hangzásunkat. Megismerkedtem Emesével, akivel sokáig nem is beszéltünk semmit a zenéről. Egyszer szégyenlősen megmutatta, hogy írt egy dalt egy gyerekkori szerelmének, ekkor említettem meg neki először, hogy amúgy van egy zenei projektünk és szívesen írnánk alá egy lájti alapot. Ebből lett az Up To The Top. Valamelyik party-sítáboros buliban megismerkedtem a Blind Médiás srácokkal, akik csináltak nekünk erre a számra egy videoklipet. Addig nézelődtek a számaink között, amíg rábukkantak az Ellie Goulding-bootlegünkre, ez nagyon megtetszett nekik és szerették volna felhasználni egy reklámkampányban, viszont csak az instrumentált lehetett berakni a videóba, így kis újrakeverés után megszületett a Spencer című számunk is. Annyi pozitív visszajelzést kaptunk, hogy nem sokkal később még egy számot összedobtunk valahol a club és a drum and bass határvonalán, ez lett a Next To Me. Aztán egy akkor induló kiadó megjelentette az első EP-nket ezzel a három számmal. Azóta egyre jobban összecsiszolódott a banda, egyre egységesebb a stílusunk is.

Idővel több új szám is készült, elterveztük tehát, hogy nekifutunk egy albumnak. Minden szám készen volt már ugyan felépítésileg, de a hangzásokkal még rengeteget dolgoztunk. Közben persze megismerkedtünk más előadókkal is, akikkel szívesen dolgoztunk volna együtt, négyükkel meg is valósult a kollaboráció és így ezek a számok is rákerülhettek az albumra. 2014 májusában mi már publikáltuk is volna az LP-t, de szerencsére az akkori kiadónk tanácsára inkább políroztuk még azokat a szubokat meg tereket, hangerő arányokat. Nagyon sokat fejlődtünk és tanultunk ezalatt az idő alatt is. Viszont mikor még októberben, több jóváhagyás és fejbólintás után is 'aludtak rá még egyet', de  utána egy-egy szám mégsem volt az imidzsnek megfelelő, inkább a kötetlenség mellett döntöttünk és magunk adtuk ki az anyagot. Az albumon a Fabled című szám nem véletlen jelenik meg kétszer, kétféleképpen szerettük volna ezt az elvarázsolt (Fabled) világot megragadni és ábrázolni: amíg az első verzió lendületesebb, poposabb, addig a második nyugodt és melankolikus. A kettő között pedig a többi zene hangulata fokozatosan átvezeti őket egymásba - a számok elindulnak valahonnan és folyamatosan tartanak egy másik hangulat felé. Mindemellett szerintünk az egész albumot összetartja egy általános álomvilág-érzet, úgyhogy a kiadványt bátran nevezhettük el a két névadó számról Fablednek.

paperdeercover.jpgMegjelenések: Paperdeer EP (2014, EP), Spencer (ft. Skeeny Boy) single (2014), Fabled (egy kis szemtelenséggel) album (2015),

Küldetés: Egyedinek maradni, nem kapaszkodni görcsösen az aktuális trendekbe, illetve szeretnénk minél többet fellépni élőben és addig zenélni, ameddig élvezzük. Jó lenne feltalálni egy olyan hangzást, amit még senki sem csinált előttünk!

Jövőkép: A Paperdeer nyilvánvalóan az UK Top 40 rezidenseit fogja kiszorítani az elkövetkezendő egy-másfél évben.

Mellékprojektek: Ha a közös bandázás is mellékprojektnek számít, akkor az.

Szexepil: Szinuszhullám és szétszabdalt vokálok.

Legnagyobb eredmény, elismerés: Az egyik talán az, hogy a Crystal Castles hivatalos remixere, Alex Zelenka csinált egy feldolgozást a nemrég megjelent Fabled című számunkból. Ahogyan az is óriási meglepetés volt, hogy tavaly a Recorder.hu kedvenc 40 hazai EP-jének listájára is felkerültünk első kiadványunkkal! Ezenkívül minden levél, üzenet, vagy egyéb pozitív visszajelzés, meghallgatás, pacsizás óriási elismerés és eredmény is egyben!


a Paperdeer első, három számos EP-je:


és a január 5-én megjelent Fabled album, rajta kilenc újabb dallal:


az andalító deep house-os Up To The Top klipje:

https://recorder.blog.hu/2015/01/12/magyarradar_paper_deer
Magyarradar: Paperdeer
süti beállítások módosítása